Usch vilken resa ni gjort. Förstår att det känns skönt att du fått gjort operationerna när du haft så jobbigt... Ja, det är bra statistik här :) Var själv 28 när jag blev gravid med våran son. Ruvar nu på vårt första syskonförsök. Har hört olika gällande biverkningar på spray och sprutor. Jag är dock en som får huvudvärk och blir trött men många känner ingenting. Stort lycka till :)
Lappgeten skrev 2013-02-22 11:28:16 följande:
Tack för hjärtligt välkomnande =)
Det har verkligen varit jobbigt resor med utomkveden, dessutom är det farligt. Första utomkvedet kom när vi precis försökt ett år och efter flera läkarmissar med borttappade provsvar, blivit bortglömd, fellästa provsvar och felbehandlad mm så trodde de länge att det var ett missfall. Eftersom jag inte hörde nått från sjukhuset trodde jag inte det var så allvarligt och fortsatte hugga ved, åka skidor och jobba tungt. Runt veckan 12 var det äntligen en läkare som tog mig på allvar och det blev både cellgift och operation. Men jag blev riktigt sliten både fysiskt och psyktiskt.
Andra utomkvedet tog kroppen reda på själv, skönt.
Tredje fick jag i höstas och eftersom jag visste efter en misslyckad spolning att min äggledare var blockerad så gjorde det inte så mycket. Jag blev opererad samma dag och det allting gick jättesmidigt. Faktiskt var det en befrielse att bli av med andra äggledaren också, då kan det aldrig hända igen och nu vet jag att vi aldrig kan bli gravida på egen hand så den stressen försvann också.
Statistiken ser ju verkligen jättepositiv ut på den här tråden, det känns bra. Alla säger att vi har goda chanser att lyckas eftersom våra råvaror är bra, jag blivit gravid tre gånger, är ung (28), smal och allmänt frisk. Så jag hoppas det här ska funka.
Hur har ni mått av sprayen och sprutorna?