• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

En kollega till mig.. jennes son åt massa välling och blev förgiftad av tungmetall. Det har ansamlats i hans kropp med risk för allvarliga neurologiska konsekvenser. Så fort elsa vänjer sig vid gluten försäker jag få över på vanlig havregröt på havregryn istället

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

I kylen alt fryser större förp. Men sen kan man ju basera på det man själv äter ganska ofta

Crissie skrev 2014-04-22 12:03:13 följande:
    Tack för gröt tips! Funderar på att prova göra lite barnmat själv snart. Bra tips miss Kaos med istärningsfack för smakisar men när man sen ska göra större portioner, hur förvarar man bäst då?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag ger den och drar i banan själv. Hoppas den är ok..

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-22 20:16:17 följande:
    Usch mår dåligt av allt som står :S banangröten åker ut direkt. Tänkte ta nestle milda havregröt

istället, eller är den dålig oxå tro?

• MissKaos

Jag ger den och drar i banan själv. Hoppas den är ok..

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-22 20:16:17 följande:
    Usch mår dåligt av allt som står :S banangröten åker ut direkt. Tänkte ta nestle milda havregröt

istället, eller är den dålig oxå tro?

• corky

Tack för att ni informerar! Vill ju självklart det bästa åt mitt barn, och tror i mitt stilla sinne att när jag går och köper en känd produkt på en välkänd matvarubutik att det ska vara bra mat! Hur ska man veta sånt här? Ska man vara kritisk till allt? Jag blir så matt, och känner mig så opåläst och okunnig.