• mamma Linder

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Pumann, tråkigt men vi kommer igen, vi ligger ganska lika i tiden tror jag med Äl och Bim, så vi kör ett varv till
    Slemmis när har du Bim? När man sätter in ägg så som du har gjort, fäster dom då direkt eller funkar det som  för oss med vanlíg äl att man inte vet? 

• mamma Linder

Jag har en bra lista med braha piller man kan äta för att bli gravid
    själv äter jag Rosenrot, apriforce, b-vitamin, zink, multivitamin, omega 3.

A-vitamin: Brist kan ge torra slemhinnor och minskat livmoderhalssekret. Välj betakaroten (inte retinol eftersom det i höga doser kan ge fosterskador). Till BIM

B6-vitamin: Hjälper till att reglera hormonerna. Brist kan bl.a. leda till förkortad lutealfas. Under några månader kan man äta 50-100 mg per dag. Till BIM

B9-vitamin (folsyra): Behövs för befruktningen och den tidiga celldelningen hos embryot. Lämpligt dagsintag är 2 mg per dag. Tilll BIM

B12-vitamin: Symptomen vid brist är ungefär samma som vid folsyrabrist (minskad chans för befruktning och ökad missfallsrisk).

B9 och B12 förstärker och kompletterar varandra och bör därför tas tillsammans. Lämpligt dagsintag är 1000 mikrogram per dag under några månaders tid. Till BIM

E-vitamin: Hjälper till att förbättra äggkvaliteten, reglera ägglossningen och bygga upp livmoderslemhinnan. Under några månader kan man ta 300 mg per dag. Till BIM

Magnesium: Viktigt för den kvinnliga hormonbalansen. Till BIM

Zink: Hjälper till att stabilisera östrogen och progestoron, vilket har stor betydelse för ägglossning och befruktning. Under några månader kan man äta 50 mg per dag. Vid långvarig konsumtion bör man även äta tillskott av koppar, eftersom ett högt zinkintag kan leda till kopparbrist. Till BIM

L'Arganin: En aminosyra som kan hjälpa till att bygga upp livmoderslemhinnan och förbättra äggkvaliteten. Lämplig dagsdos är 1,5-4 g per dag. Till ÄL

Munkpeppar (Vitex agnus castus): Hjälper till att reglera hypofysens aktivitet och sköldkörteln och kan därigenom stabilisera hormonbalansen hos kvinnor. Hjälper till att reglera menscykeln och motverka en avkortad lutealfas. Ska enbart ätas från mensens första dag fram till ägglossning. Till ÄL

Hallonbladste: Kan hjälpa ett befruktat ägg att fästa i livmoderslemhinnan och sitta kvar. Man kan dricka hallonbladste under hela menscykeln.

Glandin 25 – hjälper till att reglera hormonbalansen och därmed förbättra chansen till ägglossning, samt att livmoderslemhinnan blir tillräckligt tjock. Till BIM

Apriforce Bidrottninggele  äta en tablett på kvällen innan sänggående (och inte på morgonen som det står på burken), eftersom hormonerna som gynnar det fertila bildas på natten, och jobbar då bra ihop med Apiforcen tydligen.

• mamma Linder

Jag köper mina tester på tradera, har aldrig varit slut eller fel på leveranser. Kan rekomendera det

• mamma Linder

Popcornplays: om du hade ett Ma förra månaden så kan det ta ett tag innan cykeln blir som vanligt igen. Har du blivit skrapad? Har du varit på efterkomtroll och kollat så allt är ute?

• mamma Linder

Ja du har äl nu det starkaste strecket ät från cykeldag 10 igår antar jag, sen tar det 12-24 timmar efter det som äl är, så alltså nu

• mamma Linder

MEN HERREGUUUUUD vad ni skriver, vet inte hur många sidor jag har läst nu idag
    slemmis spännande, håller tummarna att det växer nåt i digSolig vet inte riktigt hur det funkar när man sätter in två ägg, men kan det inte vara så att ett fäster och det andra på väg ut? där av blödningen?

Pumann, har också bim vid nyår, då jäklar får vi pluss Cool

en fråga till er erfarna som brukar ha äl-flytningar! jag har aldrig sånna utan kör Äl-tester och vet när jag har äl, men från senaste mens har jag nu börjat med en heldel "piller" som BDG, RR, mulivitamin mm, köptre även L-arginin och det står att det är bra för livmoderslemhnnan. Nu har jag fått massa flytningar men fortfarande väldigt svagt på Äl-testet (har beräknad Äl ca 18-20/12) hur ska man tolka det? kan Äl tester visa svagt hela tiden fast man har Äl?

• mamma Linder

löjliga familjen, grattis in isäng nu. Ang lutealfasen så är den alltid det samma, har du 12 dagar så är det så den ändras aldrig, där emot tiden mellan mens fram till äl kän variera

• mamma Linder

behöver hjälp med mitt Äl test, är det posetivt, så svårt att läsa av då jag inte tycker kontrollstrecket är särskilt starkt heller???
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester