• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Rasmus är 6 månader och 3 dagar nu. Börjar bli stor kille!! Eller stor och stor, han är en ganska liten skit BVC koll igår, 66 cm och 7290 gram. Följer sin längdkurva men planar en hel del på viktkurvan. Inte konstigt, han är inte still en sekund och har aldrig tid att äta på dagarna. Jag trugar och trugar, både bröst och vanlig mat. Vissa dagar går det okej, vissa helt hopplöst. Det "positiva"  är väl att han i varje fall äter på nätterna. Massor. Heeela tiden. Gäsp!! 

Jaja, som sagt glad och full av energi, det är ju huvudsaken! Så här står han mest hela dagarna nu mera, sedan kastar han sig framåt, upp igen och kastar sig framåt. En avancerad form av ålning

• moruri

Åh så söt! :D

Så dött i tråden, antar att alla har lika fullt upp i vardagen som jag!

Douglas och Ferdinand sätter verkligen guld stjärnan på varje dag. Trots råttinvasionen i källaren. Blä!

• Irlais

Vad stark Rasmus är sarak!

Här har vi precis hämtat oss från vad som antagligen var tredagarsfeber. Lillen sover fortfarande dåligt dock och jag är astrött. Nu när han är frisk ("bara" hostig nu) är han tillbaka till sitt underbart glada jag i alla fall, så skönt.

• MissKaos

Kokat babymat idag. Kokosmjölksgryta. Väääldigt uppskattat av Elsa. Även kokat en vegetariskgryta. Hittat saltfri buljong på hälsokosten. Gorde veggrytan jättegod! Imorgon ska det bli torsk i dragonsås m potatis o ärtor sen klarar vi oss ett tag. Mycket sånt nu!

Vägning mätning och spruta i förrgår. Feber igår.. stackars liten. Tur hon var ok idag. Käftis för mig och Elsa satt i tandsköterskans knä och var charmig undertiden. Inga hål mer än i plånboken. .

68cm och 7780gr. Växer så det knakar!

Jag kämpar på med kilona. -7kg på ca 4månader är väl ok börjar få tbx ngn form av muskler med..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Yey! Härligt att höra ifrån er!

Själv sitter jag typ skräckslagen. Min mens är 3 dagar sen och spydde i förrgår.
    Vi har bara haft skyddat sex. Skjut mig om jag lyckats blivit gravid igen.

• MissKaos

*pang*

Testa? Åk och köp ett nu så vet du sen!!

moruri skrev 2014-06-04 21:23:27 följande:

Själv sitter jag typ skräckslagen. Min mens är 3 dagar sen och spydde i förrgår.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    moruri skrev 2014-06-04 21:23:27 följande:

Haha, det är väl på tiden du skaffar ett barn till . Spännande, håll oss uppdaterade!
  • sarak

Nu kryper lilleman "på riktigt". Det blir några steg, sedan tycker han det går för långsamt och kör sin ål-teknik istället. Måste börja barnsäkra bättre. Sätta upp staket runt tomten. Känner att vi kommer få det tufft med den lille vilden.

Vi var på badhuset idag med andra bebisar, mysigt som tusan. Sedan käkade vi lunch tillsammans. Kändes lyxigt. 

Han har varit lite förstoppad, så bara kört med amning ett par dagar. Och idag släppte det, vet inte hur mycket han har bajsat. Som tur var inget under tiden vi var i bassängen, hehe. 

• moruri

Orkar inte se sanningen i vitögat just nu, skulle balla ur. Tänkte ge det en vecka!