-
Jag är ju med Studentpappa i det fallet.Margaux skrev 2015-10-05 18:30:24 följande:Hur många kalorier bör jag lägga mig på? Tränar som sagt 5 ggr per vecka både styrka och kondis och flänger efter två barn... Annars har jag kontorsjobb. Mitten på 30 åren och ca 65 kg på 179cm. Tack för hjälpen.....
-
Ja, man får lära sig att älska processen. Det måste få ta tid och när man redan är smal borde målet vara att ha mindre fluff på bibehållen eller ökad vikt. En viktnedgång kommer egentligen bara att leda till att man blir en mindre version av sitt nuvarande jag. Jag har lite för bred midja, men tappar jag vikt så kommer jag också att tappa muskelmassa kring rygg och axlar som kan balansera det.
-
Öva på frontböj med olympiskt grepp, då blir det väldigt naturligt att låta stången landa rätt.Margaux skrev 2015-10-31 18:44:21 följande:
Jag tränar på cleans och har oförskämt mycket blåmärken... Både på bröstet och under knäna.... Tur att det inte är shorts säsong....
-
Liniment, stretch av bröstmuskulaturen (yes) och självmassage. För skuldrorna rekommenderas en boll (typ lacrosseboll).Margaux skrev 2015-11-19 21:53:56 följande:
Stalltips för extremt stel nacke/skuldror? Jävligt jobbigt att vara nybörjare i crossfit!
-
Kan ärligt säga att jag inte haft tid att träna senaste två veckorna. Jobbar över 100 procent, har varit bortrest i jobbet större delen av veckorna och haft sinnessjukt mycket att göra. Har inte haft tid att lägga mina barn heller. :-/Studentpappa skrev 2015-11-21 20:37:09 följande:
Pass 143
Russian squat routine 6x2x92,5 kg
Multitaskade lite ikväll, la yngsta dottern halv sju stack och tränade en timme och la sedan äldsta direkt när jag kom hem. Den som säger sig inte ha tid att träna måste tänja bra på sanningen
-