• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ivf: jipppiiiieeee!!!

• viochdu

IVF mamma: kan du inte lägga ut dina första test du tog och vilken dag du va på? Lite nyfiken på "svaga" test

• viochdu

IVF mamma: kan du inte lägga ut dina första test du tog och vilken dag du va på? Lite nyfiken på "svaga" test

• viochdu

Hej Flickor!

Nu tror jag att jag vet varför jag varit så förbryllad över mina ÄL-test dom två senaste månaderna inkluderat denna.

Innan vi började bebisverkstaden körde vi med ÄL_test från TL för att få ett litet mer hum om min cykel. Sagt och gjort. Det blev knappt synbart streck hela cykeln förutom två dagar runt ÄL då  jag hade fullt uuuslag. Va meningen att jag skulle sluta med ÄL-test men det blev att vi fortsatte efter MF men då bytte jag till billiga tester. Och dom gav rätt starka utslag men inte pos, väldigt tidigt och jag trodde då det berodde på mitt MF samma sak hände månaden efter. Hade ju MF även då så blev trött på ÄL testen efter det så månad som precis varit skötte jag inte mina äl-test just för att dom va så starka hela tiden.

Igår fick jag äl test från TL gratis dessutom pga att deras gravtest och äl-test va slut på lagret. vilket jag hört här  så jag hade garderat mg med ÄL-test från billiga-tester oxå.

Så min studie (PÅ MIG) är nog att billiga tester visar rätt starkt HELA cykeln för mig medans TL.s tetser visar väldigt svagt ända fram tills det är ÄL då det säger BANG och dom blir pos.

I det syftet gillar jag nog TL.s test bäst. För när dom varit så sstarka på billiga tester har bara gjort mig fundersam och trott att det va en stegring på g.

Oj långt text för ingenting. MEN jag började ju bli osäker i går om jag HELT plötslig skulle ha tidig ÄL. Men nu vet jag svaret.

Så nu är allt som vanligt :) ingen ÄL än. Den kommer nog på sön-  tisdag som den SKA

-Fjärde försöket- ÄL 30/10 -- BIM 13/11
  • viochdu
    FruHall skrev 2012-10-24 09:39:36 följande:
    den tanken har slagit mig på sistone också faktiskt.. Kvinnor äter rosenrot för att stimulera psyket. Känna mindre stress och få mer harmoni, då borde egentligen antidepressiva göra susen. Det om något blir ju en lusthöjare och gör måendet mer harmoniskt..
    Dom Första veckorna efter att mediciningen börjat verka  kommer du må SÄMRE och tänka va är det här för jävla skit. Dom hjälper ju inte ett piss. Men STÅÅÅÅ ut det blir bättre.. Man mår alltid sämre dom där veckorna. Det gäller att bara ta sig förbi dom..
  • viochdu
    Lijkan skrev 2012-10-24 09:57:55 följande:
    Woho! Då är det ju bara att fortsätta nu då :) 
    Ja. Jag blev lite stressad av att se billiga testers stickorna. När mannen och jag jobbar helt olika. Men det känns bra och nu vet jag att jag ska köra med TL.s tester för jag vill inte ha den där lååånga stegringen. Det räcker med en dag eller två precis vid ÄL som TL.s tester gett mig innan.

Så nu kan nog gubben få sova i natt.. :)
  • viochdu
    Selina02 skrev 2012-10-24 10:15:57 följande:

Jag är helt desperat som ni kanske märker J men så här såg det ut efter ca 20 min när jag kollade. Jag hade 10-pack av samma sorts test, och ingen av de har varit såhär. Det har varit tokblanka, men som sagt denna blev starkare…..hoppas sååå mycket! De tidigare bilderna var ca 5 min efter.

man ser ju ngt svagt där i det suddiga. Hoppas på starkare och en ny kamera ;)
  • viochdu
    Mikkan90 skrev 2012-10-24 11:14:03 följande:
    Tog ett cb i morse. Helt blankt, så besviken.
    :/ men så tråkigt.
  • viochdu
    Xantippa85 skrev 2012-10-24 11:45:21 följande:
    Jag hade visst tagit en bild på morgonens test. Kommer absolut inte ihåg att jag gjorde det?? hahaha
    Det var dock klockan 05 i morse så jag får ju skylla på att jag halvsov! Därför det är ett ganska mörkt test har inte bästa lampan där inne, men nog ser jag ett ganska brett blått sträck???

Jodå, visst syns det. Vilken dag är du på?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester