• Petto 83

IVF Umeå

Nektar: så kul att det gick bra med upptiningen.

Nu har vi fått tid för ÄP, fredag :) men shit vad nervig jag är.... När jag åkte idag till Vul-et så skaka jag rent. Har mått illa i typ 2-3 dagar och förstår inte varför. Hoppas det ger med sig. Hade ca 8 blåsor på ena sidan och 5 på andra. Så det är ju betydligt mindre än vad jag brukar ha så det är ju bra. Hoppas kvallan är bättre än tidigare så vi kanske kan få några blastisar ;) men det återstår att se.

• Petto 83

Drömmer om ett barn: ja, det börjar närma sig och jag är rätt nervig och humöret pendlar värre än våran 1-åriga son.

Vul-et såg bra ut. Slemhinnan var "redo" enligt Dr Ida och hon mätte upp ca 5 blåsor på ena sidan och 8 på andra. Jag blev lite snopen att det inte var mer men det är ju jättebra har dock aldrig haft mindre än 20. Sen sa hon att det kan ju vara nån till som växer på sig också så slutsiffran blir på fredag :)

Hoppas du kan hålla dig till TD, så du kan bevisa motsatsen ;) håller tummar och tår för er

• Petto 83

Åååå så underbart, stort grattis!!! Hoppas verkligen + håller i sig

VackerBlomma skrev 2013-02-14 09:29:34 följande:
    Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig bara

• Petto 83

Huga!!

Då var äggplocket över... Blev ingen rolig upplevelse denna gång. Sista sticket skadade troligtvis en nerv sen så träffade Solensten även ett kärl vilket vi blev varse om då jag skulle ställa mig upp ur stolen. En hel del blod sen en sjuk smärta i magen. Upp i stolen och in med massa instrument och medikament för att stoppa blödningen. Men 11 ägg fick vi ut så nu får vi hoppas dom myser på bra med simmarna så vi får tillbaka ett fint litet embryo på måndag el onsdag.

Trevlig helg nu ska jag lägga mig och vila igen

• Petto 83

Helt ärligt så var det bland det värre jag vart med om. Grinade av smärta :( men blödningen fick gå före smärtlindring så när den stoppats upp så fick jag smärtlindring... Hoppas dom myser på ordentligt i helgen :) har inbokat ET på måndag men beroende på resultat så kan det ev bli på onsdag också.

jennyz skrev 2013-02-16 08:21:06 följande:
    Jag blödde väldigt lite vid mina ÄP... De har ju varit därinne och mixtrat så det är nog olika för alla, och kanske på hur många blåsor man har?? Har för mig att jag blödde en del första ÄP, då hade jag 22 ägg. Kan inte tänka mig att ev blödning påverkar äggen, de är ju redan uttagna...

Petto: lät som ett jobbigt ÄP, men 11 blåsor lät bra, nu ligger de och myser för fullt med spermierna...blir det ET på måndag? Hoppas på kanonresultat!!

• Petto 83

Har aldrig tidigare fått nån blödning vid äggplock. Första plocket hade jag 30 st blåsor och andra 20. Och blödningen jag fick nu var pga ett kärl som gick sönder

äralltupptaget skrev 2013-02-15 22:07:15 följande:
    fråga.

När man gör äggplock,  så blöder man väl antagligen mer eller mindre.

Men påverkar detta äggen?  eller ?  kanske dum fråga men jag är så jäkla känslig där nere så när jag tex tar cellprov blöder jag jättelätt / mycket...

• Petto 83

Har ju inte hunnit "gratta" dig för det braiga resultatet på ul och att du inte haft några fler blödningar!!! Hoppas det får fortsätta så nu resten av tiden :)

jennyz skrev 2013-02-16 08:23:58 följande:
    Det finns väl två läkare som gör ÄP nu om jag förstått det rätt? Har haft lite olika under åren, läkare kommer och går, men dr Solensten är kvar, har haft honom flest ggr...tycker att han är kanonbra! Den andra läkaren är kvinnlig nu, förut hade de två manliga...

• Petto 83

Drömmer om ett barn: ja, vi hade nog det. Allt flöt på nästa för bra tills sista sticket. Ärligt så vet jag inte hur lång tid det tog hade så fruktansvärt ont så det kändes som en evighet pga det.

Hoppas också dom myser på bra våra embryon. Har aldrig vart nervös tidigare, gällande befruktning å så men nu. Kan nog bero på antalet ägg vi fick. Känns som att man inte har så många å spela på jämfört vid 30 Men vi är positiv så det blir säkert återföring på onsdag :)

• Petto 83

Precis så :) Återföringar gör dom på lördagar men inte söndag. Vi gjorde plock j fredags och fick tid för återföring på måndag om dom inte odlar vidare till blastocyst, då får vi tid på onsdag

äralltupptaget skrev 2013-02-17 20:59:50 följande:
    Dag 2 då menar ni , att om man gör äp på måndag så sätter man in det på onsdag ?

Sätter dom in äggen på helgen ? Tänkte om det blir dags att göra äp på en torsdag eller fredag .

• Petto 83

Hej alla!

Då var man ruvare till en fin tredagars dock är jag väldigt orolig då jag ikväll fick en hejdundrande magsjuka. Vi var i valet och kvalet om vi skulle hoppa över ET men läkaren tyckte att det skulle gå först. Så där låg jag och svalde mitt illamående.

Någon annan som blivit rätt sjuk kring ET men som det ändå gått bra för? Ängslig är man ju

Svar på tråden IVF Umeå