• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Doctor Why

Går en kurs i att tillverka löständer denna vecka.
    Jävligt roligt men studierna ligger mellan 9 - 19, så det blir tyvärr så att träningen blir lidande.
    Tränar hjärnan och kreativiteten i stället Glad

• K grrl

Jag tränar på som vanligt, nästa vecka åker vi bort och då blir det mindre. Rygg, bål och biceps stod på schemat idag. Kunde höja en hel del, men nu känns det som om jag börjar nå max för höjningarna på ryggen. Har i varje fall mer än fördubblat vikten jag tar i smala latsdrag sedan jag började styrketräna.

• MissKaos

Bätttr men fortsatta snorig. Lättjogg imorgon måstr känna på det ingör loppet på söndag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly

Jag tänkte lägga mer krut på konditionen nu. Men kan inte springa mer än 2 minuter, sen får jag grymt håll på höger sida. Idag åt jag lunch vid 12, tränade strax efter 15. Drack inte speciellt mkt innan träningen heller. Trots detta får jag sjukt ont. Vad kan det bero på? Vad kan man göra för att slippa det?

• SpanskaFlugan
    Mollly skrev 2014-08-30 17:18:46 följande:

Jag tänkte lägga mer krut på konditionen nu. Men kan inte springa mer än 2 minuter, sen får jag grymt håll på höger sida. Idag åt jag lunch vid 12, tränade strax efter 15. Drack inte speciellt mkt innan träningen heller. Trots detta får jag sjukt ont. Vad kan det bero på? Vad kan man göra för att slippa det?

Längre uppvärmning kanske? Jag måste värma upp genom att gå i minst tio minuter innan jag kan jogga. Sen kan det beror på din andning. Googla på ämnet så hittar du massa tips. Ofta är felet att man inte andas djupt nog eller mer fel rytm i sin andning.
  • SpanskaFlugan

En timme på gymmet och sen 55 min pulsspinning. Stolt över det eftersom jag hade en stor kväll igår och inte sov särskilt bra. Så trött nu...

• Doctor Why
    SpanskaFlugan skrev 2014-08-31 21:44:30 följande:
    En timme på gymmet och sen 55 min pulsspinning. Stolt över det eftersom jag hade en stor kväll igår och inte sov särskilt bra. Så trött nu...

Vad duktig du är Solig
    Inspirerande tråd.
  • Illusion

Sprang nyss i ca 50 min o det kändes som jag på riktigt släpade benen efter mig. Försökte verkligen springa snabbare men det gick inte. Noll kraft! Så frustrerande.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!