• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

Åh vad häftigt A79 att känna massa sparkar!! I vilken vecka var du när du kände för första gången i magen och i vilken vecka kunde du eller din sambo känna utanpå? 
    ja tänkt att  halva tiden gått, helt galet vad fort det går!!

• A79
    Emilotta skrev 2012-08-02 21:59:46 följande:
    Åh vad häftigt A79 att känna massa sparkar!! I vilken vecka var du när du kände för första gången i magen och i vilken vecka kunde du eller din sambo känna utanpå? 
    ja tänkt att  halva tiden gått, helt galet vad fort det går!!
    Började känna vecka 18 & denna vecka började jag & sambon känna utanpå Flört
    Fast det är ju olika från persson till persson.. min vän började känna sparkar redan vecka 15!
    & en annan kännde inget förrän vecka 22!!
    Beror mycket på hur barnet ligger oxå Glad
    Minns inte när jag började känna med första barnet (10år sedan) bara att närmare slutet gjorde det ont när man fick sparkar i revbenen !
    Det är iaf supermysigt just nuDrömmer
  • EbbaGrön

Tack för era svar.
    Började spraya på dag 21 i cykeln jag också och har ju sprayat 10dagar och hoppas på en blödning innan onsdag för enligt planering ska jag in och lämna blodprov på torsdag, dvs om blödningen kommit.

Är det som en vanlig mensblödning eller är den mindre? Får man mensvärk som en vanlig mens? Isf är nog min blödning långt bort för jag känner ingenting i kroppen.  

• Mustikka
    EbbaGrön skrev 2012-08-03 13:00:14 följande:
    Tack för era svar.
    Började spraya på dag 21 i cykeln jag också och har ju sprayat 10dagar och hoppas på en blödning innan onsdag för enligt planering ska jag in och lämna blodprov på torsdag, dvs om blödningen kommit.

Är det som en vanlig mensblödning eller är den mindre? Får man mensvärk som en vanlig mens? Isf är nog min blödning långt bort för jag känner ingenting i kroppen.  
    Jag kände inte heller något i kroppen innan min blödning kom. För mig var det inte som en vanlig blödning.
    Den kom plötsligt och jag fick en hemsk mensvärk, var till och med tvungen att sjukskriva mig.
    Sen blödde jag fler dagar, mensen som kom och gick. Blödde fortfarande när jag började spruta, men det gjorde inget.

Du behöver nog inte oroa dig, den kommer nog ska du seGlad
  • sommarbarn88
    ebbagrön: jag fick ingen mens alls under sprayandet. endast lite bruna flytningar. verkar vara väldigt olika det där.
  • inväntande

Jag har alltid trott att dom har hemma på kliniken en del för att kunna bistå patienterna vid behov. Vi har alltid lämnat våra där som är oöppnade även sprutor för dom kan dom ju ha när dom visar klienter.

• drömmer om ett barn

Imorgon är sista dagen kliniken har semesterstängt. Tänk vad många som väntar på att dom ska öppna igen!

Mensen kom i fredags så det borde betyda att jag börjar spraya den 23:e. Gissar att det blir långa metoden även denna gång.

Hoppas ni har haft en bra sommar allihopa! Solig  

• Emilotta

drömmer om ett barn: vad skönt att du och alla andra snart kan komma igång igen! kommer hålla alla tummar och tår att det går bra denna gång. {#emotions_dlg.flower}

vill också påminna att ni som är nya och inte lagt till er i listan kan göra det, då är det lite lättare att hålla koll på allaGlad kopierar in den senaste i nästa inlägg så kan ni bara ta och kopiera den.

• Norris

Denna månaden var min mens senare än den brukar vara. 15 dagar snare än genomsnittscykeln. Dum man är så hoppas man ju att det ska bli plus på stickan. Sen kom menshelvetet! Usch!!

Jaja nu är det bara 8 dagar tills mitt första besök i Umeå.
    När brukar man köra igång med behandlingen? Och hur långt efter man börjar behandlingen gör man äggplocket??
    Jag börjar bli smått nervös nu... eller... det har jag nog varit hela tiden! heheh

• Emilotta
    Väntrummet 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)

Sprayar 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET 

Ruvar

Gravida  
    * A79
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)