• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-20 19:39:57 följande:
    Din stackare! Jag känner igen mig, har också migrän och magsmärtor då och då. Det är verkligen inte roligt. Har du testat yoga? Det är riktigt behagligt och sägs vara bra för både kropp och själ. På mitt gym har vi dessutom Hot Yoga, då man yogar i 40 graders värme. Själv har jag tänkt gå på yoga lite mer i höst och se om det hjälper mig med mina stresssymptom.
    Vi har inte det på mitt gym, har haft en tidigare kollega som sagt att Yoga varit hennes räddning från att inte springa med huvudet rakt in i väggen....

Låter riktigt häftigt med Hot Yoga... borde testa det! :)
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-20 20:09:01 följande:
    Men usch, hade en sådan period i mitt liv. Värst var det på kvällen, då kom ångesten fram. Fick även magsmärtor som du beskrev det. För att lindra själva ångesten/oron nattetid tittade jag på lätta glada filmer som jag sedan somnade till. Annars kunde jag ligga hur längesom helst i sängen och oroa mig. Jobbigt! Lider med dig!
    Oj, ja det borde man väl testa... gå in på Youtube och titta på roliga klipp! :)

I morgon börjar jag äta enligt konstens alla regler. Har redan förberett kycklingfilé samt mellanmål och nu blir det lådor till jobbet = inte äta jobbets mat

Ni, in i dimman..... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Äpple
  • Primrose
    Tullemi skrev 2011-08-20 13:11:05 följande:
    Du, jag testade ditt tips om att blunda för att klara de sista repetitionerna - och det funkar
    Det brukar jag också köra med - men inte sällan under hela setet. Och så har jag hög musik i lurarna. Jag är definitivt INTE en social person när jag tränar själv (vilket var litet probelmatiskt när jag brukade träna på gymmet där jag jobbade som PT Obestämd, men jag fick välja att träna på tider då nästan ingen var där). Jag vill vara i min egen "bubbla" när jag tränar och fokusera helt på det jag gör.
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-08-20 22:16:53 följande:
    Här blev det chips ikväll.suck...Men har tränat ett pass på morgonen och en promenix nu ikvällSkrattande
    Åh du med, jag har en alldeles för stor påse chips hemma och jag vill inte spara dem tills dess att de blir sunkiga så jag äter och äter.. "death by chips" Glad
    Träffade en på macken som skulle på annat ställe för att köpa en mindre påse, attans rackarns att jag inte följde med honom dit.
    Det blir ju träning av något slag så man förbränner ju i alla fall Glad
  • Aprilia1977

Hörrni!

Det är söndag idag!

Nu ska jag på morgonpromenad, sedan blir det 30g havregryn (till gröten) och 25g proteinpulver som jag rör till en pudding och äter + 2 vitaminpiller. 

Dags att njuta av den sol som jag ser!{#emotions_dlg.flower}

Äpple

• ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 07:46:33 följande:
    Hörrni!

Det är söndag idag!

Nu ska jag på morgonpromenad, sedan blir det 30g havregryn (till gröten) och 25g proteinpulver som jag rör till en pudding och äter + 2 vitaminpiller. 

Dags att njuta av den sol som jag ser!{#emotions_dlg.flower}

Äpple
    Ja det är det, och lite avkoppling har vi nog rätt till mellan träningspassen.
    Åh har ni sol, så härligt att gå ut i den Glad
  • Tullemi

Frukosten bredvid mig: färsk mango, turkisk yoghurt, 1/2 Actimel, blandade nötter och linfrö-mums . Snart ska jag iväg för lite konditionsträning, har inte bestämt vad än.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm

Här blev det sovmorgon med. Skönt. Har precis ätit någon frukost av lättare slag. Förbereder just nu pannkakor (gjorda på fullkornsmjöl) till barnen som ska ätas med färska hallon och yoghurt (blandas ihop).

Mannen min sover fortfarande, men vi ska snart upp och träna. Han har ca 15 kilo att gå ned och vill ha hjälp. Från att ha varit grymt vältränad till att ha gått upp så mycket i vikt på 1 år pga stress. Nu jävlar ska han få svettas! {#emotions_dlg.djavulsk}

Efter träningen blir det givetvis proteinshake, funderar på att göra en favorit i repris. Glad

Och ni som älskar smoothies som mig får jättegärna dela med er av era tips!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!