• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-12 11:16:25 följande:

Precis. Vissa går ju många veckor ovetandes om ma. Jag blödde inte eller hade ont. Var det att symtomen försvann... tjatade till mig en tid.

När ska man annars få veta det? Vid rutinultraljud o typ v.18-20? :-O
  • Gweny
    M och M skrev 2014-11-12 11:18:04 följande:

När ska man annars få veta det? Vid rutinultraljud o typ v.18-20? :-O

Typ... eller om det till slut kommer igång! Vet vissa som blivit nekade koll och vissa som gått i måånga veckor i tron om att allt är bra. Jättehemskt ju!
  • Fru Karlsson

Har inte tagit något nytt gravtest sen förra veckan men mensen har inte kommit än..Bim är idag det brukar komma igång på kvällen så vi får se.Eftersom jag inte vet alls nu så hoppas jag såklart jag sådär plötsligt är gravid ändå men magkänslan säger mig att det inte är så.Denna lycka ska vi uppenbarligen inte få vara med om igen.Alla andra lyckas och jag får leva i sorg:( Kommer dessutom må skit av pergokuren som blir på dag 5. Är såå tacksam över min fina son i alla fall och senaste veckan har jag fokuserat mer på min kost vikten,lekt med sonen och varit glad och närvarande mamma.Ett digitalt har jag men vill inte se den där texten inte gravid så kommer inte mensen väntar jag nog med det hellre.

M och M: Förstår din oro men du måste försöka lugna dig och inte tänka negativt nu.Det kan nog snarare bara förvärra och kanske något går på tok för det.
    Med sonen hade jag bara lite illamående i början och sen mens men inga andra gravidsymptom alls.trodde inte heller riktigt på att jag var gravid för kände inga tecken förrän  v5 6 då illamåendet och fruktansvärda tröttheten slog till.Sluta oroa dig nu,det kommer gå bra!:)

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-12 13:05:34 följande:

Har inte tagit något nytt gravtest sen förra veckan men mensen har inte kommit än..Bim är idag det brukar komma igång på kvällen så vi får se.Eftersom jag inte vet alls nu så hoppas jag såklart jag sådär plötsligt är gravid ändå men magkänslan säger mig att det inte är så.Denna lycka ska vi uppenbarligen inte få vara med om igen.Alla andra lyckas och jag får leva i sorg:( Kommer dessutom må skit av pergokuren som blir på dag 5. Är såå tacksam över min fina son i alla fall och senaste veckan har jag fokuserat mer på min kost vikten,lekt med sonen och varit glad och närvarande mamma.Ett digitalt har jag men vill inte se den där texten inte gravid så kommer inte mensen väntar jag nog med det hellre.

M och M: Förstår din oro men du måste försöka lugna dig och inte tänka negativt nu.Det kan nog snarare bara förvärra och kanske något går på tok för det.

Med sonen hade jag bara lite illamående i början och sen mens men inga andra gravidsymptom alls.trodde inte heller riktigt på att jag var gravid för kände inga tecken förrän  v5 6 då illamåendet och fruktansvärda tröttheten slog till.Sluta oroa dig nu,det kommer gå bra!:)

Hoppas det Ska nog sluta läsa/tänka så mycket nu. Bara fokusera på det vi faktiskt vet här och nu.
  • Kingston
    M och M skrev 2014-11-12 09:34:20 följande:
    Ja jag får göra det... Tycker dock inte om att prata i telefon, gillar inte alls det, har lite av telefonfobi :-\ Och att dessutom stå på sig och kräva saker är jag ännu sämre på. Jag bara tackar och ler
    Jag känner igen mig i det där. Är likadan! Men när man väl gjort det så inser man ju att det inte va så farligt :)
  • Kingston

Är det någon som vet varför man blir ordinerad Pergo på så olika dagar i menscykeln? Jag ska ta mina tabletter ifrån dag nr.3 men vet att dom flesta ska ta dom ifrån dag nr.5...

Varför?? :)

• MoM11

Det verkar som mensen är påväg. Jag tror jag dör. Över 100000 i ivf kostnader hittills. Hur går man vidare nu. För första gången känns det som det inte blir fler barn och det skrämmer mi nåt oerhört. Vet inte om jag nånsin kan bli lycklig. Delar inte denna känsla med min man. Vet inte om jag orkar fler ivf men ser inga alternativ. Kanske utomlands men var i så fall. Får vara någonstans där de gör individanpassade behandlingar. Då måste man överväga att berätta både på jobb och för familj (ta ledigt, åka utomlands osv). Känner sådär lagom mycket för släktkalas på mannens sida ikväll. Som tur är inga bebisar.

Usch, jag som hade sån bra känsla, till och med illamående igår. Sjukligt trött. Tänkte teata imorgon. Varför kan det aldrig vara min tur.

• Liten till
    MoM11 skrev 2014-11-12 16:25:22 följande:

Det verkar som mensen är påväg. Jag tror jag dör. Över 100000 i ivf kostnader hittills. Hur går man vidare nu. För första gången känns det som det inte blir fler barn och det skrämmer mi nåt oerhört. Vet inte om jag nånsin kan bli lycklig. Delar inte denna känsla med min man. Vet inte om jag orkar fler ivf men ser inga alternativ. Kanske utomlands men var i så fall. Får vara någonstans där de gör individanpassade behandlingar. Då måste man överväga att berätta både på jobb och för familj (ta ledigt, åka utomlands osv). Känner sådär lagom mycket för släktkalas på mannens sida ikväll. Som tur är inga bebisar.

Usch, jag som hade sån bra känsla, till och med illamående igår. Sjukligt trött. Tänkte teata imorgon. Varför kan det aldrig vara min tur.

Åh fy vad jag lider med dig! Men har sett och små läst lite i någon tråd om en läkare från Grekland, Aten tror jag. Där verkar det individanpassas.
  • Kingston

Jag är verkligen ledsen! Kan nog inte ens förstå hur hopplöst allt måste kännas... Jag känner mig hopplös nu och har inte ens påbörjat ivf.

Jag vet inte vad mer jag ska säga... Vill bara skicka dig varma kramar!
  • Gweny

Fy vad tungt!! Kram.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?