Inlägg från: K grrl |Visa alla inlägg
  • K grrl

Träningsnördar - här samlas vi!

Sen är det inte sällan över dagen bara, så jag åker vid 5 och är hemma vid 22.

• K grrl
    Margaux skrev 2016-12-21 07:40:37 följande:
    Vad jobbar du med? Låter drygt med så långs arbetsdagar. Jag kan oftast heller inte träna på jobbresor för det är nästan alltid representation på kvällen. Men det är ju inte så ofta jag reser heller.
    Marknadskommunikation, mot besöksnäringen. Har oftast minst tre timmar att köra enkel väg, det är ju stora avstånd här uppe.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-12-22 10:33:06 följande:
    När jag reser är det nästan alltid väldigt tätt schema. Jag reser nästan bara utomlands och det är antingen på mässor(långa dagar m middag efter) eller med kunder med tätt program med producent besök, lunch och middagar. Så det är som bäst en joggingtur innan frukost....
    Vad är det du jobbar med?
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-12-27 19:44:15 följande:

Är alla fortfarande sjuka?

Idag gick jag på elixia och lyfte lite! Enormt skönt!
    Men jag är fortfarande inte helt100 så jag tog det lite lugnt med kondisträningen.

Uppvärmning 500m rodd och dynamisk uppvärmning.
    Front squats
    10*15
    5*35
    5*45
    5*50
    3*55
    1*60
    1*60

Tungt med 60. Har iaf inte blivit starkare av 3 veckors sjukdom.

10min EMOM
    2*65 banded sumo deadlift

Pullups till utmattning

Jag gjorde mitt första pass på tjugo dagar igår. Jätteskönt, men dör lite av träningsvärken. Marklyft 1 x 85, kändes lätt, så jag svävade på moln och satte en del rekord. Men knäböjen gick trögt... Gör 10 x 3 i det här programmet och fick sänka till 50.
  • K grrl

För min del blev det marklyft, chins, goblet squats bland annat. Har varit sjuk och borta mycket - inte tappat styrka, men uthållighet. Så min coach har satt mig på ett program med lite högre repantal. Kul!

• K grrl
    Studentpappa skrev 2017-01-08 21:40:49 följande:
    Kör du goblet med kb eller finns det andra varianter?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Hantel, men det blir ju ungefär samma sak, håller lite annorlunda bara. Vi har kettlebells upp till 26 kg, och jag ligger på över 40 kg för 20 reps.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2017-01-10 21:28:38 följande:
    Jo det blir väl typ samma antar jag, jag håller i botten på kbn när jag kör goblet. En hantel kanske man håller under översta viktskivorna eller hur jag ska beskriva det, eller hur gör du? Måste vara vingligt att hålla en tung hantel i botten. 40 kg är starkt i goblet iaf
    Ja, precis så. Jag står ganska brett för att engagera rumpan mer, men det innebär att jag inte kan gå lika djupt (så jag är byggd), så det gör ju mig lite starkare.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2017-01-11 05:56:56 följande:
    Jag såg en variant på böj för folk med ont i ryggen. Man stod på boxar och hade kbs hängande i dipsbälte, vet inte om den har ett namn. Har man bra rörlighet så måste man ju nästan kunna få rumpan nedanför fötterna
    Ja, nästan. Jag kan gå väldigt djupt om jag står smalare och vrider ut fötterna, men det tar stopp när jag står bredbent. Kan inte göra breda, djupa böj. Antingen brett eller djupt.
  • K grrl

Tuff, tuff vinter. Mycket sjukdom. Så nu hoppas jag på att kunna träna regelbundet igen - sedan sist i december. Jag har lyckligtvis inte tappat speciellt mycket styrka.

• K grrl
    Studentpappa skrev 2017-02-26 20:36:31 följande:
    Förkylningar eller något annat?
    Stämbandsinflammation, bronkit etc.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!