• Petto 83

IVF Umeå

supernova99 skrev 2014-07-02 16:24:37 följande:

Hej! Ville bara titta in och säga att vi har nu gjort UL i v32+0 och moderkakan är inte längre föreliggande. Har inte blött sedan v23. Tack för det, så skönt :) hur går det för dig thildra? Och er andra? Är inne här i bland och hoppas på massor av positiva resultat.

Gud så bra :) men nu är det inte så länge kvar. Hoppas ni får en fin sommar
  • Petto 83
    Micro skrev 2014-07-29 09:43:55 följande:

Plussade igår:) var till vc o mätte hcg igår o ska dit imorgon igen, får nog inte svar förrän nästa vecka. Känner mig mest nervös just nu.

Men så kul, stort grattis till pluset :)
  • Petto 83
    Thildra skrev 2014-08-11 14:01:35 följande:

Gjorde NUPP-test idag och fick världens största överraskning. Vi väntar tvillingar?!! :-O

Det har ingen sett tidigare på vul:en som gjorts, så vi var helt oförberedda. Tar en stund att smälta det... Men det är ju lite spännande och roligt!

Men shit, dubbel lycka :) Stort grattis men förstår att det behöver smältas en del
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2014-08-31 20:33:13 följande:

Hej! Ville bara kika in och gratulera er som fått plus!! Och heja på er som kämpar vidare. 27/8 föddes våran dotter, allt har gått bra. Vi är numera två barns familj tack vara kliniken :)

Men så kul, stort grattis till er :)Skönt att ni mår bra
  • Petto 83
    Pommac skrev 2014-09-01 12:37:43 följande:
    Ingen som vet?
    Har inte kollat men det brukar stå priser på deras hemsida i fall du inte kollat där :)
  • Petto 83
    Pommac skrev 2014-09-11 09:02:46 följande:

Måste bara säga att vi gillar Umeå ivf klinik! Så trevliga och vi blev väldigt bra bemött! Vi jämför då med Örnsköldsviks kvinnoklinik där de bara är sura! Sura i telefon och sura när man är där. Man undrar ju varför de jobbar där.

Håller med dig. Det är verkligen helt underbara. Märks att dom trivs på jobbet och valt rätt karriär :) Fick du reda på priset?
  • Petto 83
    Pommac skrev 2014-09-11 12:58:34 följande:
    Nej. Han tyckte inte att det var lönt. Helt plötsligt är min mans spermier 83% rörliga (förr 12-20%). Så nu har vi goda chanser både med och utan ivf. Men har vi inte blivit gravida på två månader nu så ska vi göra ivf. Min man dricker mindre öl och har gått ner i vikt.
    Okey, men så bra att det ökat. Håller tummarna för er då :)
  • Petto 83
    Chreool skrev 2014-09-30 09:15:33 följande:

Hej :) hoppar in här då detta verkar vara enda tråden för Umeå som är aktiv.

Jag har nyss, eller ja, kanske snart en månad sen fått brevet från Umeå att vår remiss är hos dem och vi kmr bli kallade inom 3 månader. Då undrar jag, hur länge tog det för er innan ni fick komma? Och hur ser händelseförloppet ut? Bor väldigt långt från Umeå och då tänkte jag hur dem lägger upp allt?

Hej!

Vi fick tid ganska precis på 3 månaders dagen. Då gjordes lite undersökningar och sen bestämdes behandlingsplanen för oss. Vi fick börja med nässprej några veckor för nedreglering sen sprutor i 10 dagar tro och äggplock. Så när man väl sätter i gång går det fort :)
  • Petto 83
    santa86 skrev 2014-10-09 22:25:07 följande:

Nu har jag och min sambo kommit fram till hotellet, jag är så nervös så jag mår illa.. Äp imorgon.. Men de ska nog gå bra :) hoppas jag..

Sänder extra styrke kramar till dig trex2013

Förstår det, men det kommer gå bra ska du se. Brukade tänkta på det som kommer sen, återföringen och förhoppningsvis ett fint + på stickan Lycka till
  • Petto 83
    Gozzan skrev 2014-10-17 01:06:10 följande:

Bekräftat missfall idag. Så nu blir det att bryta ihop innan det är dags för nya tag

Men fy så trist Styrke kramar till er
  • Petto 83

Det ser onekligen positivt ut för er :) Stort grattis.

