• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Tack för alla gulliga kommentarer. Ligger inlagd på sjukhus med ett skov i min kroniska sjukdom Morbus Crohn. Det är en autoimmun sjukdom som ger svåra ledsmärtor och djupa blödande sår i tunntarmen. Sjukdomen har hos mig varit vilande sedan jag födde dottern men har nu återkommit när jag fick Ludwig. Amningshormon och barnafödande triggar sjukdomen. Blev inlagd i torsdag. Och fick bara sluta amma pang bom. Sambon var här med Ludde på kvällen och jag ammade honom en sista gång. Hade sån fruktansvärd ångest. Ludde har vägrat ersättning på flaska det senaste. Men sambon fick honom att acceptera flaskan och han har sovit hela nätterna i sin säng så det har gått bra! Det spränger och värker i brösten som i början när det rinner till hann ju aldrig ens trappa ner. Känns sorgligt för även att jag längtat efter att sluta amma så är det en sorg att det blev så här. Var hemma på påskafton över dagen på permis och kunde då njuta av mina barn. Det är tortyr att vara ifrån sin lille bebis Matsde honom med flaska och hade honom nära hela dagen. Han visade att han ville ha bröstet och sög lite förtvivlat på mitt ansikte och haka. Mkt jobbigt. Börjar återhämta mig men det är en bit kvar. Får nog komma hem idag men blir sjukskriven så mannen får vara pappaledig och hjälpa mig tills jag återhämtat mig. Har inte tagit upp näring ordentligt på ett tag och har haft ständiga magsmärtor och ledsmärtor. Har mått väldigt dåligt och det är pga amningen i samband med sjukdomen. Så nu när det är över känns det helt ok även om det är förknippat med skuld att sluta amma.

• MissKaos

..men du HAR ammat det där första viktiga. Trots att du har vetst hur amningen kan ställa till det för dig! Ludde mår bra han fixar detta galant. Tänk så bra att du hade börjat ge honom gröt etc på tjuvstart. Kram!!

Elsa tittar på allt vi äter. Hon fick smaka vispad grädde.. lite lite på fingret.. har nog aldrig sett någon njuta så av något gott förut. Idag fyller hon fyra månader. Min lillstump vad fort det går.

Plopps80 skrev 2014-04-21 04:55:18 följande:
    Tack för alla gulliga kommentarer. Ligger inlagd på sjukhus med ett skov i min kroniska sjukdom Morbus Crohn. Det är en autoimmun sjukdom som ger svåra ledsmärtor och djupa blödande sår i tunntarmen. Sjukdomen har hos mig varit vilande sedan jag födde dottern men har nu återkommit när jag fick Ludwig. Amningshormon och barnafödande triggar sjukdomen. Blev inlagd i torsdag. Och fick bara sluta amma pang bom. Sambon var här med Ludde på kvällen och jag ammade honom en sista gång. Hade sån fruktansvärd ångest. Ludde har vägrat ersättning på flaska det senaste. Men sambon fick honom att acceptera flaskan och han har sovit hela nätterna i sin säng så det har gått bra! Det spränger och värker i brösten som i början när det rinner till hann ju aldrig ens trappa ner. Känns sorgligt för även att jag längtat efter att sluta amma så är det en sorg att det blev så här. Var hemma på påskafton över dagen på permis och kunde då njuta av mina barn. Det är tortyr att vara ifrån sin lille bebis Matsde honom med flaska och hade honom nära hela dagen. Han visade att han ville ha bröstet och sög lite förtvivlat på mitt ansikte och haka. Mkt jobbigt. Börjar återhämta mig men det är en bit kvar. Får nog komma hem idag men blir sjukskriven så mannen får vara pappaledig och hjälpa mig tills jag återhämtat mig. Har inte tagit upp näring ordentligt på ett tag och har haft ständiga magsmärtor och ledsmärtor. Har mått väldigt dåligt och det är pga amningen i samband med sjukdomen. Så nu när det är över känns det helt ok även om det är förknippat med skuld att sluta amma.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-04-21 09:51:32 följande:
    ..men du HAR ammat det där första viktiga. Trots att du har vetst hur amningen kan ställa till det för dig! Ludde mår bra han fixar detta galant. Tänk så bra att du hade börjat ge honom gröt etc på tjuvstart. Kram!! Elsa tittar på allt vi äter. Hon fick smaka vispad grädde.. lite lite på fingret.. har nog aldrig sett någon njuta så av något gott förut. Idag fyller hon fyra månader. Min lillstump vad fort det går.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja jag har ammat trots att jag hela tiden mått oerhört dåligt av det fysiskt. Men nu älskar han ersättning och sover hela nätterna mellan 20-04/05 i sin säng utan att äta så inget ont som inte för nåt gott med sig Ja tiden går fort. Ludde blir 5 mån på ons. Jösses! Han är också väldigt nyfiken på att smaka på allt. Roligt ålder men han har ju slutat sova sina maratonpass på dagen. Från 3-4 timmar i sträck på fm och 1-2 timmar på em är det 45 min hit och 30 min dit. Men å andra sidan sover han ju hela nätterna. Det ska underhållas också. Unge herrn vill delta i allt och vill inte ligga i babygym eller babysitter mer. Han ska sitta upp och vara med. Han blir tokig på golvet. Försöker verkligen åla och är nog på god väg snart men lyckas ju inte helt ännu. Sötnos. Verkar tyvärr som jag måste stanna här tills imorgon. Är yr och vimmelkantig och så fetuige (dödstrött). Men de får komma hit så jag får träffa barnen. Är så sju träff att Ludwig ska glömma vem jag är. Sin egen mamma. Men en läkare sa till mig att det krävs mkt att ett barn ska glömma sin mamma. Vill inte att vår fina kontakt ska brytas men symbiosen med amning är ju borta för evigt nu
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 - skönt att det har gått såna med Ludwig :) å som sagt du har ammat länge å väl:) här hemma har vi en tjej som älskar gröt, får förvisso 2-3 tsk per dag men hon älskart!! Har era bebisar förresten börjat försöka sätta sig upp?

• Crissie

Kikade in och blir så glad av att se att tråden ff är så levande, vad kul! Kan inte skryta med att jag direkt bidragit till detta, ska försöka logga in lite oftare o följa er andra bebismammor.

Men blev ledsen när jag såg att du plopps är sjuk! Fy sjutton för att behöva vara på sjukhus ist för hos sina barn, hoppas du kryar på dig nu!!! Kram på er alla!

• Crissie

Förresten, ser att flera börjat med gröt, tänkte göra det samma med dottern som nu är 4 mån. Vilka grötsorter rekommenderar ni? Tänkte om det finns ngn bra att börja med som de inte får ont i magen av?

• MissKaos

Jag ger nestle. Börja med lite och se hur magen fixar det

Jag blandar i lite rapsolja bra för magen!

Crissie skrev 2014-04-21 16:40:02 följande:
    Förresten, ser att flera börjat med gröt, tänkte göra det samma med dottern som nu är 4 mån. Vilka grötsorter rekommenderar ni? Tänkte om det finns ngn bra att börja med som de inte får ont i magen av?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft