• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-07 17:37:42 följande:
    ..s
    äger fröken som har smält i sig en glass. Jag räknar nu kcal *suck* Jag har vägt mig. Ser mera deffad ut: Och det är jukul! Fått kommentarer om det på gymmet (positiva, folk är typ avis ) MEN jag vill ju bygga lite! Och nu ligger jag på gränsen till "normalvikt" äter ju som en jädra häst.. Well, bara att öka. Frukost idag: två mackor (ägg/kalle + skinka) gröt m div frön i +hallon, banan på massa mjölk. Samt juice... Köpelunch, kinamat. Osunt som tusan.. Men men, gott. Och kaloririkt! Fläskfile i sås+pasta till middag. Gainomax efter enm lugn löprunda. Och kvällsmat blir äggmacka + smoothie m proteinpulver..

En liten glass efter middagen.
    Vill ju lägga på mig MUSKLER! Hur mkt får ni i er? JAg tror jag hamnar runt ca 2800kcal/dag nu. Det är ju ganska mkt för en tjej på knappt 58kg. Skulle upp 1-2kg tänker jag. I muskelmassa.,.. Ska gå in på apoteket och göra en ny "fettmätning"

..eller så ger det sig av sig själv i vinter när löpsäsongen är slut och det blir uppbyggnadsträning. VIll bara inte tappa muskelmassa tills dess, vill vara i form till gbgvarvet. Har nog inte helt droppat tanken på Sthlm marathon heller känner jag *hrm*
    2800 kcal på 58 kg är nog inte så mycket med tanke på hur mycket du gör av med. Hur lång är du?
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-07 16:25:59 följande:
    Exakt, och om man käkar scweizernöt har även den nyttiga nötter i sig :)
    Hehe...
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-07 18:34:01 följande:
    2800 kcal på 58 kg är nog inte så mycket med tanke på hur mycket du gör av med. Hur lång är du?
    172
    Äter jag mer får jag dumping sympt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..sbårt att få til mellanmål på jobbet..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Stefan Liv är död..
    (jag kommer frön jönköping och är inbitet HV fan)
    HElt plötsligt känns ngt kilo musklemassa hit el dit som ett jäkligt litet bekymmer.
    Tänk, hans familj. HAn var ju bara 30??

• MissKaos
    "Värsta" kvällsmaten ever.
    2 äggmackor
    1 smoothie
    1 frukt.
    2 rutor choklad.

Mätt så det gör ont i magen... Har ju ätit en rätt stadig middag med
    Sprungit en kort, långsam runda idag. var ute ca 55 min och sprang runt 6-7km. Imorgon hoppas jag på pigga ben så jag kan springa långt! Skulle önska att det inte regnar, och att jag får till en runda på ca 15km, eller lite drygt.. Är sugen på att "knäcka" 2mils gränsen innan säsongen är slut!  Sen gäller det att hålla formen över vintern.

Åhhh att gubben ska vara så sur på det där mer marathon. jag VILL! VILL! Springa sthlm marathon. Skaderisk? *bah*
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-09-07 17:52:51 följande:
    Men det ska nog vara så! Jag var lite likadan..
    Nja, för mig handlar det nog bland annat om att jag var nära 44 år när jag fick barn. Jag kommer liksom aldrig att komma igen och bli som förut. Det hör liksom åldern till, men jag har svårt att acceptera det. Att jag fick barn sent - och de påfrestningar på kroppen det innebär, har bara accelererat processen. Å andra sidan, är jag säkert i bättre fysisk form än många jämnåriga.

Sån't är livet!
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-07 20:58:29 följande:
    Nja, för mig handlar det nog bland annat om att jag var nära 44 år när jag fick barn. Jag kommer liksom aldrig att komma igen och bli som förut. Det hör liksom åldern till, men jag har svårt att acceptera det. Att jag fick barn sent - och de påfrestningar på kroppen det innebär, har bara accelererat processen. Å andra sidan, är jag säkert i bättre fysisk form än många jämnåriga.

Sån't är livet!
    Säker är tu det!
    JAg kommer heller alldrig bli som innan. Min mage blir sig alldrig lik. Jag var ni "bara" på det 35:e när jag fick men ändå. JAg gillar att må bra! Och vara stark. Och att orka osv..
  • Paradigm

11,3 km avklarade på 1 timme. Det går framåt.

MissKaos... fruktansvärt tråkigt oavsett ålder. Man vet aldrig när det är dags. Men, men. dessvärre är det livet.

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-07 18:55:19 följande:
    172
    Äter jag mer får jag dumping sympt..
    Dumping symptom?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!