• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-26 08:32:03 följande:
    Härligt

Jag vilar från vikterna och tar skidsemester i Åre nästan en vecka. Kör rehab 2 ggr om dagen.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Är det någon snö i Åre? Låter härligt!!
  • K grrl
    Margaux skrev 2017-03-26 20:12:03 följande:
    Jag måste träna för att få sova när jag stressar. Med två barn, chefsjobb och en man som jobbar hela tiden(no kidding), så behöver jag verkligen koppla ut på träning.. krya på dig!!
    Ja, jag brukar ju känna så - att träning löser stressen, men hård träning och mycket stress på jobbet blev för mycket. Är egentligen inte arbetsbelastningen som är problemet även om den är hög, utan andra faktorer. Det var min coach som flaggade först att något var fel då jag så frekvent fick infektioner som tog lång tid att återhämta sig från. Så, överträningssyndrom. Sömnen har aldrig varit ett problem, sover massor nu.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-26 20:43:11 följande:

Är det någon snö i Åre? Låter härligt!!

Det är sämre än normalt men på berget är det väl ändå ok. Har töat mycket senaste veckan, ska hit med kompisar om ca en månad igen så jag hoppas det kommer mera snö!
  • Margaux
    K grrl skrev 2017-03-26 21:50:37 följande:
    Ja, jag brukar ju känna så - att träning löser stressen, men hård träning och mycket stress på jobbet blev för mycket. Är egentligen inte arbetsbelastningen som är problemet även om den är hög, utan andra faktorer. Det var min coach som flaggade först att något var fel då jag så frekvent fick infektioner som tog lång tid att återhämta sig från. Så, överträningssyndrom. Sömnen har aldrig varit ett problem, sover massor nu.
    Hoppas det känns bättre snart!
    Jag tränar nästan aldrig mer än 4-5dagar i veckan så jag ligger inte i någon farozon för att träna för mycket, men sover gärna lite lite...
  • Margaux

Gjorde 17.5 idag i skalerad versjon.
    10 varv
    9 Thrusters 20kg
    35 single unders

Tid 11.43

Eftersom jag bokstavligt kissar i byxan på DU så behöver jag förbereda mig för det. Var inte annonserat med Open så då blev det inte så. Fast det var sjukt jobbigt ändå!

• K grrl
    Margaux skrev 2017-03-27 10:22:32 följande:
    Hoppas det känns bättre snart!
    Jag tränar nästan aldrig mer än 4-5dagar i veckan så jag ligger inte i någon farozon för att träna för mycket, men sover gärna lite lite...
    Jag tränade som mest fyra gånger i veckan. Det är inte det som avgör.
  • Margaux
    K grrl skrev 2017-03-27 17:25:33 följande:
    Jag tränade som mest fyra gånger i veckan. Det är inte det som avgör.
    Vad avgör? Intensitet?
  • K grrl
    Margaux skrev 2017-03-27 20:33:04 följande:
    Vad avgör? Intensitet?
    En massa faktorer: hur man tränar (större risk om man tränar stora muskelgrupper flera gånger i veckan), hur man äter, sömn, träningsintensitet, om man tränar mycket till failure, men förutom det generell stress i livet (även positiv). Jag är en extrem prestationsmänniska i allt jag tar mig för. Har skitsvårt att INTE prestera, oavsett träning, kost eller jobb. Plus att jag har jobbat heltid, pluggat halvtid och drivit ett företag vid sidan om det. Jag mår bra, mentalt, men kroppen är sliten.
  • Studentpappa

Nu har vi åkt två dagar, första dagen storm och regn, de flesta liftarna var stängda men vi körde på hela dagen och dottern brydde sig inte. Skönt att se att vi är lika

Idag var det bra väder och vi badade på fm det var nästan tomt på holiday club, (lågsäsong är bra!), åkte sedan skidor till stängning. Jag köpte nya skidor igår också, sjukt bra semester. Äldsta dottern är grymt duktig på att åka, nya skidorna var kanon och imorgon ska vi testa att åka skidor med den yngsta dottern. Hon har bara åkt snowracer hittills. Knät är nog bara att kassera efter veckan men så får det vara.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-28 20:46:12 följande:

Nu har vi åkt två dagar, första dagen storm och regn, de flesta liftarna var stängda men vi körde på hela dagen och dottern brydde sig inte. Skönt att se att vi är lika

Idag var det bra väder och vi badade på fm det var nästan tomt på holiday club, (lågsäsong är bra!), åkte sedan skidor till stängning. Jag köpte nya skidor igår också, sjukt bra semester. Äldsta dottern är grymt duktig på att åka, nya skidorna var kanon och imorgon ska vi testa att åka skidor med den yngsta dottern. Hon har bara åkt snowracer hittills. Knät är nog bara att kassera efter veckan men så får det vara.

Hur gamla är barna?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!