• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Frukostflingan

Jag instämmer i hurraropen för löpning! Igår kväll var jag ute på ett löppass. Hur skönt som helst. Och så lite styrka efter det.

Ett pass till i helgen får det bli.

Vad ska ni träna i helgen?

• godisgrisen

Styrketräning idag, helgen blir det lugn promenad (läs shopping )

Sitter och äter det godaste "efter-tränings-mellis" jag gjort på länge: en skivad banan som serveras med keso blandat med kakao+vaniljpulver! Helt underbart gott som godis

• buffas
    Jennnyn skrev 2011-10-06 16:07:59 följande:
    Hej på er! Träningen denna vecka har hittills bestått av ett ridpass i måndags, styrka på gymmet i tisdags och igår blev det en lång PW. Idag kanske det bli gymmet, beroende på hur jag känner mig lite senare. Jag har nämligen känt av min magkatarr som jag får lite då och då...
    Såg att du har magkatar,samma här har konsumerat losec o diverse massor av gånger,sen fick jag tips om probimage sen dess har jag inte haft en känning,värt att prova om du inte redan gjort de
  • Jennnyn
    buffas skrev 2011-10-07 13:13:04 följande:
    Såg att du har magkatar,samma här har konsumerat losec o diverse massor av gånger,sen fick jag tips om probimage sen dess har jag inte haft en känning,värt att prova om du inte redan gjort de
    Tack för tipset! Vad är det för något och vad hittar jag det?
  • Jennnyn

Hej! Det blev träning igår, trots allt! Magen kändes lite bättre framåt kvällen. Blev ett rygg och biceps-pass. Lade även in lite magträning i slutet. Det kändes efteråt, vill jag lova! Normalt sätt brukar jag inte träna rygg och mage vid samma tillfällen, men nu när jag rider så mycket kör jag knappt benpass på gymmet längre och eftersom jag tidigare kombinerade ben och mage får jag nu lägga till magträning i de andra passen!

Tränade tillsammans med en kompis som tidigare tränat väldigt mycket fotboll, men har varit tvungen att vila från all träning i över ett halvår efter en whiplash-skada. Nu har hon smått börjat med stärkande träning, fast på väldigt låga vikter. Hjälpte henne lite med tekniken och det är skoj när man kan vara till hjälp. Jag tycker det är skoj att lära ut

Idag har jag tagit en lång promenad, skönt!

Hur ser eran träningsdag ut?

• buffas
    Jennnyn skrev 2011-10-07 16:52:44 följande:
    Tack för tipset! Vad är det för något och vad hittar jag det?
    Finns på apoteket o hälsokost,har hört jätte många som det funkat för,en om dan kliniskt dokumenterad effekt står det på burken..
    En liten vit o lime grön burk,prova,hoppas det funkar för dig också det är så jobbigt med magkatarr:(
  • MissKaos

StepUp var kul, men man blir ju knappt anfådd... Spelar ingen roll vad jag gjorde i salen... Måste få styr på knäna, vill springa! Så jag blir TRÖTT!! Och ja, hmm jag tror jag är i en jäkla form nu. Vill ju behålla den! Körde sjukgymnasövningarna idag + lite core och dips + 2 bröst övningar och en axel. Han inte mer, sen började passet! Solat solarieum hur skönt som helst. Fått lite utslag och det brukar hjälpa..

I helgen: HOPPAS mina knän vill ut och springa en kortrunda på max10km. MAX *säger till mig själv* Kankse kör jag lite "löpstyrka" eller styrketräning med kroppen som motvikt efteråt med. Om jag får för sonen.. Lite plankor och jägarvila. Chins i carporten (ska testa maken brukar göra det) armhävningar, dips på en bänk -ska leta efter ngt att sätta upp fötterna på.. Vad kan man hitta på mer? Div Yoga övningar kankse -lite positioner för stretch och balans? OM man ställer sig som för att göra armhävningar men med rumpan upp i vädret så man ser ut som ett V och sen gör "armhävningar" har man en kalasbra axelövning.. Länge sedan! Den är ju bra

Fredag = Fika dag! Bulle och bakelse MUMS vad gott!! Har varit duktig och inte ätit NÅGOT sött i veckan så nu smakade det så gott. Bananbakelse och bulle med blåbär. Hallelulja! Ska bli räkor, baguette, ailoi och cider ikväll

Jennnyn skrev 2011-10-07 16:59:18 följande:
    Hej! Det blev träning igår, trots allt! Magen kändes lite bättre framåt kvällen. Blev ett rygg och biceps-pass. Lade även in lite magträning i slutet. Det kändes efteråt, vill jag lova! Normalt sätt brukar jag inte träna rygg och mage vid samma tillfällen, men nu när jag rider så mycket kör jag knappt benpass på gymmet längre och eftersom jag tidigare kombinerade ben och mage får jag nu lägga till magträning i de andra passen!

Tränade tillsammans med en kompis som tidigare tränat väldigt mycket fotboll, men har varit tvungen att vila från all träning i över ett halvår efter en whiplash-skada. Nu har hon smått börjat med stärkande träning, fast på väldigt låga vikter. Hjälpte henne lite med tekniken och det är skoj när man kan vara till hjälp. Jag tycker det är skoj att lära ut

Idag har jag tagit en lång promenad, skönt!

Hur ser eran träningsdag ut?
    Härligt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • godisgrisen

fredagsmys med barnen idag = glass och chokladsås

Nu rött vin å Idol

Känner att träningsvärken efter dagens pass börjar kännas lite...GÖTT Kändes så bra under dagens pass och jag tog verkligen i så härlig känsla

Ha en trevlig helg alla!!!

• Mollly

JIPPI idag har jag tränatSkrattande Så jäkla gött var det. Dock tog jag det väldigt lugnt. Har inte tränat ordentligt på en månad nu, så känner att jag har tappat mkt. Istället för att springa idag, så gick jag snabbt i 2km och sprang 0.5km. Dock blev jag rätt snorig under träningen, så vet i fasen om jag är riktigt piggelin. Men förutom det kändes det sååå underbart att få svettas på gymmet igen.Skrattande

• godisgrisen
    Mollly skrev 2011-10-07 21:17:20 följande:
    JIPPI idag har jag tränatSkrattande Så jäkla gött var det. Dock tog jag det väldigt lugnt. Har inte tränat ordentligt på en månad nu, så känner att jag har tappat mkt. Istället för att springa idag, så gick jag snabbt i 2km och sprang 0.5km. Dock blev jag rätt snorig under träningen, så vet i fasen om jag är riktigt piggelin. Men förutom det kändes det sååå underbart att få svettas på gymmet igen.Skrattande
    härligt
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!