• Petto 83

IVF Umeå

Ååå vad jag håller tummarna för er Nektar och Drömmer om ett barn ( och alla andra så klart :) ) Denna ruvartid är en pers, vore ju så mycke lättare om man slapp dessa "falska" gravidkänningar av hormonerna vi får. Men med alla symptomer ni har så låter det i alla fall positivt.

Nu är magsjukan väck här i alla fall. Hoppas innerligt att det lilla embryot inte blivit påverkad av den.

Loningforachild: lät inte som ett kul ingrepp du fått gå igenom men skönt att ändå få en förklaring till varför din slemhinna inte svarat på behandlingarna. 2 månader kommer säkert gå fort då du vet vad som kommer efter. Håller tummarna för er. Snöflinga stort grattis till plusset och hoppas du får härliga och spännande månader framöver.

• Petto 83

Stort grattis till + och lycka till med den lilla i magen :)

Mayflower skrev 2013-02-20 12:49:45 följande:
    Snöflinga: GRATTIS GRATTIS GRATTIS! 

För min egen del tog jag ett till gravtest nu precis och det visade ett starkare plus!!! Nu är det bara att hoppas att vårt lilla frö vill stanna kvar hos oss!

• Petto 83

Drömmer om ett barn: vaknade tidigt i morse av att det högg till i nedre magen. Visste inte hur jag skulle ligga för att smärtan skulle släppa. Men tillslut så. Har lite ont kring äggstockarna sen äggplock. Lite jobbigt kring toalett besöken för då gör det rätt så ont. Hur var det man räknade ruvardagar, är ET dag 1? Tänk vad man glömmer fort :)

• Petto 83

Hmm skumt det där med testdag. Jag gjorde ET i måndags med en tredagars och fick testdag 8/3 och om ET är 0 så blir ju det på RD 18... Så kort var det inte när jag gjorde behandlingen när vi fick våran son. Tror TD var på RD 21 då, fast jag testade på RD 14 och fick + Och jag testade då för att jag fick mensen den dagen då vi misslyckades.

• Petto 83

Man tycker ju att alla borde ha samma rutiner. Hade faktiskt Dr.Solensten denna gång så det var ju väldigt skumt. Vi fick även utskrivet Trombyl, fick ingen direkt förklaring varför det skulle hjälpa oss. Någon som vet vad Trombyl egentligen gör?

Snöflinga skrev 2013-02-21 20:12:47 följande:
    Ja, det är ju jättekonstigt. Kan det vara olika läkare som har olika rutiner? Vi hade Solensten.

De verkar i alla fall ha olika rutiner kring progesteronet för jag blev först ordinerad 2 ggr/dag av en och sedan ringde jag och frågade om något och då kollade dr Solensten på mina uppgifter och ändrade till 3ggr/dag. Så kanske har de olika testdag också...

• Petto 83

Okey. Då hade jag hyfsat rätt i min gissning :) Tack snälla Jennyz och Heli78

• Petto 83

Usch vilken resa ni gjort. Förstår att det känns skönt att du fått gjort operationerna när du haft så jobbigt... Ja, det är bra statistik här :) Var själv 28 när jag blev gravid med våran son. Ruvar nu på vårt första syskonförsök. Har hört olika gällande biverkningar på spray och sprutor. Jag är dock en som får huvudvärk och blir trött men många känner ingenting. Stort lycka till :)

Lappgeten skrev 2013-02-22 11:28:16 följande:
    Tack för hjärtligt välkomnande =)

Det har verkligen varit jobbigt resor med utomkveden, dessutom är det farligt. Första utomkvedet kom när vi precis försökt ett år och efter flera läkarmissar med borttappade provsvar, blivit bortglömd, fellästa provsvar och felbehandlad  mm så trodde de länge att det var ett missfall. Eftersom jag inte hörde nått från sjukhuset trodde jag inte det var så allvarligt och fortsatte hugga ved, åka skidor och jobba tungt. Runt veckan 12 var det äntligen en läkare som tog mig på allvar och det blev både cellgift och operation. Men jag blev riktigt sliten både fysiskt och psyktiskt.

Andra utomkvedet tog kroppen reda på själv, skönt.

Tredje fick jag i höstas och eftersom jag visste efter en misslyckad spolning att min äggledare var blockerad så gjorde det inte så mycket. Jag blev opererad samma dag och det allting gick jättesmidigt. Faktiskt var det en befrielse att bli av med andra äggledaren också, då kan det aldrig hända igen och nu vet jag att vi aldrig kan bli gravida på egen hand så den stressen försvann också.

Statistiken ser ju verkligen jättepositiv ut på den här tråden, det känns bra. Alla säger att vi har goda chanser att lyckas eftersom våra råvaror är bra, jag blivit gravid tre gånger,  är ung (28), smal och allmänt frisk. Så jag hoppas det här ska funka.

Hur har ni mått av sprayen och sprutorna?

• Petto 83

Har en liten fundering. Hur länge känner man av äggplockningen egentligen? Minns inte att jag kände av nått när vi fick sonen, har ju gått en vecka nu

• Petto 83

Ååååå så underbart!!!! Tusen grattiskramar till er

drömmer om ett barn skrev 2013-02-22 21:12:28 följande:
    Kunde inte hålla mig så det blev tjuvtest imorse på RD14. Hoppas det håller i sig längre än en dag denna gång!

• Petto 83

Drömmer om ett barn: förstår det. När man är van det där elaka -et så blir det lite svårt att ta in när det Äntligen blir ett +

Har inte jätteont, mer att det ilar till och från sen kan det som mola till men mest om jag ligger på rygg med utsträckta ben hmm Får väl se hur det tar sig annars kanske jag får ringa till kliniken och fråga

Svar på tråden IVF Umeå