• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Ruvardag 8 är här.... känner ömsom hopp, ömsom negativa tankar. Ena stunden känns det möjligt att det även kan bli plus för mig, och andra stunden kan man inte låta bli att tänka att också jag kommer behöva flertalet försök innan det blir min tur. 

Dessutom stressigt på jobbet igår, -så jag har tröstat mig med lite chips och några rutor choklad!  

• inväntande
    "inväntande: Grattis än en gång till ditt Plus! Glad Vad härligt, måste vara en fantastisk känsla! Detta ger mig större hopp om att det kan lyckas även med en frysis. Har du några gravsymptom? "

Har ju aldrig varit gravid men ja om nojjer och nervositet inför toa besök ingår i grav symptom så ja då har jag sådanna Skrattande!

Det jag har som jag harförstått ät tämligen vanligt är "mensaktiga värkar" då jag är härdad och har haft enorma mega mensvärkar hela mitt liv så är detta en "fis i rymden" men visst jag blir lätt nervös.

Har sagt att inget test förens måndag nu (fast jag fuska igår.. det var jätte fint plus). Jag tror att nervositeten går aldrig över först inför graviditeten och sen hela livet ut om banet/nen.

Hoppas vi allihopa att detta går bra för alla!         
  • Emilotta

drömmer om ett ban: jo det går bra med ruvandet tror jag=) som andra har ajg ömma bröst och bröstvårtor, ibland känner jag lite i magen, stick, småhugg och lite molvärk. men bara lite och bara ibland. illa mående är jag också men det tror jag bara är lutinus för det har blivit bättre. på lördag är det en vecka sedan insättning och jag kommer verkligen vilja testa men ska hålla mig så länge det går...

• Mustikka

Känns lite tidigt att skriva in mig under gravid nu, kanske väntar till TD.

Drömmer om ett barn: Tack! Det kommer ta länge att smältaGlad När jag tittar på testet (vilket jag gjort tusen gånger redan:)) Så kan jag inte fatta att det är mitt!
    Härligt att du är på g igen!

Turtle: Det är en hemsk och olidlig väntan, och man kastas verkligen mellan hopp och förtvivlan! Man får trösta sig med godsaker när man befinner sig i vår situation. Jag har ätit mängder med isglass senaste veckanSkrattande

• inväntande

Mustikka jag skriver inte in mig heller förens jag känner att jag törs Glad men det kan ju dröjja. Idag har jag ätit frukost vilket i sig är otroligt för att vara jag men men vad gör man inte för "plusset" så det ska växa.

• turtle01
    Mustikka och Inväntande; förstår att ni vill avvakta.och inte riskera att det blir ändringar på vägen så tidigt. Håller alla mina tummar för er! Sa de något särskilt till er vid ET om kvalitén på era embryon? Typ 2,3,4-celligt?

(Jag hoppas få besked med posten idag om något av mina vidareodlade ägg klarade sig till blasto.... sitter och spanar efter brevbäraren. Tortyren fortsätter! )
  • Helvetiaaa

drömmer om ett barn : Jo det känns lite bättre nu men långt ifrån 100, men de kommer väl:) Jo avsättningen gick bra, gjorde inte ont iaf. Av 5 ägg hade 4 blivit befrukta så 3 st odlas vidare men vi håller tummarna att dom inte "behövs";)

• Tinzu

vårat var också 4-celligt, så nu vill jag önska att det ger mig mer hopp

Svar på tråden IVF Umeå