Inlägg från: K grrl |Visa alla inlägg
  • K grrl

Träningsnördar - här samlas vi!

Har äntligen kommit igång med träningen igen. Ledfästesinflammationer i fötterna gör det lite tufft, men närmar mig i alla fall tidigare vikter. Igår back squat 65 * 6 och 35 kg x 30 goblet glute bridges, bland annat.

• K grrl

Wohoo! Knäböj 10 x 3 65 kg idag - min kroppsvikt. GÖTT.

Avslutade passet med en kvarts intervaller på löpband med maxlutning. Det kändes också jäkligt bra.

• K grrl

65 x 10 alltså. Är lite trött, och otydlig, haha!

• K grrl
    Dunderochbrak skrev 2017-06-10 09:03:52 följande:

Halloj! Hur är läget alla träningsnördar? Ny här :)

Har inte läst igenom hela tråden av uppenbara skäl :p men har en fråga angående kosten.

Ni som tränar mycket, vad kör ni för slags kost? Kör ni på diet? Fettsnålt? LCHF? Ja, vad kör ni helt enkelt och hur tycker ni det funkar socialt sett? Är det lätt att vara social trots era "matvanor"? :) 

Högprotein, äter generellt mer kolhydrater under träningsdagar och mer fett vilodagar. Äter numera intuitivt för att se hur det går, men räknade macros (IIFYM) under flera år.
  • K grrl

Jag sticker kanske ut i det avseendet då, för jag äter en del onyttigheter, har annars svårt att äta tillräckligt för att hålla vikten.

• K grrl
    Margaux skrev 2017-06-10 17:42:39 följande:
    Som vad? Jag äter pizza och hamburgare etc men inte på McDonalds etc. Och jag äter inte typ smågodis men choklad med hög kakaohalt..
    Jag tycker inte om smågodis, och blir dålig i magen av pizza och hamburgare om det inte är hemgjort, men t ex bakverk av olika slag, kex, glass, karamelliserade popcorn, vitt bröd, amerikanska pancakes med lönnsirap till frukost, salta jordnötter och så vidare. Mörk choklad äter jag dagligen!
  • K grrl

En typisk dag äter jag t ex:
    - Varm smörgås med mycket ost (mager)
    - Ev frukt
    - Varm lagad lunch, oftast rester och en stor portion. Kött/fisk/fågel och potatis/ris/pasta.
    - Samma till middag. Vi äter bra mat, jag lagar det mesta från grunden och lite halvfabrikat. Mycket kyckling, nöt, lamm och viltkött. En favorit är helstekt kyckling med ris och skysås. Också stor portion, mina luncher och middagar ligger på 500-600 kcal.
    - Kvällsmål. Ofta en proteinshake och något annat, t ex glass eller popcorn eller en smoothie eller en portion pannkakor eller ris med banan och kondenserad mjölk.

• K grrl

Läser också, men skriver inte så mycket. Beordrad vila av sjukgymnast pga mina fötter. Väntar på kallelse till reumatologen så jag håller tummarna att få komma dit snart och (förhoppningsvis) få vettig behandling.

• K grrl

Min träningsvikt ligger 1,5-2 kg högre än min "vilovikt" då jag inte tränat på minst en vecka, men då blir jag inte svullen i övrigt.

Fyndade nya träningstights igår, kompressionsfavoriten från Under Armour!

• K grrl

Jag väger närmare 70 och är 174 lång. När jag började styrketräna vägde jag 58. Har platt mage, smal midja och muskeldefinition i benen, så jag är nöjd. Är definitivt inte lika liten som när jag vägde som minst, men mina kläder passar fortfarande utom några shorts som blev oanständiga när jag fick rumpa. Jag är jättenöjd, ffa med utvecklingen på mina ben, men lägger lite krut på rygg och axlar nu.

• K grrl

Har tydligen reumatism - spondartrit. Nåväl! Får ju behandling nu i alla fall. Och så bara att fortsätta träna.

• K grrl

Jag får bara komplimanger för min kropp. Jag tycker ju ändå att jag är lite musklig, framför allt på ryggen, men också ben, och har axlar och bröstmuskler. Just benen får jag mycket komplimanger för. Faktiskt tycker jag själv att jag har mycket kvinnligare former nu än när jag var mager (min man håller med).

Ligger ännu rätt lågt i intensitet på min träning... och upptäckte idag att jag har tappat mycket i styrka i frontböjen!

• K grrl

Hälsan är det bra med, kroppen lite sämre. Men det går framåt. Har en envis senfästesinflammation vid knäet, det ställer till det mest just nu, i fötterna och armbågarna börjar de ge med sig. Alla MR-bilder såg bra ut, så jag har inte den leddestruerande varianten som tur var.

• K grrl

Medicinering, ingen rehab, fick bara höra "fortsätt som du gör, men undvik sådant som ger dig ont mer än två dagar". Annat än träningsvärk då. Tycker det är så svårt att veta vad som ställer till det bara, när jag får ont.

• K grrl

Studentpappa: Ja, det har det. Eller, rättare sagt, jag har ju trott att det hört till, sen har det varit bättre och sämre. Känner hur lätt det blir att liksom hamna i en offerroll nu med diagnos, liksom känna att "usch, vad jag än gör har jag ont" istället för att kötta på, "lite småont har väl ingen dött av". Typ så.

• K grrl

Vårt hus renoverades sist 1951. Det var en del... vi är ännu inte klara, flyttade in 2009 med fyra kallställda rum (badrum, kontor och två sovrum). Nu är i alla fall inget rum kallställt! Har en förbaskat envis senfästesinflammation i knäet, höften och hälsenan i samma ben och vilar nu från träning.

• K grrl

Ja, det hade jag gärna sluppit. Yes, vi har vinter! På några ställen är det absolut åkbart, de har träningsläger i Kåbdalis nu, men snön kom senare till Kittelfjäll!

• K grrl

Jag har ju varit simmare, men skadade/överbelastade axeln. En anledning att jag började styrketräna. Med facit i hand var det antagligen reumatismen!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!