• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-10-05 20:55:09 följande:
    Spinning och coreträning i gymmer INTE så smart. Känns i knäna. Men har iaf fått koll på vad det verkar vara: Överansträngning i muskelfäste(inre), quadriceps. Vet nu hur jag ska träna det. NU hoppas jag..Sitter med ett mega kvällsmål: Smoothie m proteinpulver, äggmacka och ett kesomellanmål. My vad goda dom är!
    Jag kommer inte ihåg om du springer mycket. Men ett bra tips för knäna, i så fall, är ofta att stärka vastus medialis och stretcha "IT-bandet" (illio tibial band).
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-10-05 21:14:03 följande:
    Åh men krya på dig {#emotions_dlg.flower}
    Hur går det med sömnen?
    Tack!

Jag har inga problem med sömnen längre. Sover gott!
  • Paradigm

Känner att jag börjar bli frisk nu så imorgon blir det träningsdags!! Härligt!!!

• Jennnyn

Hej på er! Träningen denna vecka har hittills bestått av ett ridpass i måndags, styrka på gymmet i tisdags och igår blev det en lång PW. Idag kanske det bli gymmet, beroende på hur jag känner mig lite senare. Jag har nämligen känt av min magkatarr som jag får lite då och då...

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-10-06 16:06:20 följande:
    Känner att jag börjar bli frisk nu så imorgon blir det träningsdags!! Härligt!!!
  • Mollly

Imon tror jag det är dags att träna igen. Ska ta det väldigt försiktigt nu i början. Vill inte bli sjuk igen. Känner verkligen att jag behöver komma iväg, är så fruktansvärt trött nu. Behöver lite egentid och lite energi från träningen.

• MissKaos
    Primrose skrev 2011-10-06 02:43:30 följande:
    Jag kommer inte ihåg om du springer mycket. Men ett bra tips för knäna, i så fall, är ofta att stärka vastus medialis och stretcha "IT-bandet" (illio tibial band).
    Mkt och mkt 3-4mil/vecka kanske. Tack för tipsen!

Knäna känns bra idag! SKÖNT! Har tvingat mig att vila idag med, ska gå på stepup imorgon Ska bli kuöl det var ÅR sedan sist. Ska göra mina sjukgymnastikövningar med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

Nu har jag bokat en tid med min PT och vi ska gå igenom träning med fria vikter. Ska bli roligt att gå in på ett "nytt" område Hon vill gärna ha in mig i löpningsträsket igen men vi får se...jag tycker styrketräning är roligare och ger bättre resultat och tiden är knapp.

Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-06 20:30:33 följande:
    Nu har jag bokat en tid med min PT och vi ska gå igenom träning med fria vikter. Ska bli roligt att gå in på ett "nytt" område Hon vill gärna ha in mig i löpningsträsket igen men vi får se...jag tycker styrketräning är roligare och ger bättre resultat och tiden är knapp.
    LÖPNING! *nickar* Det finns nog inte ngt som bränner av mer energi iaf.
    Kul med nytt pass

Nu, sängdax!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-10-06 19:54:38 följande:
    Mkt och mkt 3-4mil/vecka kanske. Tack för tipsen!

Knäna känns bra idag! SKÖNT! Har tvingat mig att vila idag med, ska gå på stepup imorgon Ska bli kuöl det var ÅR sedan sist. Ska göra mina sjukgymnastikövningar med.
    Bra med step - en del verkar tro att det är dåligt för knäna. Men bara man har bra teknik är det, tvärtom, mycket bra. Den person som först hittade på step var en kvinna (dansare, tror jag) som hade en knäskada och hade, som del av rehabiliteringen, skulle kliva upp och ner på en låda. Men hon tyckte att det var så tråkigt att hon började koreografera stegen. Och Step-klassen var född.
    MissKaos skrev 2011-10-06 20:59:34 följande:
    LÖPNING! *nickar* Det finns nog inte ngt som bränner av mer energi iaf.
    Kul med nytt pass

Nu, sängdax!!
    Håller med - löpning är den bästa kaloribrännaren! Jag önskar SÅ att jag kunde löpträna - men det går ju inte med min rygg.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!