• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Har tydligen reumatism - spondartrit. Nåväl! Får ju behandling nu i alla fall. Och så bara att fortsätta träna.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-23 07:08:18 följande:

Varför hade du inte sko?

Kul idé att bjuda jobbet..

Vi körde först löpning på uppvärmningen och sedan marklyft och då tog jag av mig dom och sedan glömde jag bara bort det..
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 89

Körde lite cardio innan jobbet imorse rodd 20min, hade tänkt 30 min men hjälp vad trött jag blev.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-08-25 16:01:07 följande:

Pass 89

Körde lite cardio innan jobbet imorse rodd 20min, hade tänkt 30 min men hjälp vad trött jag blev.

Hur långt kom du?

Jag brände vaderna i veckan så det har blivit mest vila på mig. Igår tränade jag lite överkropp( bänkpress, strict press, pullups) men jag tyckte det var svårt utan cardio... kom liksom inte på nåt utan ben....
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-25 21:38:12 följande:

Hur långt kom du?

Jag brände vaderna i veckan så det har blivit mest vila på mig. Igår tränade jag lite överkropp( bänkpress, strict press, pullups) men jag tyckte det var svårt utan cardio... kom liksom inte på nåt utan ben....

Jag vet inte, inget överdrivet iaf. Jag kan inte riktigt med monitorn vi har precis köpt den och jag har inte rott på flera år sedan jag bytte gym förra gången. Tror jag höll 2:30/500m tyckte det stod så.

Såg inte cal eller watt men jag antar det finns någonstans, får knappa lite mer någon gång när klockan inte är 0630

Brände vaderna? Inte i Norge antar jag? Här hade kollegan minusgrader i Sveg imorse
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-08-25 21:51:44 följande:
    Jag vet inte, inget överdrivet iaf. Jag kan inte riktigt med monitorn vi har precis köpt den och jag har inte rott på flera år sedan jag bytte gym förra gången. Tror jag höll 2:30/500m tyckte det stod så.

Såg inte cal eller watt men jag antar det finns någonstans, får knappa lite mer någon gång när klockan inte är 0630

Brände vaderna? Inte i Norge antar jag? Här hade kollegan minusgrader i Sveg imorse
    Haha... nej inte bokstavligt talat... jag fick förslitningsskador, aka sjuk träningsvärk. Just vaderna var knepigare än låren som jag åkt på ett par gånger förr... man kan liksom inte göra något.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-25 22:04:13 följande:

Haha... nej inte bokstavligt talat... jag fick förslitningsskador, aka sjuk träningsvärk. Just vaderna var knepigare än låren som jag åkt på ett par gånger förr... man kan liksom inte göra något.

Aha jag trodde du solat
  • Margaux

Osäker på om det var mitt nya fina hopprep och alla DU eller mina 120 boxjumps.
    Dåligt var det iaf!

• Studentpappa

Pass 90

A.

Every 3 minutes, for 30 minutes (10 sets):

Clean & Jerk

*Sets 1-2 = 3 reps @ 60%

*Sets 3-4 = 2 reps @ 70%

*Sets 5-6 = 1 rep @ 80%

*Set 7 = 1 rep @ 90%

*Set 8 = 1 rep @ 95%

*Set 9 = 1 rep @ 95+%

*Set 10 = 1 rep @ 101+%

Men jag körde lätt, min teknik är helt off. Fick lite hjälp av en tyngdlyftare som var där.

• Margaux

Tränade idag. Barn incheckade på Sats.
    2*1500m rodd

Så var det jakt på 3 rep Max front squat. Stoppade på tidigare 1 rep Max och är sjukt nöjd med det.
    Sen körde jag pull up progression. Börjar bli frustrerad för jag blir aldrig bättre. Funderar på weighted neg pullups för att se om det hjälper på repetitionerna....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!