• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Åhh va tidiga(?) alla bebisar är! Eller kanske är Elise som är sen(?). Hon varken kryper eller försöker ställa sig upp. Däremot så sitter hon utan stöd sen ca 1 månad tillbaka! Har lagt ner amningen helt så här äts det 3 mål + ersättning varje dag! Hon är ett otroligt harmoniskt barn nu. Sover hela nätter sen hon var 4 månader. Skrattar å är allmänt glad hela tiden!! Världens underbaraste tjej!!

• moruri

Det kommer! :) vad ett barn kan kan inte det andra och tvätt om. De tränar på olika skills. :)
    Douglas kryper inte heller än, kan ta sig framåt ändå, sträcka, rulla, vrida, skjuta ifrån . Han kan stå på alla fyra länge, men tekniken är inte där än.

Douglas är verkligen en nöjd kille. Livet är som bäst när han hänger uppochner, haha! Då dör han nästan av skratt. Little monkey! :D

• MissKaos

Önskar min unge soov! Glad är hon iaf och kelig.pussig.

Elise tränar kanske finmotorik mer tex.

Elsa vill leka med storebror det gör nog sitt...

Spidermanbebisgång

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Familjebad.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Varför blev den upponer? Värmeslag elr?

• mamma till oliver

Förstaförsökaren : inte alls sen ! Alla barn är olika o din bebis utvecklas snabbare med något annat ,

Vår tjej är 7,5 mån nu o full fart , en riktig glad tjej :) vill bara stoppa tiden då den går för fort ,

• Irlais
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-07-24 22:47:47 följande:

Åhh va tidiga(?) alla bebisar är! Eller kanske är Elise som är sen(?). Hon varken kryper eller försöker ställa sig upp. Däremot så sitter hon utan stöd sen ca 1 månad tillbaka! Har lagt ner amningen helt så här äts det 3 mål + ersättning varje dag! Hon är ett otroligt harmoniskt barn nu. Sover hela nätter sen hon var 4 månader. Skrattar å är allmänt glad hela tiden!! Världens underbaraste tjej!! php6ZwbBr61857.jpg

Min bebis är ju bland de äldre i tråden också, men som sagt alla är olika :) bara en sån sak som att Elise sover hela nätter, det har ju ALDRIG hänt här. Grymt avundsjuk. Senaste nätterna vaknas det 1ggr/timmen så... Krypa mm gör bebisen förr eller senare, var glad att du får sova :D
  • Förstaförsökaren26

Hehe jo vi är otroligt glada över att hon sover hela nätterna!! ??? Ja, krypandet kommer väl. Jag kröp vid 5 månader ungefär. Kanske ska "njuta" av "lugnet" sålänge det varar hehe sen blir det nog fullt upp!

• mamma till oliver

Ja njut så länge första försökaren :) Mitt 3 barn o jag vill gärna att hon tar det lugnt med allt så länge det bara går , hi hi nu tar hon sig fram med väldig fart men hade gärna att hon vänta till 1 års dagen o ta sig fram , ha ha