Jag är inte så förtjust i de testen, då dom verkar visa så olika. Gillar CB veckoindikator, blir så tydligt med det :) Men spännande att ni fick 2 tillbaka, tror du båda har fäst?

• Petto 83

Dessa flytningar. Har haft så och blödningar vid båda graviditeterna... Känns ju som att det räcker med orosmoment med tanke på resan vi alla har gjort för att komma till våra plus. Blir spännande då vid vul om det är 1 el 2 :) Vilket lyx med 2 blir ju lite som 2 till priset för en hihi

• Petto 83
    santa86 skrev 2014-10-31 15:52:33 följande:

Nu är de över för min del :( jag blöder med klumpar.. Har jätte mensvärk och jätte ont i ryggslutet.. :( så de var de de, jag som verkligen trodde på denna gång :(

Men fy så trist. Men det måste inte va slut på lyckan vet några som blött mycket och ändå gått hela vägen. Håller tummarna för er!!
  • Petto 83

Jag tror att utifrån vad man har för "problem" el vad man ska kalla det avgör vilken typ man får. Jag gjorde 2 omgångar med Puregon och fick 29 och 21 ägg. Första fick jag tillbaka ett 2-dagars och resten odlades vidare men inget till frys. Andra fick jag tillbaka 2 2-dagars och 3 frös ner samma dag och plus denna gång. Tredje omgången fick vi menphur ( osäker på stavning ) 8 st ägg återförde en 3-dagars och en blasto till frysen och ett plus.

Jag har varit lätt stimulerad så trotts låg dos fått många ägg men hyfsad kvalité. Menphur ger färre ägg med bättre kvalité så därför bytte vi :) Vet inte om det gjorde er klokare men tänkte dela med mig av våran resa. Håller tummarna för er och att ni alla får det efterlängtade plusset snart.

• Petto 83
    Jko skrev 2014-11-01 22:45:54 följande:

Hoppar in här!
    Är nu inne på vårt 2:a IVF försök i Umeå.

Vår första IVF Använde oss då av Gonal F fick ut 16ägg, 7 befruktade fick tillbaka 1, 4celligt embryo och resterande klarades inte att odla vidare till frys. Det blev MINUS. Mensen kom på ruvardag 11.

Men nu med andra så bytte vi till Menopur. Fick ut 6ägg, 3st blev befruktade. Jag fick tillbaka 1, 8celligt embryo och odlade vidare resterande och har nu 1 blastocyst i frysen. Idag är jag på ruvardag 16. Och PLUSSADE på ruvardag 13 :D

Har TD 3/11 tänkte göra ett till test då och meddela kliniken.
    Känns hur overkligt som helst! Tror inte jag riktigt har fattat än, eller tror inte jag VÅGAR tro något än. Just för att det är så riskabelt de första veckorna.

Det här är första gången jag plussat nånsin, så det känns iaf som vi nått en milstolpe iaf. Nu får man bara hoppas på att det lilla "fröet" vill stanna några månader till :))) Gravid

Stort grattis till er :)
  • Petto 83

Det var inte så jag menade utan att efter eran historia så anser läkaren att det ni fått utskrivet bör passa er bäst.

Men sen så måste man testa också för att se hur kroppen reagerar. Vi fick börja med det långa protokollet och då blev jag väldigt överstimulerad så efter det blev det andra planer och mer prover och vul. Men du ska se att det kommer gå bra för er :)

• Petto 83

Pommac1: när våran son på ca 16 mån "blev till" gjorde vi äggplock på en fredag och återföring måndag. Fick då veta att 3-dagars embryon gett bra resultat. Det lustiga i kråksången är att jag var på väg att avboka den tiden pga magsjuka. Jag hade inte spytt men magen var kass och mådde ruskigt dåligt, körde till kliniken med en påse i knät. Gjorde återföring på läkarens inrådan och 20 min efter jag kommit hem började jag kräkas men det blev en liten gosse ändå :) men förstår din oro. Känner du dig osäker så skulle jag stannat hemma för man vill ju verkligen inte missa återföringen. Lycka till i alla fall :)

• Petto 83

Tror man kan göra återföringar på lördagar men är inte 100 säker. Lycka till :)

Svar på tråden IVF Umeå