• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • cosinus
    MissKaos skrev 2014-09-25 21:58:12 följande:

Hallååååå? Är der bara jag som tränar eller? 6 set knäböj idag. 3lättare röva t marken sen 3tunga t 90grader. Kört trisets hunnit mkt på lon timma. Börjar tillsist synas. Ja alltdå lång väg kvar men inte så många kilon.

gått loss på nya träningskkäder!

Haha, nä jag tränar också men är inne i en lite seg period.

Provade ett pass functional cross på gymet förra veckan för att dagen efter köra bodypump. Jag som aldrig går på pass hade efter det ont i precis hela kroppen utom mage och biceps. Så det blev det på sen på gymet och så var hela kroppen överkörd :)

Nu är benen döda efter en mil i spåret i söndags och ben igår. Ska köra rygg idag tänkte jag. Kul med nya kläder! Jag borde framförallt skaffa mig nåt nyt kul linne, tights har jag hyffsat med.
  • K grrl

Jag har hip thrustat min egen kroppsvikt. Första övningen där jag tar min egen kroppsvikt, så jag känner mig sjukt stolt! Och så kan jag knäböja ordentligt utan att knäna viker sig, äntligen. Mer vikt än någonsin tidigare och ass to the grass.

Ikväll ska jag gå på ett boxpass, så jäkla kul ska det bli!

• MissKaos

K -wihaooo!! Jag är nu stark npg att köra äs to gräs lätta vikter men ändå. Kör min kroppsvikt i knäböj t 90grader jue. Har inte tänkt på det.

Kläderna kommer från stadium o fimns på rea!

Nu ut o springa

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

Dag 3 med Olga = styrka...jäkligt svårt att motivera mig att träna efter tio timmars jobb...men det gick!

• Sorbus
    MissKaos skrev 2014-10-01 08:54:22 följande:

K -wihaooo!! Jag är nu stark npg att köra äs to gräs lätta vikter men ändå. Kör min kroppsvikt i knäböj t 90grader jue. Har inte tänkt på det.

Kläderna kommer från stadium o fimns på rea!

Nu ut o springa

ah, tror inte jag sett sådana tights på mitt lokala stadium. Men det är en lite mindre affär så man hittar inte alltid alla produkter där.
    Jag fick hem sprillans nya kompressionstights igår. Jag har bara haft vanliga löpartights innan så det ska bli spännande att se om det är någon skillnad med kompression.  Så nu vill jag bara testa dem, men så började det ösregna. blä. Hoppas det slutar snart. Eller så får jag springa ändå
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-09-30 17:08:36 följande:
    Jag har hip thrustat min egen kroppsvikt. Första övningen där jag tar min egen kroppsvikt, så jag känner mig sjukt stolt! Och så kan jag knäböja ordentligt utan att knäna viker sig, äntligen. Mer vikt än någonsin tidigare och ass to the grass.

Ikväll ska jag gå på ett boxpass, så jäkla kul ska det bli!
    Blir du trött i baksidan av låren när du gör hip thrust?
  • K grrl
    lille Birger skrev 2014-10-02 11:19:19 följande:
    Blir du trött i baksidan av låren när du gör hip thrust?
    Nej, jag känner av baksida lår väldigt lite, men jag fokuserar ju på sätet också. Man kan få med hamstrings genom en större vinkel än 90 grader på benen.
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-10-02 13:09:42 följande:
    Nej, jag känner av baksida lår väldigt lite, men jag fokuserar ju på sätet också. Man kan få med hamstrings genom en större vinkel än 90 grader på benen.
    Ok. Jag gör de där hipthrust med ett ben för att det ska bli tyngre istället för med skitstång.
  • K grrl
    lille Birger skrev 2014-10-02 20:05:38 följande:
    Ok. Jag gör de där hipthrust med ett ben för att det ska bli tyngre istället för med skitstång.
    Det kan jag också göra, men i så fall för att trötta ut musklerna sist i ett pass eller för att aktivera sätet innan ett pass. Man kan göra med gummiband också. Men att göra BW single leg hip thrusts är ju en högrepetitionsövning, du får givetvis ut mer hypertrofi om du hip thrustar 50-100 kg 12 x 4 än om du gör dem med bara egen kroppsvikt.  
  • K grrl

Höjde för övrigt till 65 kilo idag, men minskade repetitionerna till 8-10.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!