• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Kroppen behöver rörelse.. får vatten etc om jag inte rör mig. Nu är det mer mentalt jobbigt att inget händer..

Målbilder? Moahh... ge mig knark! Ut kommer dom. Ärligt det gör så ont att föda att man är beredd att skära av närmsta snopp. Eöler så. Men det är en häftig upplevelse!

Johan75 skrev 2013-12-10 10:58:05 följande:
    Tycker du kan strunta i gymmet. Lyssna mer på kroppen och mindre på huvudet kanske? Kanske ta tillfället i akt och fokusera på lite mental träning - vad som komma skall, målbilder och sådant. Bara mina tankar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ronja 551
    Scratchy skrev 2013-12-09 23:52:52 följande:
    Aldrig testat. Är det bra som hemmaträning när man inte orkar gå till gymmet?

Jag skulle inte köra det hemma. Dels för att jag är dålig på all hemmaträning utom löpning, men också för att jag behöver bli påmind om att tekniken är viktig hela tiden...
    sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Johan75
    MissKaos skrev 2013-12-10 11:25:31 följande:
    Kroppen behöver rörelse.. får vatten etc om jag inte rör mig. Nu är det mer mentalt jobbigt att inget händer..
    Målbilder? Moahh... ge mig knark! Ut kommer dom. Ärligt det gör så ont att föda att man är beredd att skära av närmsta snopp. Eöler så. Men det är en häftig upplevelse!
    Fast man måste inte gå till gymmet för att kroppen ska få "rörelse". Du känner givetvis dig själv bäst, men spontant känner jag inte att gymmet är det bästa stället för en gravid kvinna som gått över tiden och har sammandragningar samt blödningar. 
    Behold, i come as a thief.
  • MissKaos

Mja. En blödning. Förmodligen av slemhinna så helt ofarligt. Inga sdr. Det hade varit bra nu.. och överyidrn. Ja eg är man ju inte över tidrn försen på bf+14. Man är ju inte sjuk som gravid. Sen kanske man får anpassa det man gör.. här är isgata ute. Så ut kan man inte gärna gå. . Idag blev det då ultraljud och sen promenad i shoppingcentret. Fan vad prylar!

Roligast var stt testa en massagemaskin med värme i. Skön för ryggen mem dyr.. hur som försäljaren kom oroligt och varnade för att den skulle kunna få igång förlossningen... hmm ja, hoppas kan man ju.

Johan75 skrev 2013-12-10 13:16:47 följande:
    Fast man måste inte gå till gymmet för att kroppen ska få "rörelse". Du känner givetvis dig själv bäst, men spontant känner jag inte att gymmet är det bästa stället för en gravid kvinna som gått över tiden och har sammandragningar samt blödningar. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-10 13:53:09 följande:
    Mja. En blödning. Förmodligen av slemhinna så helt ofarligt. Inga sdr. Det hade varit bra nu.. och överyidrn. Ja eg är man ju inte över tidrn försen på bf+14. Man är ju inte sjuk som gravid. Sen kanske man får anpassa det man gör.. här är isgata ute. Så ut kan man inte gärna gå. . Idag blev det då ultraljud och sen promenad i shoppingcentret. Fan vad prylar!
    Roligast var stt testa en massagemaskin med värme i. Skön för ryggen mem dyr.. hur som försäljaren kom oroligt och varnade för att den skulle kunna få igång förlossningen... hmm ja, hoppas kan man ju.
    MissKaos skrev 2013-12-10 11:25:31 följande:
    Jag tror du har koll på vad du klarar och inte klarar...

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-12-10 15:36:27 följande:

Jag tror du har koll på vad du klarar och inte klarar...

Eller som MVCs läkare sa: Ja till dig ger jag rådet träna så länge det går du mår nog inte bra annars...

Denna veckan ska maken ut TRE kvällar *mutter* på saker. Basket, tennis och så blev han bjuden på hockeymatch idag. AVIS! Jag vill med göra ngt.. Egentligen är det min träningsdag på gymmet idag.. Jag och sonen får väl bygga lite lego sen eller ngt. Så halt att jag knappt tom mig till dagis. Vi fick hålla oss i staketet för att komma ut från gården. Helt sjukt! Funderar på att ta fram mina icebugs så man inte slår ihjäl sig i halkan!
  • Tessou

Hur går det för dig, Miss Kaos??

♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • MissKaos

Känner för att döda. Vad som helst.

Bf+6. Varit på ica. Lussefirande på dagis, blir trött på alla som frågar är det inte dax snart..

Ska till jobbet i em på jul/Lussefirande.

Tessou skrev 2013-12-13 09:56:14 följande:
    Hur går det för dig, Miss Kaos??

• cosinus
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:56:57 följande:
    Bf+6. Varit på ica. Lussefirande på dagis, blir trött på alla som frågar är det inte dax snart..
    Så hur är det? Är det inte dags snart?!?!? *duckar* Skrattande

Nä men allvarligt så det är skitdrygt att plussa, på riktigt synnerligen otrevligt. Men nu är det inte länge kvar *peppar* om en månad kan du garanterat köra spinning utan att syresätta en till individ och utan att vinkla knäna utåt för att inte ta i magen. Det brukar vara ett rätt sanslöst lyft Glad
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:56:57 följande:
    Är det inte dags snart?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!