• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl
    ander25k skrev 2014-07-15 19:29:48 följande:
    Prova stå på en eller två viktskivor, då får rumpan ännu mer pisk.
    Jo, jag brukar göra det ibland. Inte alltid dock!
  • ander25k
    MissKaos skrev 2014-07-15 20:48:31 följande:

Plågsamt tips

Finns ryck drag om du vill piska den ännu mera, studera hur ryck går till, så ser du vad jag menar.
  • MissKaos

Hej,

ander25k skrev 2014-07-16 12:44:39 följande:

Finns ryck drag om du vill piska den ännu mera, studera hur ryck går till, så ser du vad jag menar.

Jag vet.!har tränat ohoo med folk som tävlar bb etc. Ryck är inte för mig.. ryggen foxar inte det

backintervaller idag.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

Igår var jag och hälsade på vintern! Vi var in i skidtunneln i Torsby, tyvärr ville inte barnen åka skidor, så vi gick bara in en kort stund. Jag hade gärna gjort några rundor i tunneln och sträckt ut kroppen lite, men det får bli nån annan gång. Har ni vägarna förbi Torsby så tycker jag absolut att ni ska göra tunneln ett besök, det är Sveriges enda skidtunnel. Det är coolt att gå från sommar till vinter så där, barnen hade snöbollskrig i shorts och T-shirt.

De har ett prova-på-paket där det ingår skidhyra och spåravgift i 45 minuter. Jag vet sedan andra besök att det är ganska lagom för sedan längtar man ut i solen igen och har tröttnat på den relativt korta banan. Solig

• MissKaos

Der ska byggas en tunnel här o gbg med. Ca 500meter från mitt hus!

Gymmet. Gick inget bra. Blä! Vilodagen igår blev långpromenad med barnvagn. Totalt 2h30min gång tror jag. Trött o sleten. Skulle behöva att bebisen sov längre i sträck.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-07-18 13:16:42 följande:

Der ska byggas en tunnel här o gbg med. Ca 500meter från mitt hus!

Gymmet. Gick inget bra. Blä! Vilodagen igår blev långpromenad med barnvagn. Totalt 2h30min gång tror jag. Trött o sleten. Skulle behöva att bebisen sov längre i sträck.

Det är väl bra om de bygger en lite längre söder ut med. Anledningen till att denna ligger i Torsby, är att de har skidgymnasium där och inte allt för pålitliga vintrar.
  • ander25k

Märker att jag mer och mer kör tyngdlyftning på träningen, jag har nog blivit ett offer för crossfit trenden

• Wilowa

Hade lite udda träning häromdagen, jag tvättade en husvagn på utsidan. Det var jobbigare än jag trodde! Sedan avslutade jag med att krypa runt och städa vagnen inuti. Solig

• Scratchy
    ander25k skrev 2014-07-18 17:36:42 följande:

Märker att jag mer och mer kör tyngdlyftning på träningen, jag har nog blivit ett offer för crossfit trenden

Att du bara vågar. :-P
  • Scratchy

Jag har inte varit här på länge märker jag. Har inte haft så mycket tid, och när jag haft tid har jag hellre lagt den på att träna än att skriva om att träna.

Hur som helst så vägde jag mig på nyårsafton 2013 efter att ha varit utbränd och deprimerad. Vägde då 72 kilo. Nu i helgen vägde jag mig och nu ligger jag på 86 kilo. Mestadels muskler. Något kilo ligger runt magen och skvalpar. En del var gamla muskler men en hel del är nya.

Tänkte ta några till (om jag lyckas) och sen blir det att bränna fettet innan det blir semester i Karibien i oktober.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!