• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • gavagai
    HannaS86 skrev 2014-07-07 16:06:24 följande:

Jag föreslår att du inte bara sätter delmål i fysisk prestation utan i saker du ska testa på :) T.ex. att du ska testa 10 olika passtyper, att jogga minst 2km (du får gå men ska förflytta dig minst 2km), att åka och simma, prova på en kampsport en gång och se vad du tycker om det eller whatever ;) Sedan kan du börja sätta upp mål, beroende på vad du vill uppnå. T.ex. att jogga ett visst antal m på en viss tid, mäta din tid på 2000m rodd och försöka få den bättre och bättre, du ska gå på ett visst antal pass varje vecka mm. Jag själv avskyr att jogga men jag kör ändå coopertestet nån gång ibland. Det är antingen att man joggar 2km så snabbt man kan eller joggar så långt man hinner på 12min. Det är lagom kort tid för att jag ska stå ut ;) 

Det tror jag är en bra idé. Det handlar ju om att jag över huvud taget ska komma igång och göra saker, innan jag kan mäta prestation.
  • Wilowa

Jag har inlett semestern med att simma 500 meter igår när dottern dyktränade och gymmet idag i 1½ timme.

• MissKaos

Härligt Wilowa!

9km löpning i värmen idag. Ska anmäla mig till ett lopp i augusti tidsmål? Vad är rimligt? Sub 55?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Igår gympass. Idag vila och glassfrossa

Imorgon är planen att köra backintervaller

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-07-10 19:39:16 följande:

Igår gympass. Idag vila och glassfrossa

Imorgon är planen att köra backintervaller

Glassfrossa är nästan nödvändigt i denna värme.

Själv gick jag fem kilometer med dottern efter att ha försökt få henne att springa.
  • MissKaos

Gjorde goda smothies med. Fryst mango fruäyst ananas intefryst vattenmelon o banan i mixern. Slurp i värmen! Bebisen gillade det med

• MissKaos

Backintervaller. Hej vad dåligt det gick. Påt igen.

• ander25k
    K grrl skrev 2014-07-03 20:26:23 följande:

Nytt rövpass idag! Stelbenta marklyft, höftlyft, utfall bakåt med kb, bakåtspark i dragmaskin. Jag ÄLSKAR marklyft!!

Prova stå på en eller två viktskivor, då får rumpan ännu mer pisk.
  • MissKaos

Aaaj.. gymmet igår. La åå mer vikter. Löpningen idag blev Tung. 8km i berg, trail tog 1h!! Nu har vi gäster i ett par dagar!

• MissKaos
    ander25k skrev 2014-07-15 19:29:48 följande:

Prova stå på en eller två viktskivor, då får rumpan ännu mer pisk.

Plågsamt tips
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!