• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Luckygirl: varför ens testa med äl-test om du inte försöker bli gravid om du äter p-piller. !! Om du försöker eller vill bli gravid så sluta ät p-piller..

• viochdu

Luckygirl: jo jag förstår dig MEN om det nu är så att du äter p-piller för att INTE bli gravid (som dom är till för) och testar för ÄL nu. Det jag inte förstår är vart du vill komma. Är du bara nyfiken på om du har äl ? annars är det ju bara att ha kondom. Månaden ut till piller mensen kommer eller hoppa över att ha sex helt enkelt.

• viochdu

Ang Luckygirl! Var kritiserar vi/jag henne? Jag ifrågasätter?! Och det gör vi väl med alla här inne om det är ngt man undrar över. Eller? Förstår inte vad som är felet med våra kommentarer till henne? Och ja jag VET man kan bli gravid om man missar ett p-piller. Men nu använde hon inte ÄL-test i graviditetssyfte utanför att kolla om hade ÄL. Och då frågade jag henne varför hon vill veta om hon har äl eller inte om hon går på p-piller.

Sen är det väl upp till henne om hon vill "bre ut sig som en bok" eller inte..

• viochdu

om man missar ETT piller och dagen efter känner av ägglossning är det jag undrar över.  Det tar längre tid för kroppen att förbereda och släppa ett ägg än EN dag. Men klart man kan få ägglossning om man missat ett piller  MEN hon borde känna av det om några dagar/npn vecka då om kroppen började förbereda sig för ÄL Inte dagen efter hon missat ett piller.

-Fjärde försöket- ÄL 30/10 -- BIM 13/11
  • viochdu
    lih skrev 2012-10-23 08:58:54 följande:

För tidigt att testa igentligen men fick mf förra månaden så jag antar att jag hoppas att allt går vägen denna månaden. Är dock bara på Äl+7.
    Åsikter?

MVH
    På mobilen tyckte jag att jag såg och gick in på datan istället... Men det verkar svårare och se streeck man ser på mobilen på datan.  Håller tummarna för att skuggan är ngt..
  • viochdu
    Devil mom skrev 2012-10-23 09:48:59 följande:
    Ännu är mensen frånvarande, inatt började brösten ömma lite lätt, så frågan är; väldigt sen mens el gravid :)
    Ta ett teeeeest! :)
    lih skrev 2012-10-23 09:51:54 följande:
    Tack för era svar!
    Jag var så lycklig förra månaden när jag fick plus och så varade lyckan bara en dag. Hade nog hällre inte vetat i det fallet men det är bara att hoppa upp på hästen igen och försöka :). Håller tummarna, känner samma stickningar vid äggstockarna den här månaden som förra så jag hoppas jag inte inbillar mig bara :)
    Ja så kände jag oxå. Bättre bara mensen hade kommit och man inte fått se det där pluset. Men det får vi nog *ta* när vi testar så tidigt som vi gör. Man har ju inget tålamod att vänta.

Det låter bra med stickningar. Ett VÄLDIGT bra tecken.

• viochdu
    kanske 4a skrev 2012-10-23 09:19:31 följande:
    Negativt idag med, BIM i morgon så det blev inget den här gången heller.
    Tråkigt.. :/
  • viochdu
    TiAmo skrev 2012-10-23 09:59:43 följande:
    Nu är jag lite ledsen

Detta är ju min fjärde graviditet och jag har förlorat ett barn i v.35 för 6 år sedan.
    Under alla mina graviditeter har jag haft täta kontroller med vul osv. Första vul har jag fått redan i v.8.

Glad i hågen ringde jag idag min barnmorska som jag haft alla graviditeter.
    Sa att jag även ville ha ett tidigt ultraljud.

Nu fick jag inte det   pga att de inte vill att man gör vul och sen veckan därpå börjar blöda.
    Så jag får inte vul förräns i v.12!!!!

Jag är så ledsen nu

Jag tom frågade henne "du kommer väl ihåg mig?" så att hon förstår varför jag ville ha tidigt vul, som jag alltid fått utan gnäll. Jodå hon kom ihåg mig...men nej, inget tidigt vul...vad skall jag göra?
    Boka på ett privat gyn mom det finns. Eller ringa och storböla till henne igen och säga att du inte kan vänta till v.12. Tycker det är förskräckligt att man ska behöva gå så länge innan man får se det lilla pyret. Jag skulle varken kunna äta och sova tills dess
  • viochdu
    Lijkan skrev 2012-10-23 10:10:57 följande:
    Ni som varit/är gravida.. har ni känt att det stramar på en punkt ovanför naveln?! Har haft så flera dagar nu, jätteobehagligt.
    Väntar på gravtest som borde komma nu i dagarna. Så jag har inte testat något sedan den 20e, och då var det negativt. 
    Så har jag med, men det är när min magkatarr pökar som gör så att jag känner så. Kanske inte det roligaste svaret.

Men UNDER naveln ska man väl kunna känna graviditet!
  • viochdu
    lih skrev 2012-10-23 10:31:38 följande:

Jo men precis. Den enda fördelen är att jag kan känna lite samma symptom den här månaden som förra men jag vill inte heller hoppas på för mycket. Så är det ju, haha. Jag kan inte hålla mig och jag vill så gärna testa men samtidigt blir det en massa analyserande, men det är ju därför jag är här :D.

Hur går det för dig? har du haft äl?

MVH Lisa
    Ska ha äl nästa tisdag. Men igår testade jag äl-test för skoj skull och teststrecket blev nästan lika starkt som kontrollstrecket. inväntar posten och test så vi får se vad testerna säger idag. Är bara på dag 7 idag. Men det kan ju ta tid att ett äl ska få MAX utslag men tyckte det va märkligt då jag tog ett i lördags som va svagt (så som jag brukar ha i hela cykeln då det inte är nära ÄL)

Översta är från i lördags. Dag 4 och dagen efter mens. Understa är från igår. Dag 6. Vet att det inte är pos. Men så brukar mina äl-test se ut dagen innan pos test.

Kanske bara får en längre stegring denna månad. Brukar har pos dag 12-14 annars. Kanske bara va extra hormoner i kroppen efter mensen.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester