• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön

Ska in på första ultraljudet imorgon efter sprutstarten, har nu sprutat sen den 10aug. 
    Så hoppas jag fått fina & många ägg så det blir äggplock till veckan !!

Är sååå nervös inför morgondagen !! Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut !!  

• EbbaGrön
    Väntrummet 
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    drömmer om ett barn, 3:e IVF 
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug) 
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8) 
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug) 
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 

Sprayar 
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)
    * EbbaGrön (from 10/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar 

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)  
  • mammaidamaria

Hej allihopa!

Kan läsa om att endel har fått ett efterlängtat plus, så härligt, stort grattis till er!

Som flera av er nämner så är det svårt att få en telefontid efter sommaruppehållet även om man ringer prick 7.30 men jag fick tipset att om man ej får en telefontid och måste ha itag dom om man är mitt uppe i en behandling så kan man ringa växeln (västerbottens landsting) och lämna ett meddeland.

Imorgon börjar jag med första sprutan (korta behandlingen), känns spännande och lite "skrämmande" eftersom det är vårat första IVF försök.

Lycka till allihopa!

• LindaM

Då var man ruvare då:) var upp i går och fick tillbaka en vad dom sa toppenfin blastcyst som dessutom börjat växa till sig och nu såg ut som en barbapappa, det var tydligen ett gott tecken. Nu har vi 3 långa veckor framför oss innan vi får svaret om hur det gått..
    Sitter med telefonen och kan inte lägga till mig i listan, kanske någon annan vill vara snäll att göra det? Har testdag 5/9.

• Freja150
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8) 

* Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)
    * EbbaGrön (from 10/8, 1:a IVF)
    * mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar 

* Linda M testdag 5/9  

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf) 
  • drömmer om ett barn

Pratade med dr Jenny igår och jag får börja med nässpray på torsdag nästa vecka så behövde inte vänta tills nästa cykel. Vilken lättnad, nu kanske vi hinner med två behandlingar det här året om vi har tur! Glad Ska höja Puregondosen till 150E så förhoppningsvis blir det lite fler ägg denna gång.

Frågade om korta metoden och den kan man få av flera olika orsaker: om man får ut väldigt många ägg, vid risk för överstimulering, om man mår dåligt av medicinen, för att planera in äggplock då det är ont om tid (t ex innan sommarstängning).

fiffa: Grattis till graviditeten, vad härligt att ni lyckades på första försöket! {#emotions_dlg.flower} Spännande med VUL nästa vecka!

Chan2: Det var hårda bud! Skrattande Du är inte spruträdd då? Tycker absolut att han ska vara med och assistera vid injektionerna, kanske kan hjälpa dig att ladda sprutan iallafall.

EbbaGrön: Hur gick det på ditt VUL idag? Hoppas det gick bra och att dom hittade många fina äggblåsor! Solig

mammaidamaria: Tusen tack för ditt tips att ringa växeln och lämna meddelande om man inte får tag på kliniken, hade ingen aning om att man kunde göra det. Jättebra att veta! Glad

Vad spännande att ni börjar med eran behandling idag. Du får uppdatera oss hur det gick med första sprutan.. lycka till!

LindaM: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt att höra att blaston är av toppkvalitét, bättre förutsättningar än så kan man inte få! Håller tummarna allt jag kan för att ni får ett plus den 5 september.

• Emilotta
    LindaM: Härligt att vara ruvare, håller tummarna jag med att allt går bra!

Drömmer om ett barn: åh vad skönt att ni får komma igång snart!! väntan är ju nästan det jobbigaste med hela denna process tycker jag.
  • EbbaGrön

Gick bra idag, ca 15 ägg och det största var 17mm. 
    Blir äggplock på onsdag, mycket spännande och känner mig himla nervös ! 

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-17 16:58:16 följande:
    Gick bra idag, ca 15 ägg och det största var 17mm. 
    Blir äggplock på onsdag, mycket spännande och känner mig himla nervös ! 
    Wow!! 15st var inte illa! Glad
    Det kommer gå bra på ägplocket :) Man blir verkligen omhändertagen därFlört