• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    zod skrev 2013-04-20 11:48:00 följande:
    Hej på er! Här har man haft en hemsk natt med toalettbesök stup i kvarten då barnen smittat mig med magsjuka Kan ju säga som så att jag inte lär klaga på mitt gravidillamående efter att ha mått så här dåligt. Blir ju inte roligare av att ligga helt utslagen på soffan när solen lyser så underbart där ute heller Hoppas det är bättre med er!
    Din stackare. :(
  • MissKaos

I jämförelse med hur jag såg ut i veckan *pekar ovan*
    Ni fattar, j-a svårt att dölja..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Elsapelsa11
    zod skrev 2013-04-20 11:48:00 följande:
    Hej på er! Här har man haft en hemsk natt med toalettbesök stup i kvarten då barnen smittat mig med magsjuka Kan ju säga som så att jag inte lär klaga på mitt gravidillamående efter att ha mått så här dåligt. Blir ju inte roligare av att ligga helt utslagen på soffan när solen lyser så underbart där ute heller Hoppas det är bättre med er!
    Usch! Hoppas verkligen du blir bra snabbt!

• Plopps80

Ja jag förstår att det känns jobbigt. Men magen är extremt svullen. Hormoner och tarmarna slöar till sig. Man får ju mage direkt med andra barnet. Du är fin miss k.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-20 20:30:13 följande:
    Ja jag förstår att det känns jobbigt. Men magen är extremt svullen. Hormoner och tarmarna slöar till sig. Man får ju mage direkt med andra barnet. Du är fin miss k.
    Hur kommer det sig egentligen? Är livmodern större från början eller växer den snabbare bara? Varför då i så fall? :)

• Inelg

Repan vad jag förstått så har kroppen ett minne och vet hur och vart den ska flytta på alla organ och tarmar när man blir gravid. Så så fort man blir gravid flyttar allt sig upp för att göra plats för livmodern och därav ser man gravid ut snabbare. Vet ej om det är så att livmodern också växer snabbare?

• Repan
    Inelg skrev 2013-04-20 20:36:09 följande:
    Repan vad jag förstått så har kroppen ett minne och vet hur och vart den ska flytta på alla organ och tarmar när man blir gravid. Så så fort man blir gravid flyttar allt sig upp för att göra plats för livmodern och därav ser man gravid ut snabbare. Vet ej om det är så att livmodern också växer snabbare?
    spännande! 
    Letar efter bra fosterutvecklingsguider på nätet och försöker lära mig så mkt som möjligt, tycker kroppen är otroligt fascinerande i graviditeten!
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-04-20 20:30:13 följande:
    Tack Börjar redan känna det som om jag vaggar runt!
    Inelg skrev 2013-04-20 20:36:09 följande:
    Jag undrar om mitt mf cykeln innan denna grav gör sitt med? Att det redan var påbörjat sas med flytt av prylar i buken. Inte konstigt man mår skumt när allt ska stuvas om därinne.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Smulan91

Är det någon som käkar vitaminer här? Det får man väl?
    Jag käkar Mitt val kvinna från Apoteket och omega 3. Ingen fara väl?

Käkar även levaxin, någon annan som gör det?

• MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-04-20 21:06:23 följande:
    Är det någon som käkar vitaminer här? Det får man väl?
    Jag käkar Mitt val kvinna från Apoteket och omega 3. Ingen fara väl?

Käkar även levaxin, någon annan som gör det?

OMega3, vanliga ska du ABSOLUT INTE TA! Det innehåller höga halter A. Du ska äta MUM omega om du vill ta omega tillskott. A i den mängden kan skada fostert.

Mitt val Kvinna är bra.
Svar på tråden December bebis 2013