• Petto 83

IVF Umeå

Har inte haft problem med illamående förut när jag tagit progrsteron mic och Trombylen är i så låg dos så jag tycker inte den borde påverka.

Skönt att ni fick ett möte, alltid bra att få bolla alla funderingar och känslor man har och får under resan. Stort lycka till

Nektar skrev 2013-02-26 11:39:36 följande:
    Happ då var det definitivt, minus idag med och nedstämt telefonsamtal till kliniken. Har nu bokat in ett möte med läkaren inför nästa försök. Några veckor att tänka på annat. Hoppas få lite ro, det är mycket påfrestningar i vår omgivning just nu.

Mayflower: Hur känns det nu för dig, har blödningen avtagit??    

Petto83: Hormoner i samband med behandlingen kan säkert spela in och få en att må illa. Men har du tagit samma som förut och du då inte mådde illa kanske det lovar gott! :) Femanesten som man tar vid stimulerat fet gör en iaf ofta illamående. Den + vaggisarna bidrar också ofta till att mensen uteblir fram tills medicineringen avslutas. Tänk vad less man kan vara av att knapra piller efter 2 år!! Stort grattis till er som får chansen att göra återföring i er vanliga cykel.

Alla ni som är i väntrummet: hur ser det ut för er, har ni något mål i sikte?     

Är även lite nyfiken på Tinzu, Chan2 och Germany bland andra som skrev förut i tråden. Hur går det för er? Uppdatera gärna!  

• Petto 83

Så spännande med ultraljud. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Jag tar progrsteron mic som tidigare sen har jag även fått Trombyl denna gång. Tycker dock att inget av de ska ge illamående då jag inte haft det förut.

Äppelkaka skrev 2013-02-26 09:54:23 följande:
    Petto 83: nej det förstås, det kanske är lite tidigt nu. Hur var det, tog du några mediciner nu eller?

Vi har tid för vul imorgon och nu börjar jag bli lite nervös. Jag hoppas så innerligt att det ska picka ett litet hjärta där inne . Med tanke på att jag bara mår sämre och sämre så vill jag gärna tro att allt flyter på som det ska och att bebis mår bra.

Vad sägs om att göra en gravidtråd för oss som gått i Umeå? Någon som hänger på?

• Petto 83

Aha, brukar inte känna av sånt. Vid ÖS fick jag nått piller som de flesta mådde illa av men jag kände ingenting... Men men om ett par dagar så lär det ju visa sig vad det beror på :)

Äppelkaka skrev 2013-02-26 13:48:47 följande:
    Petto 83: Jo vet du, jag har alltid fått Trombyl och jag har mått lätt illa av den sedan dag 1 varje gång, Det brukar lägga sig för mig efter några dagar men det  kan mycket väl vara den du känner av

• Petto 83

Nektar: brukar inte tänka så mycket på symptom under ruvartiden men den här började med magsjuka...bläää och det har sedan den legat ett illamående men som dock lättar om jag äter och först trodde jag det var sviter från sjukan men det är nu över en vecka sedan så man blir lite konfunderad vad det beror på. Med våran son testade jag 2 veckor efter äggp. och tänkte göra det nu också. Det är på fredag, tycker tiden har sprungit iväg denna ruvartid.

Håller så hårt jag kan att du snart får ett jobb. Och hoppas ni får en betydligt ljusare framtid

• Petto 83

Så härligt att höra. Stort grattis :)

Tänkte på det här med illamåendet av Trombyl, lättade ditt om du åt? Själv så blir det lite bättre om jag äter typ hela tiden ;)

Äppelkaka skrev 2013-02-27 15:12:01 följande:
    Vi var på vul idag och fick se ett pickande litet! Så lättad över att det först och främst finns ett litet hjärta som slår men även över att det bara är en liten därinne och inte två. Två hade så klart varit välkomna men det blir så mycket enklare med en

• Petto 83

Känns som jag bombar med frågor :) Känner mig lite rookie på det här med mensvärk, då jag sällan har det i vanliga fall. Men så här är det, hela svanken även på höfterna och fram mot ljumsken känns det mer och mindre. Om jag går en längre sväng får jag jätteont i vänstra ljumsken, haltar mig fram. Sen nere i äggstocke trakten är det molande till och från. Känns mer om jag hukar i hop mig och när jag går på toan... Vilket svammel det blev men frågan är om det är "typ" vanlig mensvärk??

• Petto 83

Tack för alla positiva kommentarer... Efter en natt med lite sömn tog jag mig i kragen och gjorde ett test i morse. Och visst var det ett + om en svagt men ett + var det. Trodde det var ett spök så jag skickade till syrran och hon ringde upp och gratta... Kan inte fatta att det ska vara våran tur igen, att vi ska få ett syskon till vår underbara son. Är lite i de blå och snurrar nu :D

• Petto 83

Lägger upp en bild.
    Sm sagt så var det svagt så nu ska man gruva över det i stället 

• Petto 83

Tack alla, ni är så fina :)

Kan inte fatta det riktigt, känns så overkligt. Hmm hur ska man kunna vänta några dagar för att se om det blir starkare? Har en vecka drygt kvar till TD, kommer bli en dyr vecka haha

• Petto 83

Ha ha nyfiken som jag är så gjorde jag ett digitalt test också och där stod det Gravid 1-2 :D fy farao vad lycklig jag är

Svar på tråden IVF Umeå