• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ingen har sagt att hon är gravid!!!!! man kan vara ärlig men vara liite mjukare i tonen då hon varit med om nåt jobbigt !!

vi har skrivit att hon ska kontakta nån och att vi hoppas för hennes skull ,det är inte elakt  

• sweasmamma
    Together90 skrev 2012-02-02 10:45:06 följande:
    Ja ska vi prata om något annat?
    Någon som har ett test att visa? haha 
    du har la nåt test =)
  • sweasmamma
    mamma Linder skrev 2012-02-02 10:52:18 följande:
    Har börjat blöda blir väl ingen bebis denna gång heller
    nääääääääääää!!!!!!!!!!!!!! snälla nej nej !!!! håller tummarna att det är en "vanlig" blödning
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2012-02-02 10:50:20 följande:
    Oj...nej jag har inte testat idag haha
    Jag är ganska chill just nu, orkar inte ta ut något i förskott och ja jag känner mig rätt lugn..

haha     
    men hallå ..förskott?? du är väl gravid? bim?
  • sweasmamma
    Nelliepop skrev 2012-02-02 11:06:57 följande:
    Vet ni tjejer... Ringde nyss till gyn... Jag försökte tjata mig till ett vul till... Jag misstänker nämligen att det kan vara 2 denna gången oxå!!!! Samma symtom... Hon skulle prata med läkaren o ringa tillbaka... Nervöst...

Väntade ju tvillingar -00 men förlorade ena..  
    oohh spännande=)
  • sweasmamma
    Kan man märka när man har ägglossning?
    En del kvinnor kan rent fysiskt märka när de får sin ägglossning. De märker en svag smärta i underlivet. På fackspråk kallas det mittelschmerz, alltså en smärta mitt under perioden.
    Denna smärta tros hör samman med den lilla blödning som sker i äggstocken när ägget lossnar. Blödningen träffar då bukhinnan och ger upphov till en kortvarig smärta. En del kvinnor kan också få en sparsam blödning eller rosa flytning då ägglossningen inträffat och det är då resterna av blödningen efter ägglossningen.
    Sedan känner många kvinnor av mensliknande värk under dagarna innan/kring ägglossningen och det brukar så vara värk från äggstocken/äggstockarna som jobbar på att släppa ifrån sig ett ägg.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester