Siri2012: Så du har redan fått känningar.. när ska du ta blodprov? Jag brukar i princip aldrig ha några känningar vid ÄL och hade inte det under behandlingstiden heller. Är nog väldigt olika det där, men förståeligt att vissa känner av det mycket då det är mångdubbelt fler äggblåsor i kroppen än normalt!
Vad är det för en andra spruta den 5:e dagen du och "mammaidamaria" ska ta? Har inte behövt göra det själv så gissar att det har med den korta behandlingen att göra? Äsch då, inte är du en fegis. Själv vågade jag inte ta den förrän den 8:e dagen och det var för att jag blev TVUNGEN när det nalkades helgjobb!
Vi gjorde vårat första försök i påskas och sen en FET för två månader sedan. Börjar med nässpray på torsdag, det blir den långa metoden även denna gång. Utredningen visade att min man har något slöa simmare (dock ingenting som ska vara ett hinder för att skaffa barn på naturlig väg enligt läkaren) och på mig har dom väl egentligen inte kollat så mycket mer än att jag har ägglossning. Trodde det skulle bli en äggledarspolning men då vi försökt så pass länge tyckte dom att det var onödigt eftersom det ändå skulle resultera i IVF oavsett resultat.
Tinzu: Vad tråkigt att förra månadens plus inte ville stanna..

Det är psykiskt jobbigt att gå igenom dessa behandlingar och särskilt om man som dig äntligen lyckats bli gravid men sedan får missfall. Är helt säker på att personalen har full förståelse över de nattsvarta upplevelserna deras patienter går igenom. Dom får både uppleva djup sorg och enorm glädje i sitt dagliga arbete, kan inte vara helt lätt men dom gör allt för att hjälpa en och förstår vad vi går igenom.
Chan2: Vad blev resultatet av dagens blodprov? VUL är både spännande och nervöst!

Dom kollar antalet äggblåsor och mäter hur stora dessa är. Är dom väldigt små får man högre sprutdos.
Efter äggplocket var jag orolig för att äggen inte skulle bli befruktade. Efter instättningen är mensen det absolut största orosmomentet. Det gäller att försöka koppla bort oron men det är inte det enklaste, är svårt att hålla tankarna på annat än det lilla embryot man bär på..
Enya: Toppen att allt såg bättre ut idag!

Har kliniken hört av sig? Nu är det nära, så himla spännande!
sommarbarn88: Bra att du äntligen fått ta ditt blodprov! Jobbigt att gå och vänta och vänta.. skönt för er sen när ni får provsvaret och kan gå vidare.