• Petto 83

IVF Umeå

Nektar skrev 2012-12-03 17:51:03 följande:
    Har du fått något besked ännu? Jag förstår at du inte kunde hålla tårarna borta när det kom ett så oväntat besked att dem har strulat! Jag grät nog en skvätt jag med bara av att veta att det kanske kan bli att vi måste avbryta...Hur känns magen rent fysiskt?

Det verkar som om att mitt östradiolvärde var inom ramarna fortfarande, trots att det var högt, så jag får fortsätta med min låga 50-dos Puregon ikväll och imorgon. Nytt vul på onsdag. Då kommer väl domen antar jag om dem har växt nog till äp på fredag. Vore fruktansvärt jobbigt att ta ut 40-50 äggblåsor utan att få sätta något tillbaka! Framför allt börjar det vara riktigt besvärligt i magen, öm och snart stor som en boll!

Grattis EEJ till ruvarstatus! Låter som att ni har goda chanser tycker jag, hoppas verkligen det tar sig! När blir testdag?  

Tårarna bara spruta under hela samtalet.

Östradiol el va de heter var skyhögt så att fortsätta fanns inte på världskartan. Det andra proverna var hyfsade om lite låga.

Känns förjävligt just nu. Då det beror på dom. Men men lite extra gos med lilleman så känns det bättre.

Håller tummarna att det går bra för er.

Har väldigt ont i äggstockarna, kan knappt kissa. Då jag går stöter det å gör ont sen är jag väldigt törstig och svullen om magen tror att jag ökat i vikt också. Ska fortsätta med orgalutran i 5 dagar, skulle få komma på återbesök och hon skulle även rinha upp i övermorgon.
  • Petto 83

Jag kommer inte att göra något äp. För om jag tar ägglossnings sprutan kommer jag åka in direkt för det kommer trigga igång övers. ännu mer. Orgalutran tar jag för att det ska tydligen stoppa upp ös.

Vi skulle få en infrysning gratis om vi gjorde ett nytt försök.

• Petto 83
    EEJ skrev 2012-12-03 20:19:01 följande:
    Men, lossnar dom inte ändå, förr eller senare? Eller blir de tillbakabildade?

Hur som så är det sjukt tråkigt! Men ändå bra att de inte släpper så många äggblåsor då överstimuleringen måste bli fruktansvärd. Jag har blivit plockad på 30 fullstora blåsor och det var inte att leka med kan jag lova!

Hur känns det att ni får en gratis FET?

Vet inte om dom lossar el försvinner.

Blev rätt ös på första ivfen och hade då 30 ägg.

Vi får bara infrysningen gratis men vi har inte betalt detta försök än så jag vet inte, kanske är det bra. Vad tycker ni??
  • Petto 83
    Kvinna32 skrev 2012-12-03 21:10:55 följande:
    Är försöket landstingsförsök petto 83?

Nä, vi betalar detta el ja vi skulle ha gjort det men nu blev det inget.
  • Petto 83

Tack så otroligt för ert stöd.

Gjorde gårdagen lite lättare.

Håller tummarna för er alla.

Kram på er

• Petto 83
    EEJ skrev 2012-12-04 16:53:29 följande:
    Hur tjocks slemhinna har ni haft under era försök? Vad är för litet och finns det något som är för tjockt?

När jag gjorde Fet innan detta försök så gjorde jag ett vul och hade 8 mm då sa Solensten att det var det minsta tillåtna för återföring men om det bara gäller Fet vet jag inte.
  • Petto 83

Har lämnat nya prover med bra service. Hade en remiss men Jenny ville ta fler så hon kom ner till lab med till remiss. Fick även utskrivet massa nya preparat för att häva ös. Ska nu ta nässpray, innohep, orgalutran och nå måilla piller. Sen blir det kontroll på fredag.

Lyfte även att vi kände att ett gratis Fet känns mer aktuelit som kompensation i stället för en gratis infrysning. Hon höll me med tydligen är det Solensten som bestämmer.

m
  • Petto 83

Mår inte bättre men inte så mycket sämre än i går. Ökade lite mer än 1 kg från igår till idag.

Magen är rätt svullen och ganska mycket tryck upp mot mellangärdet vilket gör mig lätt andfådd. Är sjukt trött får se om min man stannar hemma i morgonkväll då jag typ grina av trötthet i dag...

Men 11:59 6/12 föddes våran son så dagen kommer bara vara hans. Vårt underbara älskade barn <3

• Petto 83

Nektar: tänkte på det du skrev om utgick i från att du inte hade nån vätska. Kollade dom inte det under vul-et? Men vad är det för fel på lab. Har aldrig vart med om så mycket strul.

Håller tummarna att du får ett par ordentligt mogna ägg och att ett av dom sedan visar sig vara ert guldägg.

• Petto 83
    3villbli4 skrev 2012-12-06 21:23:22 följande:
    drömmer om ett barn: Jag har ju haft jätte ont och varit svullen hela veckan, bara kunnat vara uppe korta stunder. Nämnde det när de ringde. Dock hoppas jag verkligen inte att det är så, skulle bli jätte ledsen om vi inte fick sätta tillbaka något, särskilt nu när vi dessutom stannat här hela veckan. Fick ju utskrivet något av hemläkaren i fall det skulle bli ös för säkerhetsskull men de på kliniken tyckte inte jag behövde ta det.

Usch låter inte bra. Håller tummarNa att du inte blivit ös. Men hur har du det med andningen? Tycker det har märkts ganska fort, att man lätt blir andfådd av minsta lilla och att man får en känsla av förstoppning. Ungefär som en gasbubbla i mellangärdet. Skumma liknelser men hoppas du förstår
Svar på tråden IVF Umeå