• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-08 10:59:35 följande:
    Går korta promenader, typ till affären, dagis, osv......det orkar jag iaf

Har surfat igenom halv nätet efter bra tränings/pepp bloggar men tycker alla är lika......tröttnar ganska direkt. Dom tränar flera timmar, äter miljoner piller före, efter och under träning, grämer sig över att dom faktiskt "råkade" äta en bulle på eftermiddagen........kompenserar med att bara äta keso resten av veckan typ

Ja, jag överdriver men finns det någon bra träning/kost/hälsa blogg som är bra? Som handlar om en normal människa med normal träning?

Har ni tips?
    Nej, jag åt två glassar igår. Keso resten av veckan nudå? *suck* Nää.... tänkte mer på Riktig Träningslära! Och kanske kost/nutritionslära? Böcker! Om olika sorters kost och träningsupplägg -inte en massa halv-ätstörda bloggar det kan väl kvitta?
    Jag läser en del på RunnersWorld, men det kräver ju att man prenumerarar på deras tidning. Bloggarna där är kul MEra om hur dom tar sig till marathon form mm

Men bra! DÅ peppar du ju dig själv med BRA saker! Vad mer kan/orkar du? Som inte innebär godisätande då.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 09:12:09 följande:
    Åh, ja livet är olika för oss!
    KUL at tjobba på gym. Själv jobbar jag inom missbruksvården, med personer med tung beroendeproblematik och jag älskar mitt jobb. Fast många inte kan förstå hur man kan vilja engagera sig så i det... Den där träningen är en bra motvikt för mig på ngt vis. Det är helt underbart att flyga över pölar och pinnar i löpspåret eller pressa vikter på gymmet.
    Min mans drömjobb!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-08 11:25:20 följande:
    Min mans drömjobb!
    Jag jobbar med substitutionsbehanding vid opiatberoende. Jättespännande. Många har dock mkt åsikter omd et vi gör.. Typ, ersätta ne drog med en annan. Men när man ser folk lyckas med att LEVA och uhr livskvaliten ökar, och att folk överlever längre än till 30 (som snittåldern för heroinister är) och att det föds fina barn. Då är man ganska så nöjd med att få jobba med detta
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly

Hej på er. Nu var det ett tag sen jag var här inne. Idag är det andra träningsfria dagen. Jag har fått ett hemskt nageltrång på ena tån. Hoppas på att kunna träna ikväll.

• godisgrisen

och jag har ont i ett knä, har kännt av det ett par veckor och nu trots att jag inte tränat på över 1v så har det blivit värre?

Hur kurerar man ett ont knä? Vila, promenader, styrketräning med egen vikt? Help

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-08 12:40:10 följande:

och jag har ont i ett knä, har kännt av det ett par veckor och nu trots att jag inte tränat på över 1v så har det blivit värre?

Hur kurerar man ett ont knä? Vila, promenader, styrketräning med egen vikt? Help

Man måste först veta vad felet är på knäet. Det kan ju handla om allt från inflamatoriska läkemedel, till tejpning, lindning eller sjukgymnastik. Eller vila, eller... Ja, mao: Blir det inte bättre. Leta upp en bra idrottsläkare eller ortoped osm kan ställa en diagnos!
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-09-08 12:42:29 följande:
    Man måste först veta vad felet är på knäet. Det kan ju handla om allt från inflamatoriska läkemedel, till tejpning, lindning eller sjukgymnastik. Eller vila, eller... Ja, mao: Blir det inte bättre. Leta upp en bra idrottsläkare eller ortoped osm kan ställa en diagnos!
    Har aldrig haft problem förut, så jag skulle tippa på att det är pga mina utslitna jogginskor som jag promenerar runt i....ska köpa nya i vår (borde ha gjort det redan i våras, men tog mig inte råd...synd nu)

Nåja, vila, vila och vila och när jag blir frisk så kan jag ju lägga massor med fokus på överkroppen istället
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-09-08 09:12:09 följande:
    Åh, ja livet är olika för oss!
    KUL at tjobba på gym. Själv jobbar jag inom missbruksvården, med personer med tung beroendeproblematik och jag älskar mitt jobb. Fast många inte kan förstå hur man kan vilja engagera sig så i det... Den där träningen är en bra motvikt för mig på ngt vis. Det är helt underbart att flyga över pölar och pinnar i löpspåret eller pressa vikter på gymmet.
    Härligt att du har ett jobb som du trivs så bra med!

Gymjobbet, ja, jag är ju litet av en kameleont - jag är högutbildad akademiker och mitt under mina forskarstudier utomlands börjar jag studera träning.Drömmer Jag gjorde det faktiskt egentligen, från början, för att tjäna extrapengar (doktorandtjänster existerar inte i England) och sedan tog det över mer och mer. Så för mig handlade det också om två motpoler i mitt liv, egentligen. Jag flyttade tillbaka till Sverige 2006 och slutade jobba med träning 2007. Sedan har jag studerat (igen!) och fått min son. Nu söker jag arbete inom mitt nya område, med ljus och lykta, men det verkar stört omöjligt att få något! Något deprimerande i längden, minst sagt.
    Så jag har full förståelse för hur du känner också, Godisråtta!{#emotions_dlg.flower}
  • Primrose

Måste bara lägga in en bild på min vän, som jag jobbade med i London. Hon är världens gulligaste tjej! Och fit! Och 40!

• Mollly

Jag tycker min mage har förändrat sig bara på sista tiden, tycker dessa kärlekshandtag har minskat lite iaf. Vad säger ni? ( Jag blir inte ledsen om ni säger att ni inte ser någon skillnad. ahha)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!