• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jan Holmström

Det var ett ganska bra tag sedan man överhuvudtaget vistades på familjeliv - så pass länge att jag inte ens vet hur min träning såg ut när jag senast skrev i denna tråden. Hur som helst är morgondagen en stor dag då det blir dagen jag bänkar 120 kg i bänkpress på egen hand. Hehe. Önska mig lycka till.

Jan

• MissKaos

Hörrni! Jag vill ju bygga lite men oxå krympa klart efyer grav. Pausat viktminskningen över sommaren men kör två tunga pass i gymmet/v och lyfter märkbart tyngre. Löper ju mest detr ju min grej.. men lite muskler behövs. Tror ni detta är smart?

Knäckt mulen idag. 30grader varmt. Tog 65min.. men ändå!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • K grrl
    MissKaos skrev 2014-07-22 14:48:31 följande:

Hörrni! Jag vill ju bygga lite men oxå krympa klart efyer grav. Pausat viktminskningen över sommaren men kör två tunga pass i gymmet/v och lyfter märkbart tyngre. Löper ju mest detr ju min grej.. men lite muskler behövs. Tror ni detta är smart?

Knäckt mulen idag. 30grader varmt. Tog 65min.. men ändå!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Många av Olgas kunder ligger ju på kaloriunderskott. Å andra sidan brukar hon ju då sätta en på kardioundantag.

Tror att det kan bli tufft att öka i muskelmassa samtidigt som man ligger på kaloriunderskott och löptränar mycket. Se bara till att äta tillräckligt med protein!
  • Michael 310

2 härligt tunga men säkert givande intervallstegar på löpbandet. Sen jobbat 12 timmars skift som lätt mäter sig med de flesta crosstrainingpass jag vart på bara 10 timmar längre.... Nu duscha sen Sooooooooova!

• Michael 310

2 härligt tunga men säkert givande intervallstegar på löpbandet. Sen jobbat 12 timmars skift som lätt mäter sig med de flesta crosstrainingpass jag vart på bara 10 timmar längre.... Nu duscha sen Sooooooooova!

• K grrl

Igår axlar, bröst och triceps. Mycket fokus på att göra övningarna strikt, rep i intervallet 12-15 för axlarna. Hade otrolig pump i hela partiet större delen av sena kvällen och svårt att sova. Idag ben, raka marklyft, knäböj och utfall bakåt, plus mage. Känns en del det också!

• Cuddles

Har just börjat med träning, i all enkelhet. Körde lite powerwalk på ca 30min med 70tals disco i lurarna, ett bra tempo. Adderade lite armrörelser när jag gick för att låta armar, axlar och rygg jobba (såg säkert kul ut). Är gammal baletthoppa så jag har koll på muskler. Det är lätt att utföra en övning utan att det ger så mycket, men du kan även känna den och då ger det mer, svårt att förklara det där.

Nu ska det bli powerwalks varje dag samt 3-4 rundor golf under semestern. Tycker det är en bra start för en sofflockspotatis.

Förlora....det kan någon annan hålla på med
  • MissKaos

Jag har ökat muskelmassa under def men det kräver.. ammar ju med! Och får inte sova..

Låter som ett gött pass k!

Jag körde chins igår. Ta på deo idag gjorde ont

mulen jag skrev om ska vara Milen!!

Michael long timr noo see!välkommen tbx å sammatill Scratcy!

• K grrl
    Cuddles skrev 2014-07-22 21:55:49 följande:

Har just börjat med träning, i all enkelhet. Körde lite powerwalk på ca 30min med 70tals disco i lurarna, ett bra tempo. Adderade lite armrörelser när jag gick för att låta armar, axlar och rygg jobba (såg säkert kul ut). Är gammal baletthoppa så jag har koll på muskler. Det är lätt att utföra en övning utan att det ger så mycket, men du kan även känna den och då ger det mer, svårt att förklara det där.

Nu ska det bli powerwalks varje dag samt 3-4 rundor golf under semestern. Tycker det är en bra start för en sofflockspotatis.

Förlora....det kan någon annan hålla på med
    Det är det jag menar när jag skriver om att göra övningar strikt. Viktigt med kontakt med rätt muskler!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!