• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Eleonor86

Jag är benägen att säga att mina PW definitivt är träning med tanke på min puls och på hur min kropp reagerar. Vi har alla olika förutsättningar och det vore trevligt om alla fick träna på sitt sätt utan att det ska riktas pekpinnar hit och dit om vad som är rätt och fel.

Nyss hemkommen från gymmet, behövde inte sänka vikten på någon övning trots att jag varit förkyld i 2 veckor, känns skönt!

Nu är det bara 3 veckor kvar till beräknad förlossning, det ska bli spännande att se hur länge jag orkar träna! :)

• MissKaos

Just nu rehab efter förlossning och foglossningar under graviditet. Förbereda kroppen för löpträning.Testa gående backintervaller med barnvagn och säg sen attdet inte ger något. Eller pw med barn i vagnen

Har jobbat med läkare som hävdar att den typen av teäbing är viktig.

Hannibal skrev 2014-05-01 13:09:36 följande:
    Nåt gör du rätt? Ja, du löptränade antagligen.

Vad är syftet med att gå i din träningsplan då? Rehabilitera en skada? Problem med hjärt/kärlsjukdomar? Behöver man träna "det kapillära systemet" genom att gå, handlar det ju snarare om att träna för att överleva än att träna för att öka sin atletiska förmåga.

Det är inte fel att använda sig av "gång" som träningsform, jag gör det själv ibland. Men då pratar vi gång strax under maxpuls. Rullband, vikter på ryggen, brant lutning, hög hastighet. Att knalla runt med en tvåsiffrig puls och tro att det ska ge nåt annat än lite njutning i vårsolen är bara fånigt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

Min sjukgymnast tyckte att jag skulle hoppa hopprep, men eftersom jag tränar hemma har jag inte kunnat göra det under vintern. Jag har testat med ett barnhopprep i plast och undrar om det är enklare med ett rep avsett för träning? Finns det andra fördelar med ett sådant rep? De hade inget hopprep i sportaffären så jag lånade ett av dottern. Jag tyckte mest att repet var i vägen och jag klarade inte många hopp. Lättare att hoppa hopprep utan hopprep.

• MissKaos

Koordinationen med hopprep? Tror du får högre i tesotet med rep. Gissar.

la till tådrill och tåhäv i trappen biceps curl m gummiband dips o lite axel (drag mot hakan m gummiband) till plankor på boll idag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2014-05-01 17:58:56 följande:
    Min sjukgymnast tyckte att jag skulle hoppa hopprep, men eftersom jag tränar hemma har jag inte kunnat göra det under vintern. Jag har testat med ett barnhopprep i plast och undrar om det är enklare med ett rep avsett för träning? Finns det andra fördelar med ett sådant rep? De hade inget hopprep i sportaffären så jag lånade ett av dottern. Jag tyckte mest att repet var i vägen och jag klarade inte många hopp. Lättare att hoppa hopprep utan hopprep. smile2.gif
    Hahahaha... barnhopprep i plast...

... nu är jag inte hopprepsexperten nummer ett, men jo, det är stor skillnad, i alla fall om man jämför med de barnhopprep i plast jag hoppat med. Det är typ mellanhård plast och följer inte naturens lagar riktigt.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-05-01 22:38:13 följande:
    Hahahaha... barnhopprep i plast...

... nu är jag inte hopprepsexperten nummer ett, men jo, det är stor skillnad, i alla fall om man jämför med de barnhopprep i plast jag hoppat med. Det är typ mellanhård plast och följer inte naturens lagar riktigt.
    Bra! Då kan jag tänka mig att lägga pengar på ett riktigt hopprep Jag höll ärligt talat på att bli galen på det där repet. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • MissKaos

Ha.. jag har ett riktigt hopprep. Kostade inte många kronor. Kommer amvända det sen när kroppen tål mer stötar och mer belastning. Perfekt att köra intensiv styra med hoppreps hoppande mellan övningar/ser för puls.

Idag inteträningpromenad *lol* och sen olgas program. Ska göra mina tåövningar med. Lyfta stortån separat och sen trycka den i golvet o lyfta resterande tår. Antar det inte är träning det heller. .

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-05-02 13:22:39 följande:
    Ha.. jag har ett riktigt hopprep. Kostade inte många kronor. Kommer amvända det sen när kroppen tål mer stötar och mer belastning. Perfekt att köra intensiv styra med hoppreps hoppande mellan övningar/ser för puls.
    Idag inteträningpromenad *lol* och sen olgas program. Ska göra mina tåövningar med. Lyfta stortån separat och sen trycka den i golvet o lyfta resterande tår. Antar det inte är träning det heller. .
    Attan! Nu fick du mig att inte vilja avsluta mitt träningspass...lyfter tår för glatta livet. {#emotions_dlg.djavulsk} Ojoj där var jag inte stark...

Jag får köpa ett hopprep sedan, de skulle få hem dem längre fram sa han...ett sommar träningsredskap tydligen.
  • MissKaos

Nää muskler i träda! Tror min löpning blir glad av starkare fötter. En handduk på golvet och skrynkla ihop med tårna är med bra.

Wilowa skrev 2014-05-02 13:27:45 följande:
    Attan! Nu fick du mig att inte vilja avsluta mitt träningspass...lyfter tår för glatta livet.  Ojoj där var jag inte stark...

Jag får köpa ett hopprep sedan, de skulle få hem dem längre fram sa han...ett sommar träningsredskap tydligen.

• MissKaos

Nää muskler i träda! Tror min löpning blir glad av starkare fötter. En handduk på golvet och skrynkla ihop med tårna är med bra.

Wilowa skrev 2014-05-02 13:27:45 följande:
    Attan! Nu fick du mig att inte vilja avsluta mitt träningspass...lyfter tår för glatta livet.  Ojoj där var jag inte stark...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!