• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-09-12 06:03:18 följande:

Pass 94

Klev upp och testade innan familjen vaknat.

200cal och 3200m 13:09, antar att det är rätt sakta? Jag är ovan att ro

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det är nog inte så långsamt på 3000m. Jag ror 1000m på 4 min. Men det blir nog lite långsammare på långdistans.

Idag var jag inom Elixia en snabbis och tog några av övningarna från CFO.

1000m rodd

Front squat 3-3-Max på 83% 1rep Max
    55 kg och sex rep sista vända

Overhead squats och toes to the bar
    Tänkte 3 varv med 10reps men jag såsade tydligen så mycket att jag bara hann 2.

Sen var jag på capoeira med barnen och fick springa lite till....
  • Studentpappa

Pass 96
    Dubblade idag
    OHS 5x5@40kg 4-5sek reps, lätt vikt men det var längesedan så det var ändå utmanande. Rörligheten kändes ändå skaplig med tanke på hur längesedan det var sen jag körde sist.
    Sledpush 8x20m höjde vikten varje gång
    60kg
    70kg
    75kg
    80kg
    85kg
    90kg
    95kg
    100kg

• Margaux

Idag har jag varit på två pass med skills på CFO.
    Barbell Club där snatch stod på schemat
    Och Elements med gymnastics fokus. Det var pistols och rope climbs.
    Första passet var grymt andra bra men eftersom jag redan kan båda så hade jag hoppats på annat. Men alltid detaljer att bli bättre på!

• Margaux

Idag tänkte jag mig ett pass som blev helt pannkaka. Har ont bak skulderbladet sen igår. Tror jag sträckte mig på en toes-to-hand på repklättring.
    Skulle köra 3-3-Max med 83% 1 rm av deadlift. Kom mig igenom uppvärmning och två sett på 90kg sen var det foam roller och boll under ryggen. Blir nog en liten tur till kiropraktor i morgon. Bläk!

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-14 20:18:45 följande:

Idag tänkte jag mig ett pass som blev helt pannkaka. Har ont bak skulderbladet sen igår. Tror jag sträckte mig på en toes-to-hand på repklättring.
    Skulle köra 3-3-Max med 83% 1 rm av deadlift. Kom mig igenom uppvärmning och två sett på 90kg sen var det foam roller och boll under ryggen. Blir nog en liten tur till kiropraktor i morgon. Bläk!

Det var värst vad du ligger i! Jag tänkte träna ikväll men dottern ville att jag skulle vara hemma med henne i träningsrummet och visa henne roddmaskinen. Så det blev flytt av klättervägg och träningslek med henne istället, hon är också glad att vi bytte cykeln mot rodd då hon kan köra med den..
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-09-14 21:29:27 följande:
    Det var värst vad du ligger i! Jag tänkte träna ikväll men dottern ville att jag skulle vara hemma med henne i träningsrummet och visa henne roddmaskinen. Så det blev flytt av klättervägg och träningslek med henne istället, hon är också glad att vi bytte cykeln mot rodd då hon kan köra med den..
    Ellen hur? Rätt nöjd med mig själv förutom att jag skadat mig då... ;)
    Var lite träning förra veckan och just nu var det så go flyt... tänkte ta ledigt i helgen! I morgon ska vi på dejt i anledning bröllopsdag och det blir många rätter och många kalorier från fel saker...(fransk stjärnrestaurang).
    Mina barn älskar också romaskinen... ibland är det svårt att komma till. Min 7 åring har rott mer än en km och det blev jag lite impad över.
  • Wilowa

På tal om roddmaskin, såg ni Biggest looser? Trodde inte att det kunde vara så svårt att få till tekniken i en roddmaskin...fast jag är visserligen uppväxt med roddbåt.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2017-09-17 12:13:11 följande:

På tal om roddmaskin, såg ni Biggest looser? Trodde inte att det kunde vara så svårt att få till tekniken i en roddmaskin...fast jag är visserligen uppväxt med roddbåt.

Nej det missade jag men det kanske finns på tuben?
  • Studentpappa

Pass 97
    rodde i fredags morse 3km innan jobbet

Wod idag
    Cyklade med dottern till kusinen innan och sen till gymmet, gick ju bra att cykla 6-7 km innan passet med 5km hem var inte roligt...

A) varannan minut i 20 min
    hang clean + jerk 
    B) AMRAP 4min
    6 hangclean 60 kg 
    6 bar facing burpees
    vila 4 min
    C) AMRAP 8 min
    6 ground to overhead 60 kg
    9 cth
    90 SU
    vila 4 min
    AMRAP 12min
    400m
    21 DL 80kg (Hann två varv så det blev iaf 42 DL, 80kg var lite häftigt för mig)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!