• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Gryndrömmen

Godisråtta, ska vi försöka kravla oss upp tillsammans?

Min svacka ligger mycket i ett mål jag satt som jag troligtvis inte kommer nå. Måste bara acceptera det!

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-07 22:07:40 följande:
    Ah choklad med schweizernöt ;)
    Allvarligt talat, jag förstår hur du menar och jag äter redan rätt proteinrikt, mycket kött och det feta som hör till köttbiten, steker även mycket mat.
    Kanske ändå mer kolhydrater?
    Ja, jag tycker att det borde ge effekt, men vissa tål ju inte kolhydrater så bra heller. Det är svårt det där.
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-09-07 22:30:28 följande:
    Godisråtta, ska vi försöka kravla oss upp tillsammans?

Min svacka ligger mycket i ett mål jag satt som jag troligtvis inte kommer nå. Måste bara acceptera det!
    Vad var det för mål?
  • Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-09-07 21:39:27 följande:
    Ett skåp? Aj! Inga skyddskor?
    Ja, ett sko-skåp! Fullt med skor i dessutom....Vet inte varför, men jag fick för mig att jag skulle flytta det lite åt sidan och lyfte det en liten bit för att dra det åt sidan. Då gav ena benet på skåpet vika, för tydligen lyfte jag inte tillräckligt, och där var lägligt nog min högerfot....Aj-aj!
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-09-07 23:26:30 följande:
    Ja, ett sko-skåp! Fullt med skor i dessutom....Vet inte varför, men jag fick för mig att jag skulle flytta det lite åt sidan och lyfte det en liten bit för att dra det åt sidan. Då gav ena benet på skåpet vika, för tydligen lyfte jag inte tillräckligt, och där var lägligt nog min högerfot....Aj-aj!
    Jag syftade på skyddskor som man har i ett arbete. Fick för mig att du jobbade inom något sådant då du flyttade ett sko-skåp. Skrattande
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-09-07 21:30:14 följande:
    Jag behöver mattips av er, så om ni kan hjälpa mig är jag tacksam Glad
    Jag ska göra rätt avancerade ämnesomsättningsprover men det tar tid och jag går ner i vikt.
    Just nu vägar jag 52 kg och är 166.5 cm lång. Dessutom är jag inte 20 år, utan 42. Jag vill inte se gammal ut om sanningen ska fram, jag håller mig hyfsat väl, men börjar se alltför tunn ut.
    Jag äter; socker, fett, kolhydrater och lite frukt och grönt. Finns det något jag kan göra för att bygga muskelmassa?
    Kör på gainer (protein med högt kolhydratsinnehåll) efter träningen eller som ett extra mellanmål. Byt ut chokladen mot protein-bars (sådana som fungerar som måltidsersättare, typ nutrilett). Ät mer kolhydrater, ha jordnötssmör på smörgåsen (eller bred på extra smör). Ha grädde i kaffet. Underhåll konditionen, men minska på konditionspassen och öka på styrketräningen. Kör färre repetitioner och tyngre vikter.
  • Jennnyn

Är det någon av er som har erfarenhet av aminosyror? Jag har en burk hemma, men vill gärna höra mig för innan jag börjar använda det. Det finns ju olika sorter vad jag förstått, men den jag har är BCAA. Den ska öka fettförbränningen och muskeltillväxten (enligt vad jag googlat mig fram) och tas innan träning.

Åsikter och/eller erfarenheter?

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-09-07 23:29:28 följande:
    Jag syftade på skyddskor som man har i ett arbete. Fick för mig att du jobbade inom något sådant då du flyttade ett sko-skåp. Skrattande
    Näe, inga skyddsskor för fem öre. Hederliga strumpfötter då detta var hemma i hallen. Min fot är ganska så blå för tillfället.

Jag jobbar på ett demensboende, så det blir en hel del fysiskt arbete med tunga lyft, mycket springande på larm o.s.v. Får med andra ord en del motion på jobbet, speciellt idag när det körde ihop sig på eftermiddagen. Jag tog löpet mellan avdelningarna och hade önskat att jag kunde klona mig. Blev rejält svettig
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-09-07 21:03:29 följande:
    Säker är tu det!
    JAg kommer heller alldrig bli som innan. Min mage blir sig alldrig lik. Jag var ni "bara" på det 35:e när jag fick men ändå. JAg gillar att må bra! Och vara stark. Och att orka osv..
    Ja, det gillar jag med! Och tyvärr har det inte riktigt varit så de senaste tre åren. Jag är en seg liten "fighter", och den mentala fightern bor fortfarande i min kropp, men den fysiska är på svajning. Men visst är det inte helt kört, såklart. Bara litet trött på att vakna med värk varje dag.Rynkar på näsan

De brukar säga att om man får barn i 20-årsåldern tar det 1 år för kroppen att återhämta sig. Om man är i 30-årsåldern tar det 3 år och om man är i 40-årsåldern tar det 5 år. Så det blir till att gilla läget i ett par år till då.

När jag var 35 år började jag min utbildning inom träning och fitness. Då är man UNG i mina ögon. Och när jag var 36 år fick jag fast anställning på ett gym.
  • Primrose
    Jennnyn skrev 2011-09-07 21:19:18 följande:
    Var ett par dagar sedan jag var på gymmet, men jag har arbetat en del med kroppen ändå, med två ridpass och en massa hö-lastande igår.

Idag har jag inte kunnat ge mig iväg, på grund av en låsning i nacken med spänningshuvudvärk som följd. Dessutom tappade jag ett skåp på foten tidigare ikväll, så jag har jätteont på ovansidan, ungefär i höjd med vristen. Ibland är jag ett riktigt klantarsle....Det börjar bli blått, men jag hoppas det inte blir värre.
    Men, herregud, stackare - ingen kul dag! Skickar en liten trösteblomma.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!