• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    Vemdär skrev 2011-09-07 11:49:05 följande:
    Huuuur finner ni motivationen? Hur undviker man att vara duktig i 1-2 veckor för att sedan i princip aldrig gå igen?
    Jadu.
    1. Vad vill du? Vilka mål har du?
    2. Vad är det som gör att du tappar motivationen?
    3.Vad är att lyckas/misslyckas för dig?
    4. Gör du något du tycker är kul?
    5. Vad skulle höjja chanserna att du genomför din aktivitet?

. Man kan såklart gå i motiverande samtal eller dyl för att få hjälp med att undersöka sin motivation och förändra den. Om man nu inte vill det så får man väl fundera själv. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Idizen

Kan man be om lite råd och tips =)

Hur ska jag lägga upp min träningsvecka bäst. Målet är att gå ner de 12 kg jag har kvar till "idealvikten", få smalare, fastare kropp men mest leva ett hälsosamt liv?!

just nu är jag inne på simning eftersom mina benhinnor inte klarar av joggning.
    Simmar måndag och fredag, (tis + tors kan jag inte träna eftersom jag har barnen hela dagarna då) så då återstår onsdag. Vad är bäst att lägga in då? styrka? vad, hur? Kondition?!
    Vad förbränner bäst och formar kroppen bäst!
    Tips och idéer?

• Paradigm
    Huuuur finner ni motivationen? Hur undviker man att vara duktig i 1-2 veckor för att sedan i princip aldrig gå igen?
    Är det så, så sysslar du med fel "idrott". Alla är inte löparmänniskor eller gymmänniskor. Kanske passar tango dig, simning, bowling,  dig bättre etc? You get the point.
  • Primrose
    Motivationen kommer av att man har kul (kanske inte varje gång, men tillräckligt ofta). Och så blir man endorfinberoende. Och om det känns tungt pga skador etc. får man gå till spegeln och titta och sedan packa väskan och gå till gymmet och köra det man kan.

Så, precis som Favete Lingus skriver, försök att hitta något du verkligen gillar. Det kommer alltid att finnas litet tunga dagar, men det blir mycket lättare om det är något som du normalt tycker är riktigt kul.
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-07 07:47:42 följande:
    ETSS skrev 2011-09-06 20:35:58 följande:
    Nej, inte är det gott, men det innehåller kolhydrater och socker, en sorts fast energidryck ungefär :)
    Aha, men då kan man ju lika gärna äta en chokladkaka, det är ju också en sorts "energidryck". Hehe.
    Exakt, och om man käkar scweizernöt har även den nyttiga nötter i sig :)
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-09-07 06:25:01 följande:
    Sorry att jag är så off, mår sådär. Är i en rejäl svacka :(
    Det är allt lite synd om oss som har svackor, men vi tror att det ska bli bättre? Glad
    Kanske du med ska pröva "mesträning" ett tag?
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-09-07 11:47:18 följande:
    Det är många som faller in i svackor vid denna årstid...kram till er, men ni kommer ta er upp igen!
  • MissKaos
    Idizen skrev 2011-09-07 14:00:54 följande:
    Kan man be om lite råd och tips =)

Hur ska jag lägga upp min träningsvecka bäst. Målet är att gå ner de 12 kg jag har kvar till "idealvikten", få smalare, fastare kropp men mest leva ett hälsosamt liv?!

just nu är jag inne på simning eftersom mina benhinnor inte klarar av joggning.
    Simmar måndag och fredag, (tis + tors kan jag inte träna eftersom jag har barnen hela dagarna då) så då återstår onsdag. Vad är bäst att lägga in då? styrka? vad, hur? Kondition?!
    Vad förbränner bäst och formar kroppen bäst!
    Tips och idéer?

1. Göra saker du gillar!
    Simma är säkert bra, jag hade dött av tristess + att man måste simma så länge om man inte kan crawl eller nå´t nant som göra tt man kan ta i och simma fort. Jag hade nog lagt till någon form av styrketräning. De dagar du har barnen hela dagen -aktiviteter med barn bränner med kcal! LEk med ungarna, spela fotboll, kasta frisbee -spring i kapp med om , jaga dom. Busa! Cykla om dom är stora nog för det. Sen är det så med träning den har tre ben. Träning, Kost, Vila. Kosten är en JÄTTE del om man ska leva sunt och gå ner i vikt.

..s
    äger fröken som har smält i sig en glass. Jag räknar nu kcal *suck* Jag har vägt mig. Ser mera deffad ut: Och det är jukul! Fått kommentarer om det på gymmet (positiva, folk är typ avis ) MEN jag vill ju bygga lite! Och nu ligger jag på gränsen till "normalvikt" äter ju som en jädra häst.. Well, bara att öka. Frukost idag: två mackor (ägg/kalle + skinka) gröt m div frön i +hallon, banan på massa mjölk. Samt juice... Köpelunch, kinamat. Osunt som tusan.. Men men, gott. Och kaloririkt! Fläskfile i sås+pasta till middag. Gainomax efter enm lugn löprunda. Och kvällsmat blir äggmacka + smoothie m proteinpulver..

En liten glass efter middagen.
    Vill ju lägga på mig MUSKLER! Hur mkt får ni i er? JAg tror jag hamnar runt ca 2800kcal/dag nu. Det är ju ganska mkt för en tjej på knappt 58kg. Skulle upp 1-2kg tänker jag. I muskelmassa.,.. Ska gå in på apoteket och göra en ny "fettmätning"

..eller så ger det sig av sig själv i vinter när löpsäsongen är slut och det blir uppbyggnadsträning. VIll bara inte tappa muskelmassa tills dess, vill vara i form till gbgvarvet. Har nog inte helt droppat tanken på Sthlm marathon heller känner jag *hrm*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Primrose

Jag är i en fysisk totalsvacka sedan jag fick min son (och i en psykisk livslycka ) - så det handlar om att gräva från fotknölarna varje dag för att hålla den fysiska gnistan uppe. Jag äälskar att träna, och har aldrig ont eller känner mig särskilt trött i gymmet - det kommer efteråt. Eller så är jag så trött innan, som idag, att det känns tveksamt om jag ska gå. Men, men - det vänder långsamt men dock!Drömmer

• MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-07 17:40:55 följande:
    Jag är i en fysisk totalsvacka sedan jag fick min son (och i en psykisk livslycka ) - så det handlar om att gräva från fotknölarna varje dag för att hålla den fysiska gnistan uppe. Jag äälskar att träna, och har aldrig ont eller känner mig särskilt trött i gymmet - det kommer efteråt. Eller så är jag så trött innan, som idag, att det känns tveksamt om jag ska gå. Men, men - det vänder långsamt men dock!Drömmer
    Men det ska nog vara så! Jag var lite likadan..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!