• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Ronja 551

Igång efter 1 veckas vila pga förkylning. Inledde med ett pass kettlebells för mördare!

Söker förresten alla möjliga tips på kost när man vill bygga riktigt mycket muskler! Tipsa mig! Viktnedgång kan jag vid det här läget, men sätta muskler kräver ny kunskap!

sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Scratchy
    FrökenFreja skrev 2013-12-01 18:37:00 följande:
    Åh denna tråd har jag inte sett tidigare! Får man vara med här? "Nyfrälst" träningsnörd som sedan ett år tillbaka tränar 5-6 dagar i veckan, framför allt styrka. Får inte nog av snygga träningskläder. Har en del kilon som ska bort efter år av felätning men jobbar sakta men säkert med härlig träning och bra kost mig neråt till den där starka och smidiga kroppen jag ska ha. Ska bli kul att läsa lite mer här i tråden!
    Klart att du ska vara med oss!!! Välkommen!
  • Wilowa

Om man misstänker streptokocker pga inflammationer i nagelbanden, är det dumt att träna då?

FrökenFreja: Jag såg att du inte bor här i Värmland, men trodde nästan det pga ditt nick. Vi har ju fröken Fräken ifrån Fryken (Sveningvars) samt en känd ångbåt som heter Freja.

• Scratchy
    Wilowa skrev 2013-12-03 22:23:25 följande:
    Om man misstänker streptokocker pga inflammationer i nagelbanden, är det dumt att träna då?

FrökenFreja: Jag såg att du inte bor här i Värmland, men trodde nästan det pga ditt nick. Vi har ju fröken Fräken ifrån Fryken (Sveningvars) samt en känd ångbåt som heter Freja.
    Say WHAT? Vad gör att du misstänker streptokocker? Typ A? Det är ganska serious business.
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-12-03 20:42:59 följande:
    Igång efter 1 veckas vila pga förkylning. Inledde med ett pass kettlebells för mördare!

Söker förresten alla möjliga tips på kost när man vill bygga riktigt mycket muskler! Tipsa mig! Viktnedgång kan jag vid det här läget, men sätta muskler kräver ny kunskap!
    Alla möjliga tips? Även dåliga?

Det beror på. Har du lätt att äta upp dig i vikt i allmänhet, eller är du en sån där matvägrare som måste trycka i sig varje kalori separat?
  • FrökenFreja

Wilova: haha nej de kopplingarna finns inte till namnet, dottern heter dock Freja! :) och jag bor i ett 1800-talshus som monterades ner i Värmland på 70-talet och sattes upp här i Norrköping, så lite kopplingar finns det ;)

• FrökenFreja

Hur tränar ni som hänger i tråden? På hemma/gym/båda?
    Vad tränar ni mest?

Jag tränar sedan i maj med mamma fitness online, Olga Rönnberg, för att komma i form.

• Wilowa
    Scratchy skrev 2013-12-03 22:57:25 följande:
    Say WHAT? Vad gör att du misstänker streptokocker? Typ A? Det är ganska serious business.

Fast jag har inte ont i halsen, ingen feber eller annan påverkan än ont i några nagelband. Dessutom är det ju rätt vanligt att man är bärare av det utan att vara sjuk...
  • MissKaos

Verkar osannolikt att det är. Barför tror du det? Boka tid på vc. Jag hade tränat.

Wilowa skrev 2013-12-03 22:23:25 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag är (tydligen) inte som andra.

Planerar spinning en gång med.

Tänker att två pass/vecka nu kanske är lagom fast det känns lite..

Bf lördag. Tror ungen kommer till påsk.

Tessou skrev 2013-12-03 18:02:30 följande:
    Jag har inte tränat sedan Februari...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!