Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Tiamo: va det sääääkert!
Tiamo: va det sääääkert!
Jmlt: men gud så trist.
JMLT: men va inte du läängre gången är 4+3? Då skulle du ju bara vara över BIM med tre dagar?? Eller tänker jag fel.
Ellen: fortsätt du och testa så får du nog pos snart.. Vilken dag är du på?
Mini: har inte fått något test av sambon ikväll och kommer inte få heller.. :/ får se i morgon om posten kommer med nya..
Rundaribgar: tycker mig se ngt svagt men på det översta testet alltså det du tog igår. Men kanske syns mest i mina ögon för det är torkat. Sen ser man ju ngt ngt på det understa men som sagt.. Inte en aning
Nica: suuuuuper grattis!
En tanke: om man nu testar med äl test och får svagt utslag. Alltså svagt så det räknas som ett neg äl-test. Är man då på äl+11 då finns det ju knappt en chans att man skulle ha hcg i sig. För hade man haft det hade det ju varit starkt. Äl test börjar ju ge utslag vid 3 och fullt utslag på 24-25.
Så man skulle kunna utesluta en grav om man inte får starkt utslag på stickan.
Jag vet att man inte ska använda äl test. Men om vi ser på det så här. Loppan fick nästan fullt utslag igår på den och det va inte med morgonurin. Hon fick gravid med digitalt alltså hade hon över 25 i hcg i kroppen. Jag som tagit äö test och har knappt synligt streck med TL borde a noll hcg i mig för det äl testet mäter idag är ju LH som alltid finns i kroppen.
Kokotankar men ja.. När man letar och letar efter streck på gravtesten samt att äl testen inte grr utslag. Då kan man nog vara säker på att man inte är grav.
Klart att inget är säkert men ja ni forstår nog förhoppningsvis va jag menar.
Och jag menar absoluut inte att ni ska börja testa med äl test för man kan få fullt utslag på dom ändå. De från billiga tester gav ju nig fullt utslag i tisdags.