• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-01 21:57:12 följande:

Jag har tränat endel men kombinationen av att vår Box plötsligt blev stängd(bråk med hyresvärden) och jobbresa har inte verkat positivt på frekvensen. Skulle ha provtimme på ny Box i tisdags och fick barn med vinterkräksjuka. Så där är jag nu.

I söndags tränade jag calisthenics med Reebok experience och Funkygine.com samt Lasse Tufte. Det var grymt kul!

Måste varit rejält bråk då om det måste stänga! Cf-boxar är nog sällan guldgruvor så det är nog kanske inte helt ovanligt med likviditetsbrist. Vi har en ny lokal på g, förhoppningsvis ca 2/3 av hyran idag och 6m i takhöjd. Det är tufft att ro runt en förening på 30 medlemmar med 120 000:- i lokalhyra och sedan utrustning på det.

Jag har börjat gilla längdskidor, det som är märkligt är att jag gått upp tre kg, legat stadigt på 87 men nu plötsligt 90-91. Nu har jag väl inte åkt jättemycket men inte borde jag väl blivit tyngre...

Calisthenics låter roligt men man känner sig antagligen rätt kass? Gör inte dom typ allt strikt med fingertopparna typ? :)
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

Nja. Boxen gick runt men hyresvärden hade lovat en god del uppgraderingar som aldrig kom, då ville ägaren av boxen ha reducering av hyran och de klarade aldrig att bli eniga. Så av rena principer så stängde han klubben. De ser efter nya lokaler men det är inte lätt...

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-02 10:28:32 följande:

Nja. Boxen gick runt men hyresvärden hade lovat en god del uppgraderingar som aldrig kom, då ville ägaren av boxen ha reducering av hyran och de klarade aldrig att bli eniga. Så av rena principer så stängde han klubben. De ser efter nya lokaler men det är inte lätt...

Nej så är det, låg den centralt också?
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-02 21:22:03 följande:
    Nej så är det, låg den centralt också?
    Ja. Mitt i typ finanscentrum .. passade mig bra för jag passerar där flera gånger om dagen.
    Fortfarande sjuka barn annars hade jag provat ny box.

Passet med reebok var mycket statisk träning. Stå i hockey, planka stafetter etc. Mycket burpees...
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-02 23:01:14 följande:

Ja. Mitt i typ finanscentrum .. passade mig bra för jag passerar där flera gånger om dagen.

Fortfarande sjuka barn annars hade jag provat ny box.

Passet med reebok var mycket statisk träning. Stå i hockey, planka stafetter etc. Mycket burpees...

Okej ja det går väl inte att börja på för svår nivå såklart. En kille som tränade med oss förut håller på lite med det där. Så här brukar bilder på han se ut på sociala medier. Så jag är lite skrämd på förhand..

• Studentpappa

Pass 17

7km skidor 35min, lite tidsnöd idag så jag hann bara en kort sväng. Skulle behöva något längre pass också, får hoppas jag hinner det i fjälls mån-tis.

6.3 mil hittills, målet är 20 mil till Vasaloppet får se hur det går med det..

• Studentpappa

Pass 18

Böj körde hyfsat lätt var upp och gjorde en etta på 90 men det kändes sådär. Försökte sedan på 2x10 på 70 men det blev 2x5.

25 powerclean + pushpress 50kg på tid. Varje minut 5 burpee box jump. Kollade ingen klocka men tror jag var klar på fyra varv.

• Studentpappa

Pass 19

Vi fick en timme ledigt idag hann 7km på fjället. Mycket snack för lite verkstad..

• Margaux

Äntligen frisk. Och med mat i magen!
    Igår rodde jag 3*1000m och det var tokjobbigt. Skulle låtit bli. Men idag kändes det bra.

Egenträning på Sats.

1000m rodd
    Mobilitets träning
    Front squats upp till 65kg som faktiskt är pb.

Provade en wod från Swedish Crossfit men fick ge mig halvvägs för då orkade jag inte fler push ups...
    EMOM 20min
    15 air squats 15 pushups.
    Pust.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!