• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

Tror inte scanningen träffar helt riktigt. Jag har enligt den 11% kroppsfett. Men jag tror inte helt på det eftersom jag faktiskt fortfarande har både mage och bröst.
    Men som referens mot förra mätning fungerar det bra. Mer balans mellan höger/vänster sida i muskelmassa. Mindre fett rund inre organ etc.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-17 09:04:20 följande:

Tror inte scanningen träffar helt riktigt. Jag har enligt den 11% kroppsfett. Men jag tror inte helt på det eftersom jag faktiskt fortfarande har både mage och bröst.
    Men som referens mot förra mätning fungerar det bra. Mer balans mellan höger/vänster sida i muskelmassa. Mindre fett rund inre organ etc.

Nä mäter man på samma ställe och jämför mellan olika tillfällen borde det vara en ganska bra måttstock. Vi beställde hexhantlar till boxen idag, blir gött jag älskar som sagt hantelsnatch. Snart har vi allt som man behöver, förutom true runner det kommer vi aldrig ha råd med...
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-10-17 09:45:00 följande:
    Nä mäter man på samma ställe och jämför mellan olika tillfällen borde det vara en ganska bra måttstock. Vi beställde hexhantlar till boxen idag, blir gött jag älskar som sagt hantelsnatch. Snart har vi allt som man behöver, förutom true runner det kommer vi aldrig ha råd med...
    Har googlat och de säger den ska vara rätt noggrann. Men när jag klämmer på magen har jag i alla fall 2cm på nedre del av mage. Uppåt klarar jag inte greppa alls. Gravitationen har samlat allt där nere.... ;)
    Jag var i budrunda på hus igår(som vi vann) men missade wod'en.
    Tränade på squat snatch själv efter och powersnatch. 1km på Skillmill och 10min DU blev typ hela träningen. Ofokuserad!
  • Margaux

Build n Burn idag. Kräktes nästan. Men det betyder väl att det var bra träning.
    Cirkel med:
    Rodd
    KBS 16kg
    Goblet squat 16kg
    Skillmill löpning
    Push up i slinga
    Jack knife i slinga
    34 min aktivt jobb

• Margaux

Sats idag. Stod på väntelista till wod men fick inte plats.
    1 km rodd
    5*4 pull ups

1 rep Max power clean ny pr på 52,5
    Var nära 55 men då blev det squat

Biceps curls 5*4 20kg

• Studentpappa

Pass 107

Pw i lokala slalombacken med +10kg två vändor ca 25 min.

Rodd 1000+1000+500+500+500 höll mig mellan 1100-1200cal/h och direkt efter tacosmiddag. Blev nästan kräkfärdig, mest pga maten iofs...

• Studentpappa

Pass 109
    Utfall med kb utlåst ovanför huvudet i en hand ingen aning vad det heter. Körde varannat ben 10 per arm, 2x500m rodd på valfritt ställe i i setet.
    4x10 12kg
    8x10 16kg
    2x10 24kg

3x20 kb-swing 24kg

Ringde sjukgymnasten igen idag, måste försöka få ordning på knät eller få tid för operation. Insåg igår hur begränsad jag egentligen är när jag var med dottern på gymnastik där föräldrarna fick vara med ett pass, jag klarade ju inte ens samma saker som 6-åringarna gör pga smärta i knät.

• Studentpappa

Pass 110

Utfallsgång med hantel ovan huvudet. 15 och 22,5kg vet inte hur många men jag gick ca 12m per vända och jag körde 25 min ca. Sen bänkpress 5x5@70kg

• Margaux

Snabb recap.
    Har varit ev liten vecka i Piemonte. Dåligt med träning men blev någon springtur.
    Sen var jag på Fäviken Magasin i Järpen(ditt Hood Studentpappa?) så det blev inte så mycket träning då heller. Men mycket mat...
    Var och lyfte lite skrot lördag. Och körde några km på romaskin söndag.
    Idag joggade jag 5km när dottern var på dans. Saknar Crossfit!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!