• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:56:57 följande:
    Känner för att döda. Vad som helst.
    Bf+6. Varit på ica. Lussefirande på dagis, blir trött på alla som frågar är det inte dax snart..
    Ska till jobbet i em på jul/Lussefirande.
    Max åtta dagar kvar och då är det inte ens jul än.
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:56:57 följande:
    Känner för att döda. Vad som helst.
    Bf+6. Varit på ica. Lussefirande på dagis, blir trött på alla som frågar är det inte dax snart..
    Ska till jobbet i em på jul/Lussefirande.
    Ha ha, oops jag borde inte ha frågat.. Men vi håller tummarna!
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Wilowa

Tränat idag igen, precis som jag misstänkte så är det jättesvårt att hinna/orka träna nu när jag jobbar heltid.

• Eleonor86

Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än!

Har ni några tips och idéer?

• ander25k
    Eleonor86 skrev 2013-12-15 11:31:49 följande:
    Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än!

Har ni några tips och idéer?
    ( Gubbe ) Loggar allt i huvudet :) , har man hållit på ett tag , så blir det en rutin :)
  • Eleonor86
    ander25k skrev 2013-12-15 11:37:43 följande:
    ( Gubbe ) Loggar allt i huvudet :) , har man hållit på ett tag , så blir det en rutin :)

Haha! :) Jag är gravid till råga på allt så något tålamod till en krånglig app har jag inte.. Och minnet har förvandlats till obefintligt. Jag är glad att jag fortfarande hittar hem och får med mig rätt barn hem från dagis! Haha :)
  • MissKaos

Jag med. Skriver i Almenacka inför lopp el om jag vill planera.

Just nu planersr jag inför efter förlossningen.

Träning får inte ut bebusar snabbt. Alka sånna myter är nu avlivade. Bf+8

ander25k skrev 2013-12-15 11:37:43 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Eleonor86
    MissKaos skrev 2013-12-15 11:53:10 följande:
    Jag med. Skriver i Almenacka inför lopp el om jag vill planera.

Just nu planersr jag inför efter förlossningen.

Träning får inte ut bebusar snabbt. Alka sånna myter är nu avlivade. Bf+8

Jag ska kanske sluta träna då så vi kan undersöka saken? Haha! :)
  • Wilowa
    Eleonor86 skrev 2013-12-15 11:31:49 följande:
    Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än! Har ni några tips och idéer?

Vad är det du vill ha ut av loggandet? Det har ju lite betydelse för vad som passar bäst. Jag har skrivit ut ett almanacksblad som jag skriver upp när jag varit till gymmet, hur många steg jag gått och om det hänt nåt annat som påverkar min träning. Övningarna håller jag i huvudet. Mitt syfte är mer att hålla koll på hur ofta jag tränar eftersom tid och ork är mitt problem just nu. Kommer jag bara väl till gymmet så kör jag samma program än så länge (rehabtränar). Fast jag tycker det är enklare med penna och papper och funderar på att köpa en "träningskalender" efter jul.
  • Wilowa

Just ja, igår såg jag en grymmare i flip-flops. var det du misskaos som nämnde dessa?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!