-
Jag är ju med Studentpappa i det fallet.Margaux skrev 2015-10-05 18:30:24 följande:Hur många kalorier bör jag lägga mig på? Tränar som sagt 5 ggr per vecka både styrka och kondis och flänger efter två barn... Annars har jag kontorsjobb. Mitten på 30 åren och ca 65 kg på 179cm. Tack för hjälpen.....
-
Ja, man får lära sig att älska processen. Det måste få ta tid och när man redan är smal borde målet vara att ha mindre fluff på bibehållen eller ökad vikt. En viktnedgång kommer egentligen bara att leda till att man blir en mindre version av sitt nuvarande jag. Jag har lite för bred midja, men tappar jag vikt så kommer jag också att tappa muskelmassa kring rygg och axlar som kan balansera det.
-
Öva på frontböj med olympiskt grepp, då blir det väldigt naturligt att låta stången landa rätt.Margaux skrev 2015-10-31 18:44:21 följande:
Jag tränar på cleans och har oförskämt mycket blåmärken... Både på bröstet och under knäna.... Tur att det inte är shorts säsong....
-
Liniment, stretch av bröstmuskulaturen (yes) och självmassage. För skuldrorna rekommenderas en boll (typ lacrosseboll).Margaux skrev 2015-11-19 21:53:56 följande:
Stalltips för extremt stel nacke/skuldror? Jävligt jobbigt att vara nybörjare i crossfit!
-
Kan ärligt säga att jag inte haft tid att träna senaste två veckorna. Jobbar över 100 procent, har varit bortrest i jobbet större delen av veckorna och haft sinnessjukt mycket att göra. Har inte haft tid att lägga mina barn heller. :-/Studentpappa skrev 2015-11-21 20:37:09 följande:
Pass 143
Russian squat routine 6x2x92,5 kg
Multitaskade lite ikväll, la yngsta dottern halv sju stack och tränade en timme och la sedan äldsta direkt när jag kom hem. Den som säger sig inte ha tid att träna måste tänja bra på sanningen
-
Jo, jag har jobbat sent. Det är konferenser och dylikt så aktiviteter både dag och kväll.Studentpappa skrev 2015-11-21 21:24:02 följande:Det är ju undantag, jag syftar på den som "aldrig" har tid. Jobbar du sent när du är borta? Jag brukar träna när jag reser för att något att göra på kvällarnaTräna hårt, Ät bra, Dö ändå
-
Jag har alltid med mig träningskläderna utifall att, men har bara lyckats två gånger tror jag.
-
Jag kan inte direkt påstå att jag har stagnerat, för jag utvecklas allt som allt, men lite två steg fram och ett bak och inga femkilosökningar direkt. Men upplever att när jag närmade mig 1 x kroppsvikt i frontböj och 1,5 x kroppsvikt i mark att det definitivt är svårare att sätta PR.Studentpappa skrev 2015-12-17 06:44:46 följande:Du kommer garanterat fortsätta PB:a länge om du fortsätter träna, jag har väl kört i två år snart och tragglar fortfarande med teknik och har inte ens lärt mig ryckböj än. Det ska ju bli ganska tungt innan man börjar stagnera, jag ökade tex 20 kg i benböj nu på 6 veckor. Men där är jag iofs också på myggvikt som kille.
Men helt klart är ju att många kg sitter i en bättre teknik, jag hade förmodligen redan styrkan i benen men tekniken blev för dålig när det började bli tungt. När jag vågade dyka under stången riktigt lågt i frivändning var 100 kg helt plötsligt enkel, det kändes helt orimligt för kanske två månaders sedanTräna hårt, Ät bra, Dö ändå -
Failade idag på 67,5 kg frontböj. Men är inte långt ifrån! Ligger på 45x10 i utfall med front squatgrepp. Tycker inte det är så pjåkigt då jag ännu ligger i ett litet kaloriunderskott. Får mer och mer definition och jag har en quad sweep - men som jag jobbat för den!
-
Nåja, det kräver utveckling på quadsen också. De syns inte på pinnben även om man har låg fettprocent (det har jag testat!).Studentpappa skrev 2015-12-22 05:39:28 följande:Muskel på lårets utsida som syns bra vid lågt bf, typ. Om du googlar får du bilderTräna hårt, Ät bra, Dö ändå
Nej, har inte tänkt tävla än. Har dietat mest för att skala av och fortsätta bulk så småningom.