• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly

Här fick vi en härlig sovmorgon idag. Dotter vaknade inte förens 8.30. Förutom när hon kom in vid 6.30 och skulle gosa ner sig hos ossSkrattande

Fy vilken ångest jag hade när jag hade svullat i mig alla jäkla chips igår. Blev några varianter av plankan. haha
    Idag blir det ett hårt pass för överkroppen.  Kanske ett pass bakom gräsklipparen också.
    Idag är det sista dagen på semestern, så nu är det dags att käka nyttigt igen. mkt salladerSkrattande

• godisgrisen

Blev lite choklad igår, inga mängder så det känns bra....

Sen på kvällen efter middagen blev det lite ost och vin

Ingen träning idag, men om jag hinner ska jag försköka smita ut på en promenad.

Tack för era svar ang. proteinpulver, mitt mål med träningen är att få snygga muskler samt gå ner lite i fettvikt. Funderar vidare på proteinpulver att ta efter träningen med en banan kanske

• Tullemi

Godisråtta:  det finns en jättebra kosttillskottsbutik här i GBG, fast jag tror inte du bor i Götet.....?

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn

Hej på er! Jag behöver lite råd. Jag har börjar få tillbaks rösten litegrann, men är fortfarande så pass hes att det lär ta några dagar till att bli helt bra.

Jag känner mig inte sjuk för övrigt och har ingen feber. Tror ni jag kan köra ett lättare styrkepass ikväll (självklart kommer jag lyssna på kroppen)? Hur skulle ni ha gjort om ni var i min sits?

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:01:11 följande:
    Hej på er! Jag behöver lite råd. Jag har börjar få tillbaks rösten litegrann, men är fortfarande så pass hes att det lär ta några dagar till att bli helt bra.

Jag känner mig inte sjuk för övrigt och har ingen feber. Tror ni jag kan köra ett lättare styrkepass ikväll (självklart kommer jag lyssna på kroppen)? Hur skulle ni ha gjort om ni var i min sits?
    Hur länge har du varit feberfri?
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-08-21 16:13:32 följande:
    Hur länge har du varit feberfri?

Jag hade lite småfeber senast i förrgår. Hade ont i halsen ett par dagar och hade feber. När febern försvann kom hes-heten och igår hade jag som sagt var ingen röst alls. Idag kan jag få fram enstaka ord, men håller tyst mestadels Är lite snuvig också, men känner mig inte "sjuk" i kroppen...

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:16:28 följande:

Jag hade lite småfeber senast i förrgår. Hade ont i halsen ett par dagar och hade feber. När febern försvann kom hes-heten och igår hade jag som sagt var ingen röst alls. Idag kan jag få fram enstaka ord, men håller tyst mestadels Är lite snuvig också, men känner mig inte "sjuk" i kroppen...

Jag skulle kanske ha tagit en långpromenad om vädret tillåter och låta kroppen återhämta sig lite till, fast jag förstår att du längtar Glad
    Det kanske går bra om du tar det försiktigt?
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-08-21 16:24:26 följande:
    Jag skulle kanske ha tagit en långpromenad om vädret tillåter och låta kroppen återhämta sig lite till, fast jag förstår att du längtar Glad
    Det kanske går bra om du tar det försiktigt?
    Jag avvaktar lite till och försöker hålla mig ifrån det idag, men blir jag allt för rastlös ikväll kanske jag kör ett lugnt pass

Snart blir det iallafall en promenad i det härliga vädret.
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:40:57 följande:
    Jag avvaktar lite till och försöker hålla mig ifrån det idag, men blir jag allt för rastlös ikväll kanske jag kör ett lugnt pass

Det är nog klokast att vänta, så får du ju fortare köra ett ordentligt pass Glad
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:40:57 följande:

Råder jag andra säger jag nej, men när det kommer till mig själv så hade jag nog kört.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!