• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Krambjörn skrev 2012-02-03 12:22:57 följande:
    Hur är ÄL flytningar?

Alltså någn som vet hur tappen ska vara då ÄL är på G? 
    tappen ska vara lite öppen ! äl flytningar är liksom som rå äggvita! trådiga! ibland så får man (ursäkta) gräva efter dom =)

dom är genomskinliga 
  • sweasmamma

mina äl flytningar märks inte varje månad men dom är liksom innanför öppningen ,så om jag sticker in ett finger så kommer det ut !! och då ser jag . har bara fått riktig äl flytning utanför slidan 1 gång på 8 månader så ....

• sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-02-03 12:36:57 följande:
    Ja men varför gräver man för att få ut dem?? Är det dåligt att det inte kommer ut?
    nää självklart inte men för att se om det är äl på g såklart !!!
  • sweasmamma
    Krambjörn skrev 2012-02-03 12:38:02 följande:
    Okej som lite vattniga flytningar då?
    Min tappa känns ju alltid öppen men nu har jag ju iof fått barn sen innan också.

Gud vad man hoppas det kan bli ÄL snart så man kan få hoppa på sin karl
    Han längtar nog dit för då är han i himmelriket haha    
    jag får alltid lite vattninga flytningar innan äl sen därefter blir dom mer segflytande och trådiga,man ska kunna göra hängbroar av dom=) ja man känner att man är mer öppen ,det blir liksom ett hål där
  • sweasmamma
    Loouiiisee skrev 2012-02-03 12:47:43 följande:
    Hur tusan ska jag räkna ut bim nu? Jag har testat med äl test. Så vet att jag har haft äl.
    när hade du äl ?? ca 14 dagar efter 
  • sweasmamma
    Loouiiisee skrev 2012-02-03 12:51:47 följande:
    Okej. Jag har ju oregelbunden mens så svårt och veta/räkna ut.
    Torsdag den 26 jan. fick jag starkast äl test iallafall.  
    10:-11 feb om du har 14 dagars lutenfas 
  • sweasmamma
    Loouiiisee skrev 2012-02-03 13:00:05 följande:
    Okej :) Sista mensens första dag var 13 jan iallafall.
    Men tog ett test idag för jag kunde inte vänta men det var ju inget på det eller :P 
    29-30 dagars cykel då! kan det stämma?? =) för om du hade starkt på testet den 26 så släppte ägget 24-36 timmar efter ju 
  • sweasmamma
    Jess86 skrev 2012-02-03 13:21:07 följande:
    Om miljön är gynnsam i slidan (ÄL-sekret) och mannen har normala spermier hur länge lever dom som kortast då? Om ni förstår hur jag menar?
    hmmm som kortast ?? det vet faktiskt inte jag ,i genomsnitt 72 timmar
  • sweasmamma
    Jess86 skrev 2012-02-03 13:25:19 följande:
    Ok :) Tänkte eftersom vi hade sex c:a 6 timmar efter positivt ÄL-test och inget efter det. Om man kan ha sån otur att dom bara lever ett dygn? Äh, det blir säkert bra! Tar det sig så tar det sig :)
    nä dom lever längre !!! och efter äl testet är pos tar det 24-36 timmar för ägget att släppa
  • sweasmamma
    Loouiiisee skrev 2012-02-03 13:27:23 följande:
    Ja, den brukar vara 30 men inte jämt då eftersom den är oregelbunden men emot 30 dagar skulle jag tro :)
    Men var det för tidigt nu att testa? Måste det ju ha varit hehe.  
    ja det tror jag nog ,isf har du ju ca 7-9 dagar kvar till bim
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester