• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

usch vilken tung dag, tog sista testet och det var nu helt negativt, så jag fick telefontid nästa vecka på fredag för planering av FET

• Helvetiaaa

rd 14, tjuvtestade och fick -... Känns bajs:(

• annalotta

Läst om många som plussat på rd6 med blastocyst, så jag tjuvtestade igår och det var ett svagt men synligt plus!! Tog ett till på kvällen och fortf plus! Vi höll på sprängas av lycka efter 3 1/2 års försök!
    Men när jag testar idag helt blank plus en jävulsk mensvärk!! Nån som varit med om ngt sånt förr???

• turtle01

Tinzu och helvetiaa: jag lider med er och förstår känslan precis... Har nyss testat igen, officiell td idag. Visade negativt här med.... Tröstkram till oss...

• turtle01

Annalotta, verkligen tråkigt att höra. Det kanske var ovitrellen som var kvar? Kram

• annalotta

Jo, det måste ju varit Ovitrellen som var kvar..testade på rd3 bara för att se om den var kvar, men då var det minus. Men det finns väl ingen annan förklaring?
    Ångrar jag testade, hade inte velat se det där plusset utan hellre ett vanligt misslyckat försök

• Helvetiaaa
    turtle01 skrev 2012-06-20 08:47:41 följande:
    Tinzu och helvetiaa: jag lider med er och förstår känslan precis... Har nyss testat igen, officiell td idag. Visade negativt här med.... Tröstkram till oss...

Jätte kram på oss!!.. Jag var ju såååååå säker på ett +... "riktiga" td är den 24e så vi ska testa igen men känns rätt säkert att man får en skit"käftsmäll" till av ett argt - som stirrar på en:( Har ringt kliniken precis, blev inga frysisar för oss heller så vet inte vad som händer nu?
  • pinglan2012

Ja, inte kommer jag med gladare nyheter heller... har fått missfall Gråter

Känns som jävla skit! Och det är ingen tvekan heller för jag blöder störtmycket. Det lilla livet skulle just (hade kanske t.om) slå sina första hjärtslag.... vad deppad jag blir Rynkar på näsan

Kommer nog inte att skriva så mkt mer här, det känns jobbigt att hänga här nu. Men jag vill tacka för allt stöd jag har fått. Jag önskar er all lycka!