• Petto 83

IVF Umeå

Tack Nektar!

Av ren nyfikenhet, vad fick dig att tro att vi skulle lyckas snabbt?? Var sj inställd på minst 2 försök. Men tror att pausen vi gjorde efter ÖS vad bra både mentalt och kroppsligt. Jag fick vara mig själv och bara jag. Ingen värphöna, ingen hormonstin bitch, ingen press på att lyckas få embryot att fästa trotts att det är omöjligt att kunna påverka det utifrån :) bara vara helt enkelt. När jag vart gravid med våran sin trodde jag inte att det gått vägen, kände ingenting. Så nu trodde jag kroppen hamnat i nått skumt läge efter magsjukan.

Håller tummarna och tårna och hårtussarna att alla ni andra fina människor får erat välförtjänta plus snart. Måtte 2013 bli ett babyboom år på IFV Umeå :) trevlig helg <3

• Petto 83

Longingforachild: visst är det frustrerande. Har sj låg temp, typ 36-36.3 så när jag har 37-37.5 är jag dålig. Hoppas verkligen att det har med din menscykel att göra så det inte är nått som ligger och spökar... Hoppas du känner dig bättre till helgen och kan få vila upp dig

• Petto 83

Hmm skumt. Har inte fått nått brev från kliniken om hur det gått för det återstående embryorna men i dag fick vi en räkning. Skulle ju vara kul och veta vad man betalar för kan jag tycka

• Petto 83

Ja, en räkning på infrysningen. Kostar 4000 men kunde ringa ett nr på räkningen och det var till kliniken. Hon kunde inte kolla hur många som blivit fryst men vi behövde inte betala innan vi fått veta hur många det blev. Har Aldrig förut fått blastocyst så det här var en bra omgång för vår del, både blasto och graviditet :)

• Petto 83

Tycker att man ibland måste fråga om allt och ifrågasätta för verkligen få veta hur saker och ting ligger till. Känns som att dom ibland bara kör på i ett "standard" program. Men här i forumet kan man få mycket svar, hjälp, stöttning och självklart skriva av sig när det känns jobbigt och tungt. Hoppas ruvartiden går bra

Tinzu skrev 2013-03-01 20:33:35 följande:
    det har du rätt i iochförsig, men någon som varit lika oinformerad? jag måste nog starta en egen tråd om det och se ifall någon känner igen sig i situationen

• Petto 83

Tinzu: men gud så dumt. Förlåt, måste ha snurrat ihop det helt i all trötthet. Ber så hemskt mycket om ursäkt

• Petto 83

Ser också 56000 för ett 3-pack

EEJ skrev 2013-03-03 13:16:42 följande:
    Daduck: var läser du 56.000 Så lite har det inte kostat det senaste året iaf. Innan höjningen kostade det 58.000:-. Tror inte det spelar någon roll vilket landsting man tillhör, går man privat så går man ju inte längre i landstingets regi.

• Petto 83

Hej! Skulle nog också satsa på Fet i första hand då ni har så många blastisar i frysen :) Håller tummarna för er när ni väl kör igång. Testade i dag och det blev ett betydligt starkare + sen är illamåendet kvar men än så länge kräks jag inte i alla fall.

Nektar skrev 2013-03-04 16:40:54 följande:
    Jennyz: Ok, tack för infon! Som sagt, det lutar nog åt att använda våra frysta blastisar ändå. Iaf ett försök innan sommaren sedan kanske vi överväger annat. Men det ska bli intressant att höra hur kliniken tänker!

Daduck: Jag hade testdag 21 dagar efter ÄP vid ET och 14 dagar efter FET. Räknar man dagar efter ÄP även i samband med FET blev det motsvarande 19 dagar. Vet ej anledningen till att det skiljer sig.

Emilotta: Gulligt namn! :)

Petto83:  Testat något mer eller håller du dig till testdagen?  

• Petto 83

Jag har fått en hugg/slit känsla i magen 3 dagar efter ET och ca 5-6 dagar efter ET denna gång kom mensliknande känsla i mage och även bak i svanken. Håller tummarna för er

daduck skrev 2013-03-11 17:17:10 följande:
    Drömmer: när fick du din "mensvärk"? Försöker se min som nåt positivt. Går inte så superbra just nu. :S

• Petto 83

Plussade 28/2 och riktiga TD var 8/3 :)

daduck skrev 2013-03-11 19:58:44 följande:
    Äralltupptaget: grattis!! Så himla skönt! Man går igenom alla frågor man svarat på och skockat in. Typ hälsodeklarationen. Sen pratar man om behandlingen, hur det går till, eventuellt en gyn-undersökning och så får man genomgång på sprutorna. Typ. ^^

Petto83: alltså när du plussat?

Svar på tråden IVF Umeå