• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Löptur idag

5km 28min nerjogg tot 6,5

Gymmet imorgon! katastrof m sjukor här. Blä!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • K grrl

Mitt knä protesterar vilt. Inga mer knäböj! Tror att det är höftböjaren och framsida lår som är för korta, kanske ett inflammerat muskelfäste. Har tid hos sjukgymnast till veckan.

Har satt ihop ett program för ben och rumpa som inte belastar knäna så mycket. Höftlyft, utfall bakåt, hip thrusts, benspark... Delat på två dagar och med cardio en av dagarna.

Igår körde jag rygg och jäklar vad jag älskar de passen. "Personbästa" (inte så svårt! ) i omvänd liggande rodd och höjningar i allt utom latsdrag med v-handtag (där höjde jag förra veckan). Sedan i höstas har jag fördubblat vikten jag tar i latsdrag!

• MissKaos

Skönt! Tomt gym - bra gym!

Imorgon gymmet o tbx till bra kost igen. En dipp här men nu är morfar begravd. Måste ta hand om kroppen igen!

ander25k skrev 2014-06-24 12:06:13 följande:
    Vart några pass på ett tomt gym under helgen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ander25k

Mina nya träningsskor väldigt bra kompromiss med styvhet och Flex, just nu rea på Stadium webb butik.
  • Wilowa

ander25k: Snygga skor och skönt med tomt gym!

Jag har också köpt nya skor så nu ska jag börja springa lite försiktigt. Solig

• ander25k

Fördelen med nya skor, man kan börja köra tyngdlyftning igen, och alla dom övningarna, nackdelen är att jag nu är totalt slut i korsryggen, musklerna krampar

• MissKaos

Testat på lite intervaller i spåret idag.

3*3st. Jobbigt men kul!

• Lolanthe

Nu är mitt illamående över så jag har kommit igång med träningen. Är i vecka 11 idag. Körde spinning i söndags och idag blir det Grit strength, fast kör på lite lugnare än i vanliga fall. Någon som vet hur det är med utfall, kan man göra dem? Fick lite ont i svanken efter spinningen, tänkte direkt foglossning men vet ju inte hur det känns ;)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!