• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Anonym (Kär!!!) skrev 2012-03-31 20:27:34 följande:
    Jag älskar dig! Vill du dela ditt liv med mig? Hjärta
    Absolute så vill jag det! Men då måste du skärpa dig först!!
  • Anonym

Vad håller du på med?! Varför sa du inget tidigare?! Jag vill ju bo med dig också!!!

Det är dig jag älskar och jag skiter i att du är äldre än mig älskling!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-11 23:12:43 följande:
    We gonna make it honey! I love you!!!

I hope so! Ser fram emot den dagen..
  • Älskar dig

mina föräldrar skulle aldrig kunna aceptera dig, men jag bryr mig inte jag älskar dig, och tänker inte släppa dig för allt i världen- och jag brukar tänka på vad våra barn kommer heta.. hiihiii .

• Anonym (.)

Till Anne . . .
    Jag vill vara mer än din vän.. Vi har känt varann i några månader nu.Vet inte om du tänker samma sak om mig men jag tycker du är en väldigt trevlig och söt tjej. Otroligt intelligent och med samma sorts humor som mig...
    Tänker på dig - Tänker på hur det skulle vara att kyssa dig..

• Anonym (Svärmor = gaah)

Kära svärmor!

Eller ja, kära är ju till att ta i. Jag börjar om...

Förjävliga svärmor,
    Jag har inte stulit din son. Jag har inte tvingat din son att älska mig. Jag har inte tvingat honom genom mordhot, kidnappningar och kinesisk vattentortyr till att vilja gifta sig med mig - även om det verkar vara vad du tror. När vi överlyckliga berättade den stora nyheten att vi ska gifta oss fick du ett psykbryt, grät i flera timmar, var otröstlig och drog iväg honom i ett annat rum för att försöka dra ur honom att jag egentligen bara tvingat honom. När du kommit över dig själv ber du inte ens om ursäkt - och sen förväntar du dig att allt ska rulla på som vanligt.

Nu förstår jag varför du aldrig velat ta en fika, följa med på spa eller bara umgås en eftermiddag om det är vad du tror om mig. Din yngre sons flickvän däremot, som suger ut honom, utnyttjar honom, skriker, gapar, aldrig ställer upp, tar allting för givet och är en söndercurlad golddigger - henne älskar du och bjuder med på allt möjligt. Tillåt mig att ge dig den nya utgåvan av Reality Check for Dummies i julklapp.

Jag vill skrika åt dig, storma ut och slå igen dörren efter mig. Jag vill måla på ditt kylskåp med permanent markers och hälla salt i din trädgård.... men istället ler jag och ställer upp på allt ni behöver och vill. För hans skull.

/ Bitter svärdotter

• Anonym (ledsen)

Varför kommer du inte hem? Det känns som att du inte vill ha mej eller våra barn. Jag blir så jävla besviken varje gång du lovar att du ska ringa eller lovar att du ska komma hem. Sen av någon jävla anledning är det alltid vi som får vänta! Du väljer precis var du vill ta jobb någonstans, men det gör inte vi! Ändå är det vi som drabbas gång på gång när dina kunder går före oss. Det hade varit så jävla mycket enklare för mej om du bara hade sagt rent ut att du inte vill ha oss, för då hade jag dumpat dej på en gång. Eller till och med om du varit otrogen, för då hade jag också bett bara dra åt helvete! Du gör det så svårt för mej. Du säger att du vill ha mej och våra barn, men du tillbringar mer tid på att åka iväg till andra sidan sverige bara för att jobba, när du likaväl kan ta jobb här hemma. Jag orkar inte mer. Jag har valt att ha en sambo och en pappa till mina barn. Jag har inte valt att bli lämnad med dubbelt ansvar. Gör mej singel då för fan om du inte kan stanna hemma och vara en del av den här familjen. Fy fan vad jag bara önskar att det hade dykt upp något bättre än dej, men jag kan bara inte vara lika oärlig som du. Förlåt mej ifall jag är tålmodig, ärlig och allt det där som du inte är. Förlåt mej för att jag hela tiden ger dej nya chanser bara för att jag älskar dej. När ska du förstå vad du gör mot oss? Jag hoppas att du ringer mej snart, eftersom du lovade att du skulle det, fast jag inte tror mycket på det. Förresten jag ska hälsa från A att han saknar dej och han vill att du kommer hem...han undrade också varför du inte kom igår som du sa....

• Anonym (distans)

Jag önskar att du förstod hur man handskas med kärleken.. att man måste vårda den oavbrutet.... för att det ska bli vi på riktigt måste vi välja varandra framför allt annat. Vi kan inte vara fega och vänta på bättre tider.. Om vi hade kommit från samma stad, eller iaf samma land, så hade inte det här beslutet känts lika definitivt. Jag vet att det skrämmer dig, att du aldrig har lärt dig att lita på andra eller på kärlek. Men desto längre tid vi är ifrån varandra, desto längre ifrån varandra är vi rent emotionellt.

Om vi inte är tillsammans kan du inte fortsätta att känna samma förälskelse, och om vi inte väljer att vara tillsammans, att satsa, så kommer det inte tillbaka heller. Jag tror inte på ett uppehåll, jag tror att det skulle cementera våra olika liv på var sitt håll, att fortsätta leva åtskiljt. Att få oss att förtränga våra år tillsammans, vår lyckliga vardag, våra drömmar om hus och barn.. 

Du säger att du fortfarande drömmer om ett liv med mig, så jag väntar på att du ska göra något åt det. Men du verkar inte förstå att du måste offra din "säkerhet" för att skapa en ny trygghet med mig. Jag älskar dig, eftersom jag väljer att älska dig och dela mitt liv med dig. Love is what love does.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